• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Slibujou, že to jednou bude Level 5. Zatím ke class action nedošlo proto, že zákazníci věří, že s dalšíma pár updatama už to opravdu samořídící bude.

    Až si uvědomí, že si koupili za 10 tisíc dolarů něco, co reálně využitelnými schopnostmi příliš nepřekoná Travel Assist ve Škodě Octavia a zdaleka to nedosahuje schopností SuperCruise od GM, tak se začnou vztekat.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ELIJEN: Jmenuje se to Full Self-Driving Capability a slibují v rámci toho (výhledově):
    - All functionality of Basic Autopilot and Enhanced Autopilot
    - Traffic Light and Stop Sign Control
    - Autosteer on city streets

    Ten rychlý proces bych rád viděl :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ELIJEN: Je to legit asi jako pilulky na zvetsovani penisu nebo "horny females in your area".
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DAN_F: Jmenuje se to FULL SELF DRIVING ... podle me by class action byl hodne rychlej proces ... popravde se divim, ze jeste k zadnemu nedoslo ... je to scam a nebezpecne.

    BTW dneska cesta Teslou z Krakowa celkem v pohode. Pred odjezdem jsem chvilku cekal v Kauflandu nez dobije BMW i3 a pak behem nakupu dobil zdarma na 100%. Prvni zastavka Olomouc, nabijeni behem obeda (celkem cekani na dobijeni 0 min). Druha zastavka na kafe a zachod Humpolec (cekani 0 min). Do Prahy jsem dojel s 35% baterky. S naftakem by mi to mozna trvalo o 5-10 minut mene kvuli tomu, ze se na Supercharger musi sjizdet z dalnice. V zacpe (kun se pasl na dalnici) auto-steer + cruise-control celkem pohoda, akorat to nedela zachrannou ulicku :D
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jenže protože FSD se oficiálně nekvalifikuje jako plně autonomní režim, nevztahují se na něj v tuhle chvíli zákony, které regulují testování autonomních režimů. Respektive, v US není tohle řešeno na federální úrovni a testovací regulace podléhají jednotlivých státům, takže se to může lišit stát od státu a třeba Kalifornie to právě řeší tímhle způsobem (což je IMHO taky jeden z důvodů, proč se Tesla v tuhle chvíli nesnaží získat ani nějakou omezenou certifikaci na L3). US nejsou Evropa :)

    Jinak, "klamavá reklama" je z právního hlediska stanovená nějakým konkrétním rámcem a i když teda nejsem odborník na US právo, mám trochu pochybnosti, že Muskovy tweety se podaří do tohohle rámce dostat. Co se týče webu Tesly, tak ne, nebavíme se o TaC, ale o tom, co máš uvedené v konfigurátoru, když si to objednáváš a tam nikde není plná autonomie uvedená. Spíš naopak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Hodně zjednodušeně, ale v podstatě jo.

    Předtím, než provede jakoukoliv akci, by poslední mělo být ověření, jestli nehodlá spáchat nějakou sebevražednou akci. Jako třeba vjet do ulice v protisměru (přičemž to o ní ví), nebo vjet před velikou věc pohybující se velkou rychlostí v protisměru.

    Pokud to tohle nedokáže, tak to nemá na silnici za žádných okolností co dělat, natož v rukou někoho jinýho než proškolenýho profesionálního zkušebního jezdce.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: No, jenomže takhle to nefunguje. Řešení typu "napíšeme do smlouvy, že řidič je povinnen řídit, a pak ho necháme betatestovat pokus o autopilota" fakt není dostačující.

    To, co udělali, je nepovolený testování (nedodělaný) plný autonomie za plnýho provozu, řidičema, kteří nejsou proškolení pro testování takových systémů, a bez toho, aby ten "autonomní" systém prošel nějakým schválením.

    Klasickej příklad toho, že se Tesla chová jako softwarový startup ale přitom se pohybuje v branži, kde jsou standardy úplně jiný.

    FSD Beta tester je pořád normální zákazník, není to testovací jezdec Tesly, není to oficiálně vedený jako testování. NHTSA bude mít na stole Muskovu hlavu.

    A k tomu druhýmu – to je to samý. To, že terms and conditions of FSD je napsáno, že to může a nemusí býtplně autonomní systém, nebo nějaká taková právnícká hatmatilka, nemusí výrobce ochránit ve chvíli, kdy jeho CEO roky slibuje, že ty auta budou schopný vydělávat jako robotaxíky a že si máte koupit FSD teď za 10 tisíc dolarů, proto představuje "value" aspoň 10x nebo 100x větší a taky víc stát bude.

    Přinejmenším je to klamavá reklama a až se zjistí, že FSD se stávajícím hardwarem nikdy nebude Level 5 autonomní, což nebude, tak budou zákazníci minimálně požadovat zpátky peníze za FSD.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: To ale, jako ostatně hodně často, zas mícháš dohromady několik věcí :)

    Jo, teoreticky by mohlo být výhledově možné žalovat Teslu, že ti prodala příslib něčeho, co nikdy nedodala. Otázka je, co oficiální obsah toho, za co platíš. Vím akorát, co slibují na webu a tam je vidět, že všechny texty prošly pod rukama právníkům a vlastně toho slibují dost málo. V rámci FSD Capability aktuálně jen detekci semaforů a autosteer. Takže mám dost pochybnosti o tom, že by v US žaloba uspěla, protože to, co píše ředitel firmy na Twitteru a co je ve smlouvě, jsou pořád dvě různé věci.

    Stejně tak budeš mít problém žalovat Teslu za obecné ohrožení ve chvíli, kdy v autě sedí někdo, kdo velmi pravděpodobně vědomě odsouhlasil, že za dohled a řízení nad vozidlem nese odpovědnost. To zahnutí do jednosměrky, nebo jízda rovnou pod vlak, je z právního hlediska ekvivalentní tomu, když necháš vjet do jednosměrky nebo pod vlak auto s CC a LA. Jak sám píšeš, "nechal to do protisměru vjet", což není rozdíl oproti tomu, kdyby tam vjel sám.

    FSD Beta se možná někdy zakáže, ale určitě to nebude okamžitě a nejspíš pouze pokud se podaří dokázat, že je to skutečně nepřiměřeně nebezpečné.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: ze to nevyresili, hlupaci:
    if
    driving into oncoming traffic
    don't
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: aha, takže se nic nestalo... naprosto šílené. Nikdy nikdo nevjel do protisměru :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Prodává se "schopnost FSD", která umožňuje být v tý Betě. To skončí class action žalobou, protože to nikdy nesplní to co o tom Musk říká.

    A ano, FSD Beta by se mělo okamžitě zakázat. Jak se vyjadřuje v tom článku odborník na autonomii – testování takovýhle věci patří do rukou speciálně vyškoleným profesionálům.

    V tom videu je to ostatně vidět, ten týpek to nechal do toho protisměru fakt vjet, tohle je naprosto šílený.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Pochybuju, že když se hlásíš k účasti v tom FSD Beta programu, nemusíš souhlasit s tím, že veškeré nehody, ke kterým dojde během jeho testování, jdou na vrub řidiči. A FSD co "umí" tohle se neprodává. Takže jediné, co bys tak mohl žádat, je zákaz toho veřejného Beta programu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ano, ale zahnout v protisměru do jednosměrky, o který musí vědět, případně vjet pod tramvaj, o který taky ví (dokonce je vidět, že jí vidí), to je naprostej průser a je to na recall a zákaz prodeje FSD. A na zvážení žaloby na Teslu a Muska za nějakej americkej ekvivalent obecnýho ohrožení.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a z celého toho originálního videa to vypadá, že se to pořád a pořád rychle zlepšuje a tester je nadšen z progresu
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: hustý, ta tesla tam nenabourala do betonovejch sloupů, ona se lepší!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Že něco spadne je jedna věc, ale, kurva, tyhle dva případy?

    We Ask An Actual AV Engineer Why Two Recent Tesla FSD Videos Show Such Dumb, Dangerous Mistakes - The Autopian
    https://www.theautopian.com/we-ask-an-actual-av-engineer-why-two-recent-tesla-fsd-videos-show-such-dumb-dangerous-mistakes/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nio Announces 500 KW Fast Chargers Coming This Year In Europe And China
    https://insideevs.com/news/596640/nio-500kw-ultra-rapid-chargers-announced/

    Nio, které má nejrozšířenější síť výměnných stanic... hm, hm... divné :)

    EV startup Nio already has over 1,000 battery-swapping stations in China, but now it also wants to roll out its own network of rapid chargers.

    The company is planning to launch a 150 kWh solid state battery pack for its models
    --------
    500kW teda znamená 12minut na dobití 100kWh? Čili 20-80%+
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: hm tak to uz tam asi nenapise odpoved zo servisneho centra tesly ako sluboval ci?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: tak ono prijde na to jakejm svolavackam :-) To ze ovladat auto tabletem je hovadina je vicemene jasny kazdymu kdo uz nekdy nejaky libovolny auto ridil, nejenom kvuli tyhle situaci. V ty diskusi pod tim videem se hlasili lidi kterejm se to deje bezne, akorat samozrejme stezovat si na teslu se halt nesmi, ponevadz ta se na tebe stejne vysere, pokud to nejde spravit gafou :-D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    asi nějaká forma masochismu :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam