JIMIQ: Jak píše CRAZY_IVAN.
Elektrický mikroauto pomůže zbavení se aut tam, kde jsou lidi zvyklí na mikroauta – a možná ještě častěji ale spíš pomůže motorizovat lidi, co předtím měli motorku nebo kolo. Totéž elektrický motorky, tříkolky a jiný blbosti. Ind s nadšením vymění starýho Royal Enfielda za pseudoauto, a Číňan si rád koupí tříkolku místo kola.
Ale Texasan si fakt nekoupí ani Apteru, ani Čangli, ani nic podobnýho. Jediný, co dostane jeho tlustou prdel z benzínovýho nebo naftovýho pickupu je elektrickej pickup, kterej bude v pro něj důležitých ohledech lepší než jeho dosavadní benzínovej.
Představa, že lidi něco začnou masivně dělat "pro planetu" je naivní. To by se jim to muselo přikázat, a kdybys Texasanům zakázal pickupy, tak bude válka (naprosto bez nadsázky, prostě by vyhlásili odtržení od USA).
F-150 Lightning jezdí líp než normální F-150, je rychlejší a navíc má frunk, kterej dělá z pickupu ještě mnohem praktičtější auto. A spoustu zásuvek na věci. Navíc je díky tomu, že nevymýšleli futuristickej nesmysl jako Tesla, ale prostě udělali elektrickou verzi nejprodávanějšího auta v USA, levnější než ekvivalent na benzín.
Takže si jí statisíce Američanů koupí zcela dobrovolně, místo svých obřích užraných pickupů na benzín. A každá prodaná F-150 Lightning ušetří emise tak jako dvě, tři nebo čtyři mikroauta nebo tříkolky... možná víc, protože spousta čínských mikroaut se prodá lidem kteří předtím auto neměli a navíc jezdí na elektřinu z uhlí.