• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    https://twitter.com/SawyerMerritt/status/1583208781160517632?s=19
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Už před rokem 2010 mělo každý dražší auto minimálně jako volitelnej prvek navigaci s dotykovým displejem, přes kterej se ovládala část jeho funkcí.

    Dotykáč jako základ ovládání byl už v době nástupu Modelu S docela standard, Tesla to akorát posunula o level dál a zrušila tlačítka. Což bylo pravděpodobně stejnou měrou daný tím, že to bude vypadat cool, a tím, že nemuseli od Mercedesu kupovat tolik tlačítek, který jsou drahý :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: vzhledem k tomu, jak dlouho trvá vývoj auta, tak to je shoda okolností, ne reakce na uvedení modelu 3
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dolezite info je az na konci :)

    Další problém po hurikánu Ian. Zaplaveným elektromobilům se vzněcují baterie - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-dalsi-problem-po-hurikanu-ian-zaplavenym-elektromobilum-se-vznecuji-baterie-40412088

    BOBASH: tak dotykac malo uz Sko v roku 2012 (a rychlejsi a funkcnejsi nez kopu dnesnych aut), ale zatial co pred predstavenim trojky boli dotykace skor take nedotiahnute kuriozity, tak potom sa s nimi roztrhol pytel
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: První dotykový displej se v autě objevil na konci 80. let (Oldsmobile Toronado Trofeo), jako běžná součást auta, trend přesunu ovládání na dotykový displeje začal už v 00s a výrobci poměrně brzo přišli na to, že se dá ušetřit tím, že displejem nahradíš tlačítka.

    Tesla šla o kus dřív a o kus dál než ostatní, ale že by jí ostatní kopírovali fakt nemám pocit, možná kromě případů jako je displej v Mustangu Mach E, kterej jako z Tesly i vypadá.

    Ale třeba Citroen Cactus z roku 2014 (takže vývoj začal před představením Tesly) má na dotykovým displeji i ovládání manuální klimatizace :))
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Mám pocit, že to okopírovala média, protože to prostě zní cool a každýmu je hned jasný o co jde, VW tomu oficiálně gigafoctory neříká.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: takze automobilky zosekavali tlacitka na ukor dotykovych displejov uz pred rokom 2016? ktora ze to udavala takyto trend?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Okopírovali od Tesly ovládání přes dotykáč? LOL.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zaujimave ako automobilky okopirovali od tesly ovladanie cez dotykac a teraz kopiruju nazov gigafactory pre svoje fabriky :)

    Armáda přijde o záložní letiště Líně. Vláda podpořila vybudování gigafactory VW - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-misto-letiste-v-linich-muze-vzniknout-prumyslovy-areal-uvedla-vlada-40412115
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Aha, tak tohohle jsem si nevšiml, já to používal vždycky tak, že tam to ostřejší brzdění nastavím právě třeba před zatáčkou. Jinak se k tomu chovám jako k normálnímu autu, protože vím, že rekuperuju i pedálem.

    Nicméně nemožnost nastavit kompletní one-pedal driving taky nechápu, přestože bych to většinou nepoužíval, tak nevidím důvod to nemít.

    Ale furt je to míň dementní varianta než u Tesly.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Když šlápnu na brzdu v autě od normální automobilky, tak mám taky okamžitou odezvu a chová se to furt stejně. Prostě se to chová jako normální auto.

    Brzdit brzdama když můžu rekuperovat je kreténský.

    A ano, nevadí to tolik, když používáš one-pedal, ale když ho z nějakýho důvodu používat nechceš, tak je to úplně debilní.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: pádla pod volantem má, ale při každém zapnutí zapalování ti v režimu D nastaví rekuperaci na Auto, kdy právě brzdnou sílu upravuje na základě provozu před tebou a mapových podkladů (blížící se zatáčka, začátek obce...). Když si pak jednou pádlama zvýšíš rekuperaci, tak po dotknutí se plynu ti zase nastaví režim Auto. Pokud chceš trvale nejsilnější možné brždění, musíš používat režim B (fajn, dává smysl a jezdím trvale na B)

    ELIJEN: taky mi Tesla vyhovuje a když mírně odbočím k ovládání jedním pedálem, resp. rekuperaci až do zastavení, tak nechápu, proč Enyaq tím pádem nemá ovládání jedním pedálem, přestože nabízí pádla pod volantem i režim "B".
    Zkusil jsem si to dnes pro jistotu ještě i do kopce a i v režimu s nejsilnější rekuperací zpomalí, ale pak následně pokračuje rychlostí 5 km/h dál, takže pro zastavení musíš šlápnout na brzdu a pádla i B ti jsou tím pádem k ničemu.
    Dá se to prý trochu obejít zapnutím travel asistenta, kdy to zastaví před autem před tebou, ale to prostě není ono...

    Škoda Enyaq IV 80 Sportline - (ne)zastavení s rekuperací
    https://youtu.be/-xSGCMdyfmg
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Vysvetluje to 26:30 - 30:45. Strucneji to nejde.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Zrovna v tomhle mi to, jak to dela Tesla, vyhovuje. Kdyz slapes na brzdu, tak mas okamzitou odezvu a chova se to predvidatelne. 95% casu pouzivam stejne jen pedal. Kdyz mas one-pedal driving, tak fakt rekuperaci na brzde nepotrebujes.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Mě zajímá jen proč nemají rekuperaci po sešlápnutí brzdy. Jinak jsem s Teslou docela obeznámen, ale tohle je tak úchylná pitomost, že mě to nenapadlo že to je možný.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Mercedes EQE SUV

    Novinka bude nabízena v pěti elektrických motorizacích. Základem je pohon zadních kol EQE 350+, pohon všech kol je tu v podobě modelů EQE 350 4Matic a EQE 500 4Matic. AMG nabídne EQE 43 a EQE 53.

    Všechny modely používají stejnou baterii o kapacitě 90,6 kWh jako v sedanu. Základní 350+ nabízí nejlepší dojezd ze série, přičemž jediný elektromotor na zadní nápravě přispívá k dojezdu podle protokolu WLTP 480–590 km. Získáte výkon 215 kW (288 k) a točivý moment 565 Nm.


    Mercedes představil další velký elektromobil EQE SUV - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-mercedes-predstavil-dalsi-velky-elektromobil-eqe-suv-40411852

    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Dej si to, tech 15 minut bych musel vypisovat cele. Je to koncentrat toho co je Tesla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Máš stručný shrnutí? Nesnáším koukání na videa kde někdo mluví, zabírá to hrozně času.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Je to rozebrano dopodrobna v druhe casti te recenze promovanou Martinem Vaculikem, jak ji vsichni hejti, ale nikdo ji asi nevidel.
    Martin Vaculík a Tesla Model 3: Video, které nemělo nikdy vzniknout!
    https://www.youtube.com/watch?v=aBzvR5zKKUU


    V case 16:14 zacina cast kdy to popisuje nejaky Jirka a mluvi hodne erudovane. Za tech 15 minut vysvetli prakticky vse co je specificke pro soucasnou Teslu, vyhody, nevyhody, vc. rekuperace.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ne, to nemá žádnou výhodu.

    V normálním autě, který nevymejšlel makak, nastupuje při sešlápnutí brzdy první rekuperace až do svého maxima a až potom se použijou brzdy. Akorát je to hrozně těžký naladit tak, aby to nebylo poznat, proto to možná Tesla má takhle debilně.

    A samozřejmě one-pedal driving může fungovat i u auta, který rekuperuje i na sešlápnutí brzdy.

    Tvl jako z tohohle řešení jsem dost v šoku, to mě vůbec nenapadlo, že takhle ještě někdo může mít.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam