• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OTAZKAKONCE: plug-in zahrnuje PHEV a BEV.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    OTAZKAKONCE: ano, je to primo napsane dole v "note" na tom obrazku
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    TADEAS: co znamena 'plug-in' share presne? 'podil aut na zasuvku? nemaj tim nahodou na mysli hybridy?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Tak vetsina lidi ma FSD hardware zdarma, takze v retrofitu lidem, co si FSD zaplatili, nevidim tak velkej problem. Pri nejhorsim dostanou i novej naraznik.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jakože noví zákazníci budou platit to, že se bude montovat lepší radar do 100 tisíc starejch Tesel? :)

    Plus je jedna věc upravit hardware pokud jde o lepší výpočetní výkon nebo něco, kde vyměníš někde nějakou desku s čipama.

    Ale retrofit novějšího radaru, kterej téměř s jistotou nebude "pasovat" na místo toho původního? A speciálně u aut, který nemaj žádnej?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ELIJEN: Pokud máš pocit, že "TDD je dobre jen u projektu, kde je jasne zname zadani", tak ho děláš blbě - extreme programming, což je tak nějak základní kámen agile, z TDD vychází.

    A ne, agilní vývoj bez TDD nefunguje, produkuje pak drahý a nekvalitní programy.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    AXTHEB: Agilni vyvoj nejde bez TDD? To je pro me teda novinka. TDD je dobre jen u projektu, kde je jasne zname zadani, ktere se v case nemeni (coz je IMO opak agilniho vyvoje).
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    AXTHEB: proto FSD pořád zdražují:D
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BOBASH: Hele to je úplně normální agilní vývoj, jen zapomněli na pár drobností - agile bez test driven developementu nefunguje, na auta nejde aplikovat TDD a update existujících aut není zadarmo :)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    https://twitter.com/scienceisstrat1/status/1599850167494057985?s=19
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jo počkej, ona Tesla NEMÁ 360° kamery? Jako je pravda, že na tom plánku kde jsou kamery jsem to neviděl...

    Takže oni dali pryč parkovací senzory z auta, kterýmu dopředu míří jen kamery nahoře za sklem, a těma kamerama chtějí nahrazovat parkovací senzory v předním nárazníku?

    Jakože cože?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: A ty máš už auto bez ultrazvukových senzorů? Ty totiž přestali montovat relativně nedávno, kolem půlky října. Takže jestli nemáš to auto míň než dva měsíce, tak tam ještě normální parkovací senzory máš.

    A ano, parkovací senzory nejsou dokonalý, ale fungujou velmi spolehlivě a to i třeba v mým 20 let starým skoroveteránu. Jejich primární účel není "vidět" tyč kterou nevidíš (i když to většinou zvládnou taky), ale pomoct s odhadem vzdálenosti k překážce kterou vidíš, na což fungujou téměř perfektně.¨

    Proti mi jejich odstranění přijde jako fakt podivnej krok, když dáš pryč dekády prověřenou technonlogii, která spolehlivě funguje a stojí pár drobných, aby ses jí více či méně (spíš méně) úspěšně pokusil nahradit softwarem.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Toho, ze by nefungoval Park Assist jsem si nevsiml. Je fakt, ze jsem dlouho neupdatoval a predevcirem jsem tam daval nejnovejsi verzi.

    Na ty senzory se stejne neda spolehat snad u zadneho auta. Kdyz tam bude nejaka tenka tyc nebo sutr, tak ho to nevidi. Spis me stve, ze Model 3 nema parkovaci kameru vepredu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tomu rozumím, že je lepší žádnej radar než blbej radar ale zase lepší dobrej radar než jen vision.

    Ale na to, že už docela dlouho tvrdí, že mají hardware co FSD v pohodě zvládne, je jejich chaotický vyndávání a přidávání věcí poněkud zvláštní.

    Víc než co jinýho to ukazuje na rozdíl v kultuře tech startup vs. automobilka a proč je tenhle přístup u aut špatně. Normální automobilka prostě ty věci první vyvine, otestuje a pak s rozmyslem začne prodávat.

    Kopírovat přístup Facebooku (move fast and break things) je trochu problém, když to je doslova. A tyhle problémy je časem doženou, zejména až FSD začne být nejen dostupný každýmu, ale navíc dostatečně dobrý, aby fatální chyby dělalo v dostatečných odstupech (třeba 1000 km a víc).
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: to se nevylučuje s tím, co tvrdili o radaru z té doby, že jim spíš dává víc false positives, než užitku. Takže pure vision je lepší. A zároveň v tý době Musk řikal, že HD radar, kdyby měli, by dávalo smysl ho tam mít.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Podívej se do toho linku. Poté, co to očesali o ultrazvukový senzory (tedy to, co máš na normálním autě běžně jako parkovací senzory), jsou prý "dočasně nedostupné nebo omezené" následující funkce:

    Park Assist: alerts you of surrounding objects when the vehicle is traveling <8 km/h.
    Autopark: automatically maneuvers into parallel or perpendicular parking spaces.
    Summon: manually moves your vehicle forward or in reverse via the Tesla app.
    Smart Summon: navigates your vehicle to your location or location of your choice via the Tesla app.

    Takže prostě prodávaj za milion a půl super hi-tech káru, která ale reálně nemá parkovací senzory, protože udělat pořádně fungující park assist na optiku je očividně těžký, takže jim to nefunguje, ale přesto je potřeba dát pryč ultrazvukový senzory, protože buďto potřebujou ušetřit 20 euro na autě, nebo se Muskovi nelíbilo, že jsou senzory vidět a tak je chtěl dát pryč.

    Naprosto nerozumím tomu, jak si od firmy (nechci říkat automobilky), která předvede něco takovýho, někdo může bejt ochotnej koupit auto.

    A to jsem ještě zvědavej, jak ty parkovací senzory budou fungovat až se to "naučej", zvlášť třeba v noci v zimě za sněžení a mlhy.

    Prostě hlavně bejt futuristi za každou cenu a zběsile nahrazovat funkční řešení úplnýma kokotinama.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ktore super hi-tech funkce? parkovat samo to umi ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Furt je to radar a lepší radar.

    Pointa je, že tvrdili, že nepotřebujou ŽÁDNEJ radar a všechno zvládnou s Tesla Vision:

    "Safety is at the core of our design and engineering decisions. In 2021, we began our transition to Tesla Vision by removing radar from Model 3 and Model Y, followed by Model S and Model X in 2022. Today, in most regions around the globe, these vehicles now rely on Tesla Vision, our camera-based Autopilot system."

    Mimochodem v tom textu (link níže) kterej je primárně o odstranění ultrazvukových senzorů je krásná ta část o tom, co kvůli tomu bude "na krátkou dobu" omezený nebo neaktivní.

    Třeba parkovací senzory, automatický parkování a podobně.

    Takže aktuálně nemá super hi-tech Model 3 funkce, který měly běžně "zastaralý auta tradičních značek" před 15 lety.

    Sorry chlapci, ten pán nehraje třírozměrný šachy. Hraje prší a přestaly mu vycházet karty. Otázka je, jestli Tesle nepomůže to, že se teď bude Musk soustředit na to, jestli vybírat na Twitteru 8 nebo 20 dolarů a nebude se srát do práce inženýrům.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Takže budou do všech FSD Tesel prodaných bez radaru, a nejspíš i do všech prodaných se starým radarem, domontovávat radary? S jejich servisní sítí? Well, to bych docela rád viděl...

    Ad jestli je to podvod – to záleží na soudech, ale ano, i pokud to nevěděli jistě, tak by to mohlo být vyhodnoceno jako podvod nebo minimálně klamání spotřebitele.

    Nemůžeš prostě prodávat něco, o čem tvrdíš, že to umí, aniž bys věděl, že to ta věc umí.

    Neuvědomování si takových věcí je to, na čem Musk dojede.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: já bych k tomu doplnil, že stejně jako už jednou měnili lidem, co měli FSD koupený, HW za novější, tak ho pravděpodobně budou měnit znovu ... nějak pořád nevidim ten fraud, když zákazníkům, co si to koupili, to dovymění zadara.

    Fraud by navíc znamenal, že věděli, že to s tim hw nedaj. V momentě, kdy to zjistili až po čase, bych vážil slova :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam