• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: Vsak to byl jen joke..je mi jasny, ze xjrko neni stary 30 let nebo kolik, ale v dnesni technologicky dobe je i treba 10 let starej mobil uz starej zejo :)..U tech elektrickejch aut si rikam, ze drzej furt dlouho, ikdyz treba Tesla sko uz je ted taky v druhy generaci ne? Nebo jak se to bere? Kdyz je design stejnej, ale volant treba jinej, tak je to furt ta sama generace, ale jen facelift? Protoze to auto uz je stary snad deset let.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Jinak hranice pro veterána je obvykle braná jako 30 let. Takže tyhle Jága si musej ještě dekádu počkat :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: Proti tvýmu bejvalýmu XF je to starší asi o pět let, to veterán fakt není.

    A tahle generace už V12 neměla, to na obrázku je XJR, tedy 4.0 V8 + kompresor, byly ještě 4.0 a 3.2 V8 bez kompresoru. V12 mohla být jedině generace předtím.

    NIKDAS: Já mám červenýho bez kompresoru, ale jo, generace je to stejná. Akorát moje třidvojka opravdu ničemu na dálnici neujíždí, je to lemra :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Poznal jsem správně, že tohle je tvůj Jag?
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: oproti mym jaguarum xf, xk a xkr je to veteran :)))..ale je krasnej a mel peknej dvanactivalec i tusim.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KOUDY: To veterán fakt ještě není, tahle generace je 1998-2003. Youngtimer se tomu říkat dá, veterán úplně ne :)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    BOBASH: To je hezkej veteran no :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: To podle toho popisu muselo bejt tohle, ne?



    Což je teda starý, ale rozhodně ne "hodně starý".
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: A ještě skvělý když chytneš kolegu co ti "proráží" cestu. Jednou jsem takhle chytil typka ve starém, hodně starém Jaguáru s takovou tou brutální silou, žádná elektronika, jen masivní motor a hrubost.

    Já mel nový auto nabuseny elektronikou, X sportovními rezimama a picovinkama, ale bylo mi jasný že na něj nemám. Každopádně mi to nedalo a vydal jsem se za ním, s odstupem a respektem. Dojel jsem ho a časem jsem poznal jeho návyky, že ve 220 už nepřidává, kdy asi tak brzdí když se blíží k autu a tak. Měl jsem co dělat abych se ho držel, protože to zrychlení měl šílený. No a v jednu chvíli borec zpomalil, přejel do pravého pruhu, nechal mě předjet a zařadil se za mě. Takový "teď prorazej ty" gesto. A držel se za mnou stejným odstupem jako já předtím za ním.

    Na Čerňáku já odbočoval směr Letňany, on pokračoval na jižní spojku, a v jednu chvíli, než se můj pruh odpojil, jsme se ocitli vedle sebe, tak se podívám a tam vysmatej starší týpek ukazuje palec nahoru. Evidentně si to užil stejně jak já.

    Doteď si pamatuju že to bylo úplně nádherný spojení, v tu chvíli byla ta dálnice celá naše, s typem kterýho vůbec neznám a už nikdy neuvidím jsme měli ten moment, porozumění a důvěru, bezeslov.

    Jsem se rozvášnil, končím offtopic :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: souhlas, ve 110-120 km/h je to nuda, tempomat to zvládá sám, dlouho se nic neděje, nikoho nepředjíždíš, máš sklony se věnovat i něčemu jinému... kdežto 160-180 km/h tě udržuje ve střehu, většinu času vidíš, že se k někomu blížíš a dáváš si pozor, zároveň vědom si rizika porušování předpisů, víc řešíš předjížděná a zezadu se blížící auta, mnohem víc se soustředíš na jízdu...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Pro mě je cestovní rychlost mezi 160 a 180 nejpohodlnější a nejmíň namáhavá na řízení. Nejhorší je těch "ekonomických" 110, kdy člověk neustále sleduje kamiony před sebou a auta za sebou, aby tam někomu při předjíždění nevletěl, pak se to zvolna stává furt pohodlnějším (musíš míň sledovat prostor za sebou, protože tě míň aut dojíždí), až od 200 vejš už je to zase trochu náročnější na soustředění. Víc než 250 jsem setrvale nezkoušel, víc než asi 280 ani chvilkově.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: neviem, zijem v cesku, tak po nemeckych dialniciach moc nejazdim, filozofiu toho ze budem niekde o 30 minut skor nechapem, neviem kam sa dnesni ludia stale ponahlaju, jedni do prace, druhi niekam na nakupy, asi kvoli tomu, ze vacsinu casu vybachaju scrollovanim na mobile a potom maju pocit, ze im zivot uteka pomedzi prsty :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na velký části německých dálnic není.

    A tam kde je to nad limit jsem s tím smířenej a je mi to jedno :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nie je to zvlastna rychlost, ale je kazdopadne nad povolenym limitom, sestim smir :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: A 160 je jako nějaká zvláštní rychlost? To je na dálnici (nejen německý) s moderním autem takový poklidný tempo na tempomat. Speciálně přes Německo se dá v poklidu jezdit i přes 200, což už na dlouhý cestě ušetří docela signifikantní množství času (třeba na Rujánu stáhneš dojezd tak o třetinu).

    Předjíždět sanitky je neslušný, ale to je tak jediný. Sanitka je docela pomalá věc, jet rychlejc než ona není nic divnýho. Předjíždět jí je trochu divný, ale pokud by to bylo na širokým Autobahnu a okolo bylo místo, tak asi ve výsledku proč ne, pokud jí nijak neomezíš.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Proto je lepší jezdit 50 nad limit :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: Nevím, jak moc je to průchozí, ale rozhodně to byl topic č.1 mejch německejch kolegů na všech letošních služebkách, spolu se zákazem vjezdu do centra Berlína.
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: O to už se Zelení snažili několikrát, ale nemaj pro to podporu.

    Navíc to nesouvisí s tim, že jim „dojde elektrika“. Už jen hledáš jak reagovat, abys ulevil svému traumatickému zážitku. Nemá to žádnou logiku ani kontinuitu, ale rádi ti tu pomůžeme a budeme ti vrbou. Jen na to už nebudu reagovat.

    Vyšší emise při vyšší rychlosti jsou jsou samozřejmě pravda.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: uvidíme

    Germany: Faced with energy crisis, Germans agonize over Autobahn speed limits | International | EL PAÍS English Edition
    https://english.elpais.com/international/2022-11-24/faced-with-energy-crisis-germans-agonize-over-autobahn-speed-limits.html
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: akorát, že jim nedojde.
    Byť jak troubové vypli předčasně jaderky, naplánovat výrobu a zajistit si suroviny uměj, byť s negativními dopady, které to má za důsledek.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam