• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Žádná kterou jsem měl za poslední rok v ruce (RS3, S8, RS6, A6 allroad, Q4 e-tron) to nedělala.

    Některý systémy od VW dělaj to, že když máš zapnutej adaptivní tempomat, tak se to automaticky přizpůsobuje značkám a to většinou nejde vypnout, což je docela problém právě z tady toho důvodu. Ale bez zapnutýho tempomatu s tím zatím nevysírá nic.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: Nedelaj tohle novy audiny?..Ze ti ctou znacky a kdyz prekrocis tu rychlost tak ti vibrujou do pedalu a abys tomu zamezil, tak musis vypnout celou tu funkci cteni znacek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AQUARIUS: Důležitý je, aby ty systémy šly přepnout do režimu, kdy ta informace nebude moc otravná (zvuk), ale třeba jen symbol na palubce.

    Systémy, který aktivně brzdí, by měly být zakázaný, dokud nebudou dostatečně spolehlivý a ne aby je ještě prezentovali jako zachránce životů.

    Ona devadesátka na kamionu je fajn.

    Taková třicítka na sjezdu na benzínku je trochu horší. A třeba ID.3 mi na těch 30 několikrát zkusila zabrzdit.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    BOBASH: Ještě ty systémy budou potřebovat odladit, moje auto mi pravidelně na dálnici nadává, že jsem překročil 90km/h, přičemž zmíněnou značku si přečetlo z návěsu kamionu, který jsem právě předjel.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zatím ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Ve společný garáži by se nedal zařídit wallbox, kdyby sis na něj přispěl (stojí cca 20 tisíc, v ceně Taycana drobný)?

    V truhlárně by mohlo být problém FVE, ale wallbox ti hádám projde. Potřebuješ vytáhnout ven 220V nebo ideálně 380V, a pověstit tam krabici která váží tak 10 kilo, takže žádný velký stavební úpravy.

    Já řešil wallbox k pronajatýmu parkovacímu místo v pronajatým bytě a bylo by to bývalo v pohodě, kdybych se neodstěhoval dřív než jsem to vyřešil.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Ne a ani to tak nebude. Musí ti jen nějakým způsobem (rozvícená značka na displeji třeba) dát najevo, že jsi překročil rychlost).
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KOUDY: hele tohle řízení na dálku bude pro nový ICE naprosto totožný, viz předplatný za výbavu etc.
    Naopak nějakejch extra zásahů od zlé ošklivé EU bych se extra nebál, opět, rozhodně nebude rozdíl mezi novým BEV a ICE

    Jinak že se ti EQS nelíbí sem překvapenej, jako zvenku to jak taycan není, ale aspoň uvnitř je imho ok, přide mi lepší jak esko
    Zvenku je to holt daň za prostor a nejlepší aerodynamiku na trhu, ty kreténi stáhli cx pod 0.20
    Jako hezký to není, ale neuráží mě to

    Navíc tu budou další LR modely, EQS SUV má taky 120kWh baterii, na truhlárnu not bad)

    KOUDY
    KOUDY --- ---
    JYRKA: Ted ti zadny auto natvrdo nevynucuje predpisovou jizdu podle znacek ne?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KOUDY: Ehm, to narizeni uz plati.
    Prinejmensim vetsi cast toho, co popisujes
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    R_U_SIRIOUS: jj..Resim moderni elektricky auta od dob skovy tesly treba..To ze tu byly elektricky auta uz driv kazdej vi, stejne jako tu byly mobily s dotykovym displejem uz pred iphonem, ale iphone byl telefon kterej to masove zmenil.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    KOUDY:

    ale kdyz si vezmu kde byly elektricky auta/technologie/nabijecky apod pet let zpatky a kde jsou ted


    Pravěk elektromobility i její moderní budoucnost. Elektrická auta existují už 140 let - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/foto-tak-vypadal-pravek-elektromobility/r~ab9c4b9e2f5511ed9ae20cc47ab5f122/?
    Historie elektromobilů sahá až hluboko do 19. století. Připomeňte si, jak se dnes populární auta vyvíjela.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    HERR_FLICK: Sedel jsem v eqs..nemel jsem to pujcene, ale je to strasne strasne hnusne. Ten taycan je designove fakt krasnej. Mercedesy jsou ekl a i7 taky neni nejakej vrchol futuristickyho designu, ale kdyz si vezmu kde byly elektricky auta/technologie/nabijecky apod pet let zpatky a kde jsou ted, tak bych rekl ze to jde dopredu celkem rychle a nekdy po roce 2025-26 to bude krasne pouzitelne. Spis se bojim nejakejch EU omezeni typu, ze vsechny elektricky auta budou pripojeny nekam do cloudu vyrobce, odkud si budou stahovat updaty a zaroven tam treba pingat svoji polohu a pak se dockame toho, ze EU vyda nejaky narizeni, ze elektricky auta muzou jet maximalni rychlosti podle znacek a to auto te uz pak rychleji proste jet nepusti..etc.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KOUDY: jj ještě to bude chvilku trvat
    Nějaký long range auta si zkoušel? Třeba zrovna mergla
    Tam bys to asi zvládl s jedním nabitím
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Doma ve spolecny garazi nabit nemuzu..dilna je pronajata. Tam nabit nemuzu
    Jezdim casto celkem dlouhy streky. 500km denne a vic..Jak rikam. To nabijeni by bylo tak casty a navic primarne nekde na ionity, ze mi to zatim oproti benzinaku kde mam dojezd 800km+ smysl nedava. Zkousel jsem skovou teslu i taycana a je to fakt otrava bejt 3x casteji nekde na nabijecce a cekat tam. Nabijecky (pokryti,rychlost) se ale do par let vyresej a dojezd aut taky..Pak mi bude davat nejaka kombinace ve stylu taycan granturismo + aston dbs superleggera smysl.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: to bude možná jediný místo, kde může bejt problém
    Pokud nemáš poblíž vybavený podzemní garáže, tak zrovna v panelákovym sídlišti na okraji Prahy nejspíš nenabiješ
    Jinak ale naopak je to mrda výhoda pokud by ta možnost byla, protože například chodíš už do vyhřátýho auta
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: A mezi tím nabije doma, a když pojede do nákupáku tak tam je většinou taky nabíječka atd...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CRAZY_IVAN: a jestli mu truhlárna říká pane, tak se zelenou úsporám máš za 2 kila už celkem slušnej setup solárů s wallboxem, takže cca půl roku, kdy fakt svítí, jezdíš za všimný
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: resp. docela lehce by šlo spočítat si to ... kolik času mezi ujetejma kilometrama jsi např. v truhlárně, kde by sis mohl udělat nabíječku. Jestli dost často, tak bys teoreticky na nabíječky jezdil jenom při dlouhejch cestách mimo ČR a auto by se ti doplňovalo zatímco truhlaříš.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KOUDY: přijedeš k truhlárně, napíchneš auto na wallbox a po pár hodinách tam máš tak kilo kilometrů plus :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Reálně je na trhu spíš rok a půl... ale jo, face by mohl být 24-25, nicméně nějakou zásadně větší baterku bych čekal tak ještě 2-3 roky potom.

    Jinak jo, CrossTurismo je nejpoužitelnější a ani nejezdí nějak znatelně hůř než "nízkej". Ale moc nečekej, že to bude fungovat jako allroad – v nejvyšší poloze je to asi o 3 cm vejš než normální Taycan a tím pádem tak asi stejně vysoko jako normální éčko. Ale na druhou stranu, na co potřebuješ něco víc... na prezentaci jsme s CrossTurismama byli na Velký Americe, kam je taková rozbitá cesta na kterou by si většina lidí měla nutkání vzít offroad, a bylo to v pohodě.

    Zároveň jsme tomu stejnej den cestou dávali trochu za uši na okresce a fungovalo to krásně.

    Nicméně ještě jedna věc k tomu zrychlení – že to má horší 0-100 než třeba ta M6 je jedna věc, ale přímo 0-100 nijak často nepoužiješ, co použiješ víc je pružný zrychlení a tam i základní Taycan bude spíš lepší než ta M6. A nějakej kompromis jako CrossTurismo 4S, který má skoro 500 koní, už bude asi v pohodě.

    Akorát mi teda přišlo, že to má i v tom kombíku docela malej kufr.

    Já si i tak brousím na základního Taycana zuby, až budou ojetý Taycany levnější a dítě už nebude potřebovat velkej kočárek a tak, ale vrchol praktičnosti to není.

    Jestli chceš praktičnost a velkej dojezd, tak mám podezření, že tím správným řešením bude spíš A6 e-tron, která dorazí snad ještě letos. A nebo EQS, což sice není kombík, ale jakožto liftback ja to praktický dostatečně.

    Já bych si Taycana vybral proto, že to furt funguje strašně dobře jako Porsche, ale z poměru cena/výkon bych i dneska koukal jinam, třeba na i4.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam