COMODOR_FALKON: Zase se snažíš člověka, kterej se přes 20 let zabývá autama jako hobby a necelejch 20 profesionálně?
1) Rozložení hmotnosti zásadně změníš skoro vždycky, leda by se ti povedlo dát baterky místo motoru. Rozložení hmotnosti má obrovskej vliv třeba na naladění podvozku a následně i třeba na chování věcí jako ESP.
Když se na to vysereš, tak to bude "jenom" jezdit tak trochu blbě. Což taky může znamenat, že si s tím někde dáš na hubu, protože se to bude chovat nečekaně.
Pro hobbistu to není zásadní problém, ten si s tím nějak poradí, pro komerci to JE PROBLÉM.
2) Automobilka nikdy žádný konverze dělat nebude, protože se jí to nevyplatí, ani je nebude aktivně umožňovat (stejnej důvod).
Ten, kdo ty konverze bude dělat, si bude muset poradit s tím, že pokud nebude konvertovat 100 úplně stejnejch aut úplně stejným kitem (kterej vyvinout by ale furt bylo tak drahý, že se na 100 ještě nemusí vyplatit), tak bude muset pokaždý vymejšlet tunu věcí.
I předělávky, který jsou postavený na nějaký předpřipravený sadě, klidně i továrně vyrobený (třeba jen blbý aftermarket vstřikování nebo něco) obvykle zahrnujou spoustu ladění, vymejšlení a upravování. Stačí že je na tvým konkrétním kusu něco malinko jinak než na autě na kterým to bylo vyvíjený (což může bejt třeba jinou výbavou atd.), a už něco nebude pasovat, budeš to upravovat, předělávat atd.
3) To s tím "aby někde něco nekapalo" je totální blábol, to opravdu není věc co bys někde řešil a jen to ukazuje, že o daný věcí víš úplnou píču.
To, co je problém, je aby k sobě věci pasovaly, aby věci, co přenášejí výkon, ten výkon vydržely, aby se věci vešly kam mají a podobně.
U konverze ICE na EV musíš řešit:
- Kam dáš motor, jak ho tam přiděláš.
- Jakou použiješ převodovku, jak jí napojíš na motor pokud není vyrobená pro ten motor, jak jí napojíš na zbytek hnacího řetězce pokud je vyrobená pro motor ale ne pro zbytek auta.
- Kam dáš baterky
- Kam dáš elektroniku
- Jak to celý uděláš s minimem hrabání do kastle
- Jak ti to celý ovlivní jízdní vlastnosti
- Jak ti to ovlivní bezpečnost
- Kudy nataháš dráty
- Kam dáš řídící elektroniku, aby jí něco neodkecalo
A to je jen pár problémů co mě napadly takhle od boku.
Konverze ICE => EV mají smysl v případech, kdy je výsledek něco, co se nový nevyrábí (typicky zkonvertovanej zajímavej veterán).
Pak můžou mít smysl pro lidi, co mají hodně schopností a spoustu volnýho času, protože na tom budeš dělat tak rok.
Kdy rozhodně smysl nemají, je pro lidi, který zajímá cena.
I kdybys vyvinul konverzi na Fabii a vyráběl na ní kity ve fabrice, tak nebude levnější než ty Fabie sešrotovat a vyrobit elektrický auta od základu. Nebo bude, ale bude o hodně horší.
A navíc tu fabriku neuživíš, protože nebude dost lidí, co by chtěli přebastlenou Fabii s bůhvíjakou kvalitou, takže to budeš prodávat v lepším případě po stovkách, takže ti půjde do prdele economy of scale, takže to bude ještě dražší.
Výsledek je, že zatímco dneska by konverze Fabie z ICE na EV stála tak milion (bez tý Fabie), díky hromadně vyráběnýmu konverznímu kitu se dostaneš třeba na půl míče.
Trochu problém je, že Škodovka na MEB Entry, která bude ve všem o galaxii lepší, bude stát taky půl milionu.