• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ELIJEN: Na 800V máš při stejném příkonu poloviční proud než na 400V, a tím pádem čtvrtinové ztráty.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajimave…

    Díry v aplikacích umožňovaly vzdálené odemykání, startování a ovládání aut bezmála 20 značek – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/diry-v-aplikacich-umoznovaly-vzdalene-odemykani-startovani-a-ovladani-aut-bezmala-20-znacek/sc-870-a-219637/default.aspx
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    ROMANET: běžný psychopatický řidič na českých dálnicích si nic vnucovat nenechá, vyblikávat a najíždět pět metrů za prdel je svatý právo. navíc není kdo by to vynucoval. všich i 110 by byla pohoda, no.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    tak omezení rychlsoti na dálnici tu už bylo v sedmdesátkách, teda za kopčekama...
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    osobně si k vynuceným limitům myslím to, že zatím se může hrát hra na "papírové emise" až ale půjde do tuhého a země se budou snažit splnit i ty reálné, bude omezení rychlosti na dálnici logickým krokem.

    k tomu se přidá tlak na zavedení autonomních vozidel - tj. i tlak na zklidnění normálních aut.

    do toho se v řádu dekád bude zvyšovat tlak na zklidnění dopravy ve městech a obecně v místech, kde žijí lidé.

    tyhle tři věci dohromady sami o sobě neznamenají, že si limity bude vynucovat auto. ale roste šance, že po tom někdo sáhne.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Jj, rikaji tomu tak. A souhlasim, tao nastaveni vsechno s otravnou automatizaci a nebo vypnout vsechno bezpecnosti nepomaha
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Pokud vím, tak je to podfunkce pokročilejšího ACC, ale je možný, že tomuhle už říkají prediktivní. Každopádně to jde vypnout s tempomatem, bohužel to často nejde vypnout a nechat zapnutej tempomat.

    Tahle posedlost pseudoautonomií a asistentama bude ještě průser.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ne adaptivni, ale prediktivni, ne?
    Adaptivni tohle nedela
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Žádná kterou jsem měl za poslední rok v ruce (RS3, S8, RS6, A6 allroad, Q4 e-tron) to nedělala.

    Některý systémy od VW dělaj to, že když máš zapnutej adaptivní tempomat, tak se to automaticky přizpůsobuje značkám a to většinou nejde vypnout, což je docela problém právě z tady toho důvodu. Ale bez zapnutýho tempomatu s tím zatím nevysírá nic.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: Nedelaj tohle novy audiny?..Ze ti ctou znacky a kdyz prekrocis tu rychlost tak ti vibrujou do pedalu a abys tomu zamezil, tak musis vypnout celou tu funkci cteni znacek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AQUARIUS: Důležitý je, aby ty systémy šly přepnout do režimu, kdy ta informace nebude moc otravná (zvuk), ale třeba jen symbol na palubce.

    Systémy, který aktivně brzdí, by měly být zakázaný, dokud nebudou dostatečně spolehlivý a ne aby je ještě prezentovali jako zachránce životů.

    Ona devadesátka na kamionu je fajn.

    Taková třicítka na sjezdu na benzínku je trochu horší. A třeba ID.3 mi na těch 30 několikrát zkusila zabrzdit.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    BOBASH: Ještě ty systémy budou potřebovat odladit, moje auto mi pravidelně na dálnici nadává, že jsem překročil 90km/h, přičemž zmíněnou značku si přečetlo z návěsu kamionu, který jsem právě předjel.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zatím ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Ve společný garáži by se nedal zařídit wallbox, kdyby sis na něj přispěl (stojí cca 20 tisíc, v ceně Taycana drobný)?

    V truhlárně by mohlo být problém FVE, ale wallbox ti hádám projde. Potřebuješ vytáhnout ven 220V nebo ideálně 380V, a pověstit tam krabici která váží tak 10 kilo, takže žádný velký stavební úpravy.

    Já řešil wallbox k pronajatýmu parkovacímu místo v pronajatým bytě a bylo by to bývalo v pohodě, kdybych se neodstěhoval dřív než jsem to vyřešil.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Ne a ani to tak nebude. Musí ti jen nějakým způsobem (rozvícená značka na displeji třeba) dát najevo, že jsi překročil rychlost).
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KOUDY: hele tohle řízení na dálku bude pro nový ICE naprosto totožný, viz předplatný za výbavu etc.
    Naopak nějakejch extra zásahů od zlé ošklivé EU bych se extra nebál, opět, rozhodně nebude rozdíl mezi novým BEV a ICE

    Jinak že se ti EQS nelíbí sem překvapenej, jako zvenku to jak taycan není, ale aspoň uvnitř je imho ok, přide mi lepší jak esko
    Zvenku je to holt daň za prostor a nejlepší aerodynamiku na trhu, ty kreténi stáhli cx pod 0.20
    Jako hezký to není, ale neuráží mě to

    Navíc tu budou další LR modely, EQS SUV má taky 120kWh baterii, na truhlárnu not bad)

    KOUDY
    KOUDY --- ---
    JYRKA: Ted ti zadny auto natvrdo nevynucuje predpisovou jizdu podle znacek ne?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KOUDY: Ehm, to narizeni uz plati.
    Prinejmensim vetsi cast toho, co popisujes
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    R_U_SIRIOUS: jj..Resim moderni elektricky auta od dob skovy tesly treba..To ze tu byly elektricky auta uz driv kazdej vi, stejne jako tu byly mobily s dotykovym displejem uz pred iphonem, ale iphone byl telefon kterej to masove zmenil.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    KOUDY:

    ale kdyz si vezmu kde byly elektricky auta/technologie/nabijecky apod pet let zpatky a kde jsou ted


    Pravěk elektromobility i její moderní budoucnost. Elektrická auta existují už 140 let - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/foto-tak-vypadal-pravek-elektromobility/r~ab9c4b9e2f5511ed9ae20cc47ab5f122/?
    Historie elektromobilů sahá až hluboko do 19. století. Připomeňte si, jak se dnes populární auta vyvíjela.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam