• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MINER: na me to teda delalo ten dojem, ze Musk halt chtel nalesteny hovno s dverma ktery se otviraj komplikovane jak cukrovar, ale utesnit je uz nezkousel nebo to mozna ani rozumne nejde.

    Mimochodem, majitel nam vypravel ze v ty Tesle jede s nama poprvy za tri tejdny ponevadz v tech vedrech s tema velkejma prosklenejma plochama to auto neslo vychladit na nejakou rozumnou miru, misto toho jezdil nejakym obrovskym SUV.
    IV0
    IV0 --- ---
    MINER: Někdy v letech 2009-2011 jsem u několika firem + svépomocí utratil cca 70.000 Kč za odhlučnění Hondy Civic Ufo. Podle mě to aftermarket odhlučnění má velké limity a nedává moc smysl. Už bych do toho podruhé nešel.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: Ještě mě napadá, že jsou firmy, který dělaj odhlučnění aut.
    Ono to něco váží i stojí odtlumit ať už to obalí rovnou automobilky nebo ex post.
    Nemá s tím někdo zkušenosti?
    Např. 2din.cz, ale nezkoumal jsem to, tak nevim, jestli to vůbec dává smysl.

    Já mám auto jen jako rychlej obejvák na dlouhý jízdy.
    Místo vejfuků chci poslouchat hudbu a nic jinýho slyšet nechci.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TADEAS: hach, tolik ostrovtipu najednou :)
    MINER
    MINER --- ---
    BLOWUP: To by mě taky zajímalo, jestli jsou na to nějaký testy, podle kterých by se dalo vybírat.

    Norma na to bude těžko, ale některý automobilky do toho investují víc než jiný. Ty, co jdou po komfortu.
    Třeba můj (oblíbený) Citroën je proti baseline o dost tišší. Jednak je víc odhlučněnej i základ, ale v Exclusive verzi přidaj třeba vrstvený/laminovaný skla (nebo jak se to jmenuje) kvůli nižšímu hluku. Konverzace do 180 v pohodě, pak už začíná aerodynamickej hluk, motor neni slyšet nikdy, pokud se tomu nešlape na krk.

    Nějaký testy hluku interiéru nových aut by mě zajímaly.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BLOWUP: asi to byla tesla vyrobena ve svycarsku, prej je delaj specialnie hlucnejsi pro vas
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: existujou takovy mereni i v interieru? Respektive, tematizoval nekdy nekdo ze pri jizde na dalnici 120 kmh neni v Tesle X na zadnich sedadlech rozumet tomu co se povida vepredu? Me ten kraval prisel zhruba na urovni skodovky z osmdesatek, docela nas to zaskocilo protoze jsme planovali za jizdy probrat jeden projekt a nezvladli jsme to.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Je, ale měří se to v určitým jízdním režimu, což je nějaká rychlost, nějaký otáčky atd.

    Takže i sériový auta můžou bejt pekelně hlučný.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Ona neni norma na maximální hluk, který může auto dělat?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Já mluvím o autech. Motorky to mají podobně, ale tam je, pravda, častější že mají šílenej aftermarket vejfuk.

    Ale třeba sériovým Mustangem Bullitt nebo Lexusem LC500 taky vzbudíš půl čtvrti, když se zasnažíš.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: motorku nemám, takže netuším, jak to reálně probíhá, ale AFAIK by to mělo bejt v plnejch otáčkách.

    Laděný výfuk a STK – od příštího roku přijde přísné měření hluku - Autotrip.cz
    https://autotrip.cz/ladeny-vyfuk-stk/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Norma nezabraňuje tomu, aby auto dělalo kravál kterej je slyšet půl kiláku daleko. Spousta novejch aut umí bejt brutálně hlučnejch z fabriky.

    Jsou na to dvě primární cesty:
    1) Ve standardním režimu, ve kterým se to měří, je výfuk relativně tichej, "zhluční" ve sportovním.
    2) Měří se v určitých otáčkách, tam to může bejt tichý, když to vytočíš, tak to dělá brajgl.

    Poslechni si třeba sériovou RS6...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: tak norma na to je, kdyby se švestky a STK snažili, tak to během dvou let zmizí. Páč se nesnaží, halt občas přijde ke slovu ten Mamut. Zvláštní, že jak šlo o buzeraci, která prudila jenom je, typu tmavý skla nebo podsvícení podvozku, problém to nebyl a měšťák nebyl línej tě na tu kontrolu poslat, ale tady to najednou nejde...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Tak dobrý je, že ten fejkovej jde aspoň vypnout. Což teda jdou už i normální, u moderních aut. Třeba Mustang má režim "Good Neighbor", kdy si to zapamatuje, kde bydlíš a když přijíždíš domů, automaticky to přepne výfuky na "Quiet".
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: ano, to byl taky důvod, proč se to tenkrát řešilo tubou Mamuta a ne voláním měšťáků
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    v sedm rano ale uz nie je nocny klid :) mne vravel kamarat co byva v parizi, ze okolo jeho bloku sa robia asi nejake ilegalne zavody, lebo mu tam motorky vrcia o tretej rano, vzdy prefrcia popod okna, potom to stichne, pak zasa prefrcia a takto urobia par kolecek a francuzski policajti vedia akurat tak mlatit zlute vesty alebo strielat cinanov s noznickami v rukach vo vlastnom byte, lebo sa citia ohrozeni
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Vejfuky, no ty vole, taky sme měli jednoho takovýho experta v ulici, co musel v sedm ráno vytůrovat svýho choppera cestou do fabriky. Vydrželo mu to do léta, než začlo bejt vedro a lidi chtěli spát s otevřenejma oknama. Jednoho krásného rána se místo klasickýho prdění ozval hurónskej řev, kterej čůrák mi nastříkal montážní pěnu do vejfuku, načež se z náhodnýho okna ozvalo: ještě jednou a zalepim ti i všechny šrouby debile a od tý doby se zas můžeme vyspat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no hej ale to je tiez koncept, potom mas seriove eqs, ktore si papne 20 v reale :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Něco pod 10 kWh/100 km má i Mercedes EQXX, v nějaký ekojízdě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Soubor hlášek je pěkně nahovno, protože ti nedá tu audio informaci, kterou potřebuješ. Zvuk Taycanu sice nezní jako fosil, ale zároveň se mění podle stylu jízdy přesně tak jak očekáváš, jako by to byly "otáčky" motoru a sešlápnutí "plynu".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam