• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ELIJEN: Hele, ja tim autem jel, a i kdyz uz nebylo tak horko jako ty tejdny predtim, tak muj pocit byl ze mu ta klima nestiha. U svyho auta ji mam nastavenou asi na 22 stupnu a proste tam tech 22 stupnu je, bez pruvanu nebo ventilatoru kterejma se musis ofukovat abys nechcipnul. U nej bylo vedro. Ty tmavy plochy v interieru byly rozpaleny. Za jizdy, pochopitelne. My tu ve Svycarsku jsme chuda zeme a dalnice porad jeste nemame pokryty slunecnikama takze nam na auta halt to slunicko sviti, no.

    Mel bych jeste par dalsich veselych historek z nataceni, ale ty asi fanboyove moc slyset nechtej, rekl bych :-)

    To s tim hlukem by me ale zajimalo, bylo to tak hrozny ze by me prekvapilo ze by si toho nikdo jeste nevsiml.
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: Neni to píčovna. Sice to vychladí, ale pere ti sluníčko přímo do hlavy.
    Já panoramatickou střechu mám, a když jsou slunečný třicítky, tak na dlouhou jízdu jí musím zatahovat. Fakt to je cejtit.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PSYCHO: eh.. ano. On si stezoval na neco jinyho, ale to je v poradku.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BLOWUP: Picovina. A/C ti to vychladi uplne normalne. V kazdem aute je v lete 60 stupnu, kdyz ho nechas na slunicku.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BLOWUP: Koupil si panoramatickou strechu a divil se, ze mu do toho sviti… 🤷‍♂️
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MINER: na me to teda delalo ten dojem, ze Musk halt chtel nalesteny hovno s dverma ktery se otviraj komplikovane jak cukrovar, ale utesnit je uz nezkousel nebo to mozna ani rozumne nejde.

    Mimochodem, majitel nam vypravel ze v ty Tesle jede s nama poprvy za tri tejdny ponevadz v tech vedrech s tema velkejma prosklenejma plochama to auto neslo vychladit na nejakou rozumnou miru, misto toho jezdil nejakym obrovskym SUV.
    IV0
    IV0 --- ---
    MINER: Někdy v letech 2009-2011 jsem u několika firem + svépomocí utratil cca 70.000 Kč za odhlučnění Hondy Civic Ufo. Podle mě to aftermarket odhlučnění má velké limity a nedává moc smysl. Už bych do toho podruhé nešel.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: Ještě mě napadá, že jsou firmy, který dělaj odhlučnění aut.
    Ono to něco váží i stojí odtlumit ať už to obalí rovnou automobilky nebo ex post.
    Nemá s tím někdo zkušenosti?
    Např. 2din.cz, ale nezkoumal jsem to, tak nevim, jestli to vůbec dává smysl.

    Já mám auto jen jako rychlej obejvák na dlouhý jízdy.
    Místo vejfuků chci poslouchat hudbu a nic jinýho slyšet nechci.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TADEAS: hach, tolik ostrovtipu najednou :)
    MINER
    MINER --- ---
    BLOWUP: To by mě taky zajímalo, jestli jsou na to nějaký testy, podle kterých by se dalo vybírat.

    Norma na to bude těžko, ale některý automobilky do toho investují víc než jiný. Ty, co jdou po komfortu.
    Třeba můj (oblíbený) Citroën je proti baseline o dost tišší. Jednak je víc odhlučněnej i základ, ale v Exclusive verzi přidaj třeba vrstvený/laminovaný skla (nebo jak se to jmenuje) kvůli nižšímu hluku. Konverzace do 180 v pohodě, pak už začíná aerodynamickej hluk, motor neni slyšet nikdy, pokud se tomu nešlape na krk.

    Nějaký testy hluku interiéru nových aut by mě zajímaly.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BLOWUP: asi to byla tesla vyrobena ve svycarsku, prej je delaj specialnie hlucnejsi pro vas
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: existujou takovy mereni i v interieru? Respektive, tematizoval nekdy nekdo ze pri jizde na dalnici 120 kmh neni v Tesle X na zadnich sedadlech rozumet tomu co se povida vepredu? Me ten kraval prisel zhruba na urovni skodovky z osmdesatek, docela nas to zaskocilo protoze jsme planovali za jizdy probrat jeden projekt a nezvladli jsme to.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Je, ale měří se to v určitým jízdním režimu, což je nějaká rychlost, nějaký otáčky atd.

    Takže i sériový auta můžou bejt pekelně hlučný.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Ona neni norma na maximální hluk, který může auto dělat?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Já mluvím o autech. Motorky to mají podobně, ale tam je, pravda, častější že mají šílenej aftermarket vejfuk.

    Ale třeba sériovým Mustangem Bullitt nebo Lexusem LC500 taky vzbudíš půl čtvrti, když se zasnažíš.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: motorku nemám, takže netuším, jak to reálně probíhá, ale AFAIK by to mělo bejt v plnejch otáčkách.

    Laděný výfuk a STK – od příštího roku přijde přísné měření hluku - Autotrip.cz
    https://autotrip.cz/ladeny-vyfuk-stk/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Norma nezabraňuje tomu, aby auto dělalo kravál kterej je slyšet půl kiláku daleko. Spousta novejch aut umí bejt brutálně hlučnejch z fabriky.

    Jsou na to dvě primární cesty:
    1) Ve standardním režimu, ve kterým se to měří, je výfuk relativně tichej, "zhluční" ve sportovním.
    2) Měří se v určitých otáčkách, tam to může bejt tichý, když to vytočíš, tak to dělá brajgl.

    Poslechni si třeba sériovou RS6...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: tak norma na to je, kdyby se švestky a STK snažili, tak to během dvou let zmizí. Páč se nesnaží, halt občas přijde ke slovu ten Mamut. Zvláštní, že jak šlo o buzeraci, která prudila jenom je, typu tmavý skla nebo podsvícení podvozku, problém to nebyl a měšťák nebyl línej tě na tu kontrolu poslat, ale tady to najednou nejde...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Tak dobrý je, že ten fejkovej jde aspoň vypnout. Což teda jdou už i normální, u moderních aut. Třeba Mustang má režim "Good Neighbor", kdy si to zapamatuje, kde bydlíš a když přijíždíš domů, automaticky to přepne výfuky na "Quiet".
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DZODZO: ano, to byl taky důvod, proč se to tenkrát řešilo tubou Mamuta a ne voláním měšťáků
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam