• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Asi.
    Pro porovnání vodíkový tahač užitečné zatížení 25 tun z 40.
    Asi to bude konstrukčně i cílovkou jiný. Elektro jsou prostě pro menší náklady.
    Nemám přehled co se jak často používá na co.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    HOWKING: elektroauta definuji novy typ odberu elektriny ze site. Konecne budou ti vousati dedci ve spravach prenosovych soustav zase co delat.
    Ale jinak je to samozrejmne pravda. Kdo nabiji vlastnimi solary, pres noc nenabiji. Kdo je pres den v praci a u panelaku nabiji vecer a v noci z poulicniho osvetleni toto nikdy nepochopi, dokud mu v praci spravci parkoviste nezridi moznost nabijet.
    Uz se zamestnanci nebudou ptat, jestli jejich novy zamestnavatel ma dostatecny pocet parkovacich mist, ale i to, jestli ma dostatecnou kapacitu pro nabijeni elektroautomobilu pres den.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: tak potom mozno 10 ton? viz tabulka dole

    eMobility: eActros a jeho služby
    https://www.mercedes-benz-trucks.com/cs_CZ/emobility/world/our-offer/eactros-and-services.html
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: to je limit pro celou soupravu. Otázka je, kolik z toho užere baterka na úkor nákladu vs. diesel.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    u tych "mensich" modelov uvadzaju "up to 40 tons"
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: Neuvádí váhu. U kamiónu je problém omezená váha vs. baterka v tunách. Zejména když to má baterky s nižší energetickou hustotou…
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    :: OSEL.CZ :: - Nabíjení aut doma v noci není správnou cestou
    https://www.osel.cz/12512-nabijeni-aut-doma-v-noci-neni-spravnou-cestou.html
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Mercedes-Benz prezentoval elektrický eActros LongHaul s 600kWh baterií | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/mercedes-benz-prezentoval-elektricky-eactros-longhaul-s-600kwh-baterii/58397

    Novinka bude mít akumulátory schopné pojmout celkem 600 kWh energie. Nepůjde však o akumulátory typu NMC, ale LFP. Ty jsou levnější, odolnější vůči požáru, mají také mnohem vyšší životnost, ale bohužel také výrazně nižší energetickou hustotu, takže jsou znatelně těžší. Výsledkem je, že se počítá se stejnou životností jako u klasických naftových vozů, tedy schopnost ujet 1,2 milionu km za 10 let. Akumulátory by měly nabídnout možnost nabití z 20 do 80 % za 30 minut na stanici schopné 1MW nabíjení. Tahač by měl být schopen trvalého výkonu 400 kW a špičkově má dosáhnout až 600 kW. Vybraní zákazníci budou vozy testovat během příštího roku.

    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Vehicle-integrated solar kit may reduce frequency of recharging by 14% – pv magazine International
    https://www.pv-magazine.com/2022/09/21/vehicle-integrated-solar-kit-may-reduce-frequency-of-recharging-by-14/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CRAZY_IVAN: skvělé, skoro jako kdyby to psal BOBASH :)
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    CUKI: píšou ale, že se dá předělat. Prosil bych předělat na tu variantu z Fantomase
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Mohlo by to v prodejích překonat Aventador, i když i o tom pochybuju.

    Urusu se to ani nepřibliží.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIMBUS: Jako hračka místo Lamba je to určitě super, ale jsem zvědav, zda je to v prodejnosti zvládne překonat…
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: kdybychom chtěli být úchylní, dalo by se udělat řešení, které to vystrkuje na dálnici jako stan a vyrábět místo těch nesmyslných adaptivních spojlerů:)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NIKDAS: je zajímavé že pokud to auto původně mělo 40mpg, o 13,7% víc je 45,5mpg a tedy v l/100km to šlo z 5,88 na 5,17 a to je pokles pouze o 12% :) což jen dokazuje že mpg je na píču indikátor :D

    ale pěkný nápad, možná trošku nepraktický na parkování :D
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    PETER_PAN: S-Max bych uplne vedle Sharanu/Alhambry nestavel, tam stoji prave Galaxy, rozdil mezi nima neni velkej, ale poznas ho, kdyz si zkusis sednout do 3. rady. S-Max je spis na urovni mensich francouzu ala 5008/Spacetourer (Picasso), pripadne VW Touran.
    S tema dodavkama mas pravdu, ale i u nich se situace zhorsuje, Berlingo a sourozenci uz jdou objednat jen v elektricky verzi s mizernym dojezdem, stavajici generace Tourneo Connect je VW Caddy s jinym znakem (a VW infotainmentem, co se mi nelibi), tam to navic na elektrifikaci (ani castecnou) zatim nevypada.

    STETKINS: Buzz je ale jen petimistnej, podle nejakejch naznaku tomu tak byt nemelo, ale asi se nekde stala chyba.

    STETKINS: neni peticlenna rodina jako peticlenna rodina - nez byly povinny detsky sedacky, jeli jsme na rodinnou dovolenou v peti v kratky Felicii (psal se rok 1997 tusim). Casy se ale trochu zmenily a dneska najit auto, co ma ve 2. rade 3x ISOFIX a stoji pod milion je dost obtiznej ukol. Fabie ho nesplni, pokud bych trval na ISOFIXu, tak ho nesplni zadna Skodovka, z VW pouze Sharan/Touran, pak snad jeste Q7, ale to uz je daleko mimo moznosti bezne populace.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam