• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tak co vy na něj? Za mě vypadá dost jako koncept.

    Volkswagen ID. Buzz odhalen. Silnice už nebudou jako dřív – Kompletní představení | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/volkswagen-id-buzz-odhalen-silnice-uz-nebudou-jako-driv-kompletni-predstaveni-8658?fbclid=IwAR3ykit1lpXAM0wVOrIu42NIXbZ8RsXku8sghR5Tg5tIkgulPdNXtHVOLUg
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Jsou. Vychází to z technologie, co používají na těch svých solar racing vozidlech (https://solarteameindhoven.nl/).

    ELIJEN: Zásuvka dokáže nabíjet rychleji. Nicméně, ten argument pro panel je v tomhle případě, že při běžném denním dojíždění, 10–20 km, bys za ideálních podmínek teoreticky žádnou zásuvku nemusel vůbec řešit.

    Jinak, "proč bych sebou měl vozit…" – Lightyear se profiluje jako technologický OEM a One je demonstrace těch technologií.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: mozno su to nejake specialne tenke panely co nemaju velku hmotnost, aj keby sa to neosvedcilo, tak to bude dobry exemplarny priklad - bud "ako ano" alebo "ako nie", uvidime :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Hyundai Ioniq 5 má solární panely ve střeše v příplatkové výbavě - jejich praktický přínos ukazuje třeba tady:
    Akcelerace Electric - Videoblog - Cesta do Itálie s Hyundai Ioniq 5 / 2. část
    https://youtu.be/yHrCIIeWHx8?t=46
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ELIJEN: klimatizace ti muze bezet i kdyz neni nastartovane auto a proc by to mely byt desitky kg navic? "sklo" je o tolik tezsi nez plech?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SEJDA: Ja v aute rezervu nevozim a klimatizace mi normalne bezi i bez panelu. Nevim proc bych sebou mel vozit dalsi desitky kilo zateze kdyz i bezna 230V zasuvka dokaze auto nabit nasobne rychlejc.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ELIJEN: taky to může bejt "bling". Jako Škodovka dává do aut deštník.

    Prostě aby si chlápci u piva, nebo tady teda spíš na golfu mohli zamachrovat atd
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ELIJEN: klimatizace interieru napr. A k cemu si v aute vozis rezervu, kdyz ji na 99,95% nevyuzijes?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Místo mínusek mi radši někdo vysvětlete, jaký to má smysl? I kdyby ty panely měli 100% účinnost, tak by to skoro nic nedobije.
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    ELIJEN: Aptera: Hold my beer
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: A taky posledni, protoze davat solarni panel na auto nema vubec zadny smysl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a este trosku reflexia od inej automobilky nez je tesla, kde zistuju, ze predavat auta je tvrdy chlebik :)

    Zdražení již objednaných elektromobilů vydrželo dva dny, naštvaní zákazníci rušili objednávky - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/zdrazeni-jiz-objednanych-elektromobilu-vydrzelo-dva-dny-nastvani-zakaznici-rusili-objednavky-40389632
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no to som zvedavy na tie reporty, kolko dojazdu to dobije zo solaru, to bude asi prve seriove auto so solarmi, myslim ze sono este neohlasili ziadnu vyrobu, kazdopadne vzadu bude v kabine asi trochu tma bez toho zadneho okna :)

    Úchvatný Lightyear One naživo z Barcelony. Podívejte se na fotky – Fotogalerie z MWC 2022 | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/uchvatny-lightyear-one-nazivo-z-barcelony-podivejte-se-na-fotky-fotogalerie-z-mwc-2022-8634
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CAL: Mně se třeba líbí a peníze za to dám.
    Mám teďka T6 a myslím, že by to mohl být slušný nástupce, cenu jsem nižší rozhodně nečekal.
    Hlavně teda nevím o ničem, co by se mohlo nazývat konkurencí...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Jenomže my se tady od samýho začátku nebavíme o tom, že by to opravili v tom servise, ale o repasech, který dělají specializovaný firmy nebo pracoviště v rámci firmy.

    I ten švýcarskej servis, kde očividně nic než měnit neuměj (protože za švýcarský platy je prostě jednodušší to outsourcovat tím, že vyměníš díl vyrobenej někde kde je levnějc), ti tam klidně dá repas. Akorátže to bude oficiální repas od Volva, takže oni třeba tu převodku řízení někam pošlou v krabici, tam jí nějakej Ahmed v repasovacím pracovišti Volva opraví, a přijde to zpátky v krabici Volvo.

    Akorát v Čechách to občas ještě umí repasovat přímo ten servis, nebo znají týpka co to dělá "na sebe", protože se tu pořád ještě může vyplatit to dělat.


    Ale repasování baterek bude spíš ta první varianta. A mimochodem třeba Tesla jako náhradní baterky do aut už dneska dodává taky repasy.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BUMBAR: Ahmed si prijede v sobotu pro moji starou kuchyni kterou jsem chtel vyhodit, sam si ji vynda, nalozi a odveze. Oprava senzoru bude hotova dnes vecer a bude me stat asi tri stovky.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Uvazuji o rocniku 2019 se 120ah baterkou. Chvili jsem zvazoval i REXe ale nenasel jsem duvod pro, s dennim najezdem 30 km a moznosti nabijeni doma anebo v praci.
    BUMBAR
    BUMBAR --- ---
    BLOWUP: jojo, tuhle mantru si opakuj, až ti Ahmed předloží pozejtří fakturu na 1.299 CHF bez daně za čidlo a dvě hodiny práce.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BUMBAR: To je prave ta ceska perspektiva ;-) Tady to funguje jinak, stejne tak jako tu treba nikdo nestavi bez architekta a radsi si to pytlikuje sam aby "usetril".
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NIKDAS: jsem tam jednou rocne na kontrolu, ten senzor mi nekdo poskodil na parkovisti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam