• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Tesla? Recall?? :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: trosku podcenujes ulohu toho ako v muskovych firmach uzko spolupracuju vyvojari hw a sw, pokial sa rozhodli vymenit radar, tak s velkou pravdepodobnostou kvoli tomu, ze off the shelf model bol inferior a inzici v tesle rychlo narazili na jeho hw limitacie
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Moc bych se nedivil, kdyby stačilo odstranit záslepky a zapojit HD radar do existujícího prostoru, třeba toho, kde byl předtím ten obyčejný radar…

    Druhou věcí je to, že ten HD radar pouze zlepšuje FSD, ale není jeho podmínkou, čili je otázkou, zda ten retrofit budou dělat automaticky…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TADEAS: Recally nebývají na všechny auta danýho modelu, ale třeba všechny s nějakou výbavou.

    Co jsem našel, tak se jich s FSD prodá 11% (a nikterak překvapivě ten podíl klesá), v září jich bylo prodaných přes 100 tisíc. Dělat nějaký zásadnější technický úpravy (a jinej radar už může být docela zásadní) na 100k aut je docela velkolepej projekt.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BOBASH: jakoze by si vsichni naobjednali FSD? to tezko.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: No, takhle rozsáhlej recall (protože to ve všech praktických hlediscích odpovídá recallu) by byl problém i pro automobilku se špičkovou servisní sítí. Pro Teslu... no... :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OTAZKAKONCE: plug-in zahrnuje PHEV a BEV.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    OTAZKAKONCE: ano, je to primo napsane dole v "note" na tom obrazku
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    TADEAS: co znamena 'plug-in' share presne? 'podil aut na zasuvku? nemaj tim nahodou na mysli hybridy?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Tak vetsina lidi ma FSD hardware zdarma, takze v retrofitu lidem, co si FSD zaplatili, nevidim tak velkej problem. Pri nejhorsim dostanou i novej naraznik.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jakože noví zákazníci budou platit to, že se bude montovat lepší radar do 100 tisíc starejch Tesel? :)

    Plus je jedna věc upravit hardware pokud jde o lepší výpočetní výkon nebo něco, kde vyměníš někde nějakou desku s čipama.

    Ale retrofit novějšího radaru, kterej téměř s jistotou nebude "pasovat" na místo toho původního? A speciálně u aut, který nemaj žádnej?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ELIJEN: Pokud máš pocit, že "TDD je dobre jen u projektu, kde je jasne zname zadani", tak ho děláš blbě - extreme programming, což je tak nějak základní kámen agile, z TDD vychází.

    A ne, agilní vývoj bez TDD nefunguje, produkuje pak drahý a nekvalitní programy.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    AXTHEB: Agilni vyvoj nejde bez TDD? To je pro me teda novinka. TDD je dobre jen u projektu, kde je jasne zname zadani, ktere se v case nemeni (coz je IMO opak agilniho vyvoje).
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    AXTHEB: proto FSD pořád zdražují:D
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BOBASH: Hele to je úplně normální agilní vývoj, jen zapomněli na pár drobností - agile bez test driven developementu nefunguje, na auta nejde aplikovat TDD a update existujících aut není zadarmo :)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    https://twitter.com/scienceisstrat1/status/1599850167494057985?s=19
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jo počkej, ona Tesla NEMÁ 360° kamery? Jako je pravda, že na tom plánku kde jsou kamery jsem to neviděl...

    Takže oni dali pryč parkovací senzory z auta, kterýmu dopředu míří jen kamery nahoře za sklem, a těma kamerama chtějí nahrazovat parkovací senzory v předním nárazníku?

    Jakože cože?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: A ty máš už auto bez ultrazvukových senzorů? Ty totiž přestali montovat relativně nedávno, kolem půlky října. Takže jestli nemáš to auto míň než dva měsíce, tak tam ještě normální parkovací senzory máš.

    A ano, parkovací senzory nejsou dokonalý, ale fungujou velmi spolehlivě a to i třeba v mým 20 let starým skoroveteránu. Jejich primární účel není "vidět" tyč kterou nevidíš (i když to většinou zvládnou taky), ale pomoct s odhadem vzdálenosti k překážce kterou vidíš, na což fungujou téměř perfektně.¨

    Proti mi jejich odstranění přijde jako fakt podivnej krok, když dáš pryč dekády prověřenou technonlogii, která spolehlivě funguje a stojí pár drobných, aby ses jí více či méně (spíš méně) úspěšně pokusil nahradit softwarem.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Toho, ze by nefungoval Park Assist jsem si nevsiml. Je fakt, ze jsem dlouho neupdatoval a predevcirem jsem tam daval nejnovejsi verzi.

    Na ty senzory se stejne neda spolehat snad u zadneho auta. Kdyz tam bude nejaka tenka tyc nebo sutr, tak ho to nevidi. Spis me stve, ze Model 3 nema parkovaci kameru vepredu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tomu rozumím, že je lepší žádnej radar než blbej radar ale zase lepší dobrej radar než jen vision.

    Ale na to, že už docela dlouho tvrdí, že mají hardware co FSD v pohodě zvládne, je jejich chaotický vyndávání a přidávání věcí poněkud zvláštní.

    Víc než co jinýho to ukazuje na rozdíl v kultuře tech startup vs. automobilka a proč je tenhle přístup u aut špatně. Normální automobilka prostě ty věci první vyvine, otestuje a pak s rozmyslem začne prodávat.

    Kopírovat přístup Facebooku (move fast and break things) je trochu problém, když to je doslova. A tyhle problémy je časem doženou, zejména až FSD začne být nejen dostupný každýmu, ale navíc dostatečně dobrý, aby fatální chyby dělalo v dostatečných odstupech (třeba 1000 km a víc).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam