• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Pro mě je cestovní rychlost mezi 160 a 180 nejpohodlnější a nejmíň namáhavá na řízení. Nejhorší je těch "ekonomických" 110, kdy člověk neustále sleduje kamiony před sebou a auta za sebou, aby tam někomu při předjíždění nevletěl, pak se to zvolna stává furt pohodlnějším (musíš míň sledovat prostor za sebou, protože tě míň aut dojíždí), až od 200 vejš už je to zase trochu náročnější na soustředění. Víc než 250 jsem setrvale nezkoušel, víc než asi 280 ani chvilkově.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: neviem, zijem v cesku, tak po nemeckych dialniciach moc nejazdim, filozofiu toho ze budem niekde o 30 minut skor nechapem, neviem kam sa dnesni ludia stale ponahlaju, jedni do prace, druhi niekam na nakupy, asi kvoli tomu, ze vacsinu casu vybachaju scrollovanim na mobile a potom maju pocit, ze im zivot uteka pomedzi prsty :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na velký části německých dálnic není.

    A tam kde je to nad limit jsem s tím smířenej a je mi to jedno :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nie je to zvlastna rychlost, ale je kazdopadne nad povolenym limitom, sestim smir :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: A 160 je jako nějaká zvláštní rychlost? To je na dálnici (nejen německý) s moderním autem takový poklidný tempo na tempomat. Speciálně přes Německo se dá v poklidu jezdit i přes 200, což už na dlouhý cestě ušetří docela signifikantní množství času (třeba na Rujánu stáhneš dojezd tak o třetinu).

    Předjíždět sanitky je neslušný, ale to je tak jediný. Sanitka je docela pomalá věc, jet rychlejc než ona není nic divnýho. Předjíždět jí je trochu divný, ale pokud by to bylo na širokým Autobahnu a okolo bylo místo, tak asi ve výsledku proč ne, pokud jí nijak neomezíš.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Proto je lepší jezdit 50 nad limit :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: Nevím, jak moc je to průchozí, ale rozhodně to byl topic č.1 mejch německejch kolegů na všech letošních služebkách, spolu se zákazem vjezdu do centra Berlína.
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: O to už se Zelení snažili několikrát, ale nemaj pro to podporu.

    Navíc to nesouvisí s tim, že jim „dojde elektrika“. Už jen hledáš jak reagovat, abys ulevil svému traumatickému zážitku. Nemá to žádnou logiku ani kontinuitu, ale rádi ti tu pomůžeme a budeme ti vrbou. Jen na to už nebudu reagovat.

    Vyšší emise při vyšší rychlosti jsou jsou samozřejmě pravda.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: uvidíme

    Germany: Faced with energy crisis, Germans agonize over Autobahn speed limits | International | EL PAÍS English Edition
    https://english.elpais.com/international/2022-11-24/faced-with-energy-crisis-germans-agonize-over-autobahn-speed-limits.html
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: akorát, že jim nedojde.
    Byť jak troubové vypli předčasně jaderky, naplánovat výrobu a zajistit si suroviny uměj, byť s negativními dopady, které to má za důsledek.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: v pohodě, moje trauma se vyřeší samo celkem rychle, hned jak němcům dojde elektrika :P
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: Zřejmě si tedy nejel s expertem, ale kokotem, co jel brzda plyn a lepil se lidem na kufr. Tu sanitku ani nekomentuju.

    160 od 130 bez pohledu na tachometr u dobrýho auta nepoznáš, a když koukáš dopředu, tak ani nebrzdíš, jen vypneš tempomat, pokud předjíždí důchodce.

    Tvé trauma ti nezávidím, ale nemá to nic společného s jízdou na německé dálnici.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: jojo, tohle mi přesně ten lumen tvrdil taky pět minut předtím, než začal předjíždět tu sanitku. Díky a hodně štěstí, když sem se v patnácti rozhodoval, co dál dělat, možnost namotat se na svodila u Bramberku jsem rád přenechal jinejm.
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: V Německu tak jezdí všichni. Zejména kolem Mnichova se jezdí rychle. A na nehodovost to nemá žádnej vliv. O Francii se nikdo nebaví, tam maj limity.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: jo, s těmale expertama, co daj celou cestu na lyžovačku ve Francii stošedesátkou, abysme tam byli místo za dvanáct hodinu už za jedenáct a čtvrt, jsem to jednou abslovoval taky. Další rok už radši autobusem přes noc, jedno předjíždění houkající sanitky na Autobahnu mi stačilo do konce života.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: ohlala :-)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tak ridici, co jezdi 20 km/h nad limit se nikdy neshodnou s lidma, co jezdi 20 km/h pod limitem :)

    Ja se snazim jezdit bezpecne. Casto mi tech 150 km/h na tempomat prijde bezpecnejsi nez 130 km/h jelikoz vic casu jedu sam a ne v kolone aut a taky ta jizda pak tolik neuspava.

    Samozrejme taky obcas trochu nadavam, kdyz nekdo ve 110 km/h predjizdi, ale chapu, ze na silnici nejsem jedinej a kazdy jezdi podle svych moznosti. Dalkovejma blikam jen velice zridka, kdyz vylozene nekdo blokuje levej pruh.
    BASIK
    BASIK --- ---
    BLOWUP: Spis jsem o neco zmatenejsi. Ale uznavam, ze bylo ciste moji chybou si souslovi "pouze v levy stope" vylozit jako "pouze v levy stope".
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: V zemích, které nejsou díky bankéřům tak bohaté, aby si mohly dovolit být zaostalé jako Švýcarsko, existuje cosi jako legislativa určující pravidla provozu na pozemních komunikacích, včetně toho, za jakých okolností lze použít levý pruh - a jízda na tempomat to fakt není…
    Naopak to "oscilování", kterému se tak moc vysmíváš, je ten správný spůsob jízdy…

    Jen je škoda, že nejsi schopen sebereflexe a nejspíš Ti vůbec nedochází, že jsi právě přidal další střípek do mozaiky, která Tě odhaluje jako velmi špatného řidiče, kterému dali papíry nejspíš omylem…
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Tak tam je to jeste z Prahy celkem do kopce :) Jinak bezne to bere mezi 200-250 Wh/km.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam