• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BOBASH: tak pokud to vezmu pres biologicky analogickej senzor, tak oko má víčko...

    me ta viditelnost apod. neprijde teda softwarove neprekonatelna, kdyz to je schopne desifrovat clovek, bude to schopny udelat to auto. ale nechapu, jak ma bejt neco FSD, kdyz staci dementni blato na skle, aby to ten senzor vyradilo...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    v dazdi to funguje ok a sneh tu vdaka oteplovaniu zachvilu tiez mat nebudeme (ale ok v piatok vecer som si musel za straznici odstavit a odhrnut sneh zo svetiel, lebo mi zapadali mokrym snehom a slabsie svietili)

    Tesla Full Self-Driving Beta 10.69.3.1 in the Rain in San Francisco
    https://www.youtube.com/watch?v=AUVfZBMsYMg
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Akorátže vůbec.

    TADEAS: Spíš není jak, ani ostřikování nemusí pomoct.

    Tohle je mimochodem jeden z nejzásadnějších problémů pro jakoukoliv plnou autonomii. Většina dnešních systémů si prostě s blbým počasím neumí poradit, ať už kvůli bordelu nebo kvůli viditelnosti. Mět to být "FSD" jak slibuje Musk, tak by taková Tesla poslaná samostatně taxikařit občas prostě zůstala někde stát v polích.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TADEAS: mozno sa zatial produkovali iba tie luxusnejsie verzie vozidiel ako elektromobily, ktore mali ostrekovanie kamery vo vybave
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    cili problem spinaveho skla kamery zatim nebyl tak dulezity aby se resil?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    TADEAS: Vyhodí ti to error a systém nespustíš
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    jak resi auta aspirujici na autonomii nebo vysokou miru asistence ridici cistotu senzoru/kamer za mrazivyho/blativyho/spinavyho pocasi?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ELIJEN: Na 800V máš při stejném příkonu poloviční proud než na 400V, a tím pádem čtvrtinové ztráty.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajimave…

    Díry v aplikacích umožňovaly vzdálené odemykání, startování a ovládání aut bezmála 20 značek – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/diry-v-aplikacich-umoznovaly-vzdalene-odemykani-startovani-a-ovladani-aut-bezmala-20-znacek/sc-870-a-219637/default.aspx
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    ROMANET: běžný psychopatický řidič na českých dálnicích si nic vnucovat nenechá, vyblikávat a najíždět pět metrů za prdel je svatý právo. navíc není kdo by to vynucoval. všich i 110 by byla pohoda, no.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    tak omezení rychlsoti na dálnici tu už bylo v sedmdesátkách, teda za kopčekama...
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    osobně si k vynuceným limitům myslím to, že zatím se může hrát hra na "papírové emise" až ale půjde do tuhého a země se budou snažit splnit i ty reálné, bude omezení rychlosti na dálnici logickým krokem.

    k tomu se přidá tlak na zavedení autonomních vozidel - tj. i tlak na zklidnění normálních aut.

    do toho se v řádu dekád bude zvyšovat tlak na zklidnění dopravy ve městech a obecně v místech, kde žijí lidé.

    tyhle tři věci dohromady sami o sobě neznamenají, že si limity bude vynucovat auto. ale roste šance, že po tom někdo sáhne.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Jj, rikaji tomu tak. A souhlasim, tao nastaveni vsechno s otravnou automatizaci a nebo vypnout vsechno bezpecnosti nepomaha
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Pokud vím, tak je to podfunkce pokročilejšího ACC, ale je možný, že tomuhle už říkají prediktivní. Každopádně to jde vypnout s tempomatem, bohužel to často nejde vypnout a nechat zapnutej tempomat.

    Tahle posedlost pseudoautonomií a asistentama bude ještě průser.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ne adaptivni, ale prediktivni, ne?
    Adaptivni tohle nedela
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Žádná kterou jsem měl za poslední rok v ruce (RS3, S8, RS6, A6 allroad, Q4 e-tron) to nedělala.

    Některý systémy od VW dělaj to, že když máš zapnutej adaptivní tempomat, tak se to automaticky přizpůsobuje značkám a to většinou nejde vypnout, což je docela problém právě z tady toho důvodu. Ale bez zapnutýho tempomatu s tím zatím nevysírá nic.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: Nedelaj tohle novy audiny?..Ze ti ctou znacky a kdyz prekrocis tu rychlost tak ti vibrujou do pedalu a abys tomu zamezil, tak musis vypnout celou tu funkci cteni znacek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AQUARIUS: Důležitý je, aby ty systémy šly přepnout do režimu, kdy ta informace nebude moc otravná (zvuk), ale třeba jen symbol na palubce.

    Systémy, který aktivně brzdí, by měly být zakázaný, dokud nebudou dostatečně spolehlivý a ne aby je ještě prezentovali jako zachránce životů.

    Ona devadesátka na kamionu je fajn.

    Taková třicítka na sjezdu na benzínku je trochu horší. A třeba ID.3 mi na těch 30 několikrát zkusila zabrzdit.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    BOBASH: Ještě ty systémy budou potřebovat odladit, moje auto mi pravidelně na dálnici nadává, že jsem překročil 90km/h, přičemž zmíněnou značku si přečetlo z návěsu kamionu, který jsem právě předjel.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zatím ne.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam