• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIMBUS: vyzera ze defaultne to urcuju pri teplote 20 stupnov ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Spaln%C3%A9_teplo ) to teda znamena ze beno je pri tej teplote kvapalne a vodik plynny, preto tie rozdiely
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    DZODZO: Asi na kubík na hodinách na baráku :-D já vůbec nechápu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIMBUS: to spalne teplo na kubik sa pocita v plynnom skupenstve alebo v nejakom komprimovanom/tekutom stave?
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Jestli jim taky pan Souček nevysvětlil, že ho potřebují 4x tolik kubíků oproti LPG jako nám na poslední přednášce.
    Ono teda, na MJ/kilogramy se pak nikdo už nekouká :-D

    KEB
    KEB --- ---
    Vystřízlivění z vodíku? Německý Wiesbaden raději nakoupí autobusy s pohonem na naftu a elektřinu - Ekonomický deník
    https://ekonomickydenik.cz/vystrizliveni-z-vodiku-nemecky-wiesbaden-radeji-nakoupi-autobusy-s-pohonem-na-naftu-a-elektrinu/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm nespominaju tam cistotu vysledneho produktu ziskaneho touto novou metodou, ale keby to bol energeticky menej narocny proces tak je to dost pokrok

    Here’s why this small battery recycling tech firm just got a $2M DOE grant
    https://electrek.co/2022/12/20/heres-why-this-small-battery-recycling-tech-firm-just-got-a-2m-doe-grant/
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: tím spíš to nemůže být důvod pro homologaci Cybertrucku, na což jsem reagoval
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: eh, cože? Dyk přesně z toho důvodu maj všechny nový tramvaje ten spojovací hák zasouvací dovnitř.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Tak když se skutečně zamyslíme, jaké jsou přínosy a rizika obého, zjistíme, že to porovnání je nesmysl.
    Tramvají je málo, jezdí pomalu a jen po kolejích, kde je čekáš, a jsou potřeba pro zajištění dopravy ve městě – po metru nejefektivnější způsob, jak dopravit hodně lidí.
    Porovnejme kolik lidí zabily tramvaje vs. osobáky.
    Jako vtip dobrý…
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Ano, přes Severní Koreu se nedostanou – jsou furt ve válce. Nejbližší Japonce nesnášej (páč je okupovali). Nejblíž maj Čínu – letecky 700+ km – s ní nevim, jaký maj vztahy. Většina zůstává doma v lunaparku a necestuje jako my.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pobavilo v ustavu... ale je to na zamyslenie, ked moze byt homologovana elektricka, preco by nemohol byt homologovany cybertruck? proste by si clovek dorobil ridicak na tramvaj a ggwp

    [MISISSKA @ USTAV . PRO . DUSEVNE . VYSMATE]
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: ako to myslis ostrov? akoze ten polostrov je zvrchu odrezany severnou koreou tak maju pristup ku vsetkemu iba letecky a po mori?

    toto mi zacina pripominat take tie stare casy PC, kedy sa vyrobcovia predhanali, kto ponuknie viac MHz na svojom pocitaci, akurat teraz to budu MW vykonu pre svoje nabijacky

    Designwerk přichází s 2100kW nabíječkou pro elektrotrucky | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/designwerk-prichazi-s-2100kw-nabijeckou-pro-elektrotrucky/58756
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Genesis je luxusní značka Hyundaie, asi jako Lexus od Toyoty. Už docela dlouho se prodává v USA, kde jsou zákazníci otevřenější takovejm věcem, a má docela úspěch. Teď se chystají do Evropy.

    Elektrifikovaný věci mají tři, G80 Electrified, což je to co jsi poslal ty:



    Elektrifikovanou GV80, což je něco jako BMW X5 v elektrice:



    A GV60, která je čistě elektrická, na platformě EV6 a Ioniqu 5.



    A poslední dobou jedou strašně hustý koncepty, jestli to realizujou líp než svoje koncepty realizuje Hyundai, tak to bude první korejský auto, který budu vážně chtít. Zejména ten shooting brake:



    Jinak něco z toho už se dá koupit i v EU, ale asi zatím jen někde:

    Experience Genesis Motor Europe | Genesis
    https://www.genesis.com/de/en/index.html
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tad sleduju korejsky serialy a kdyz je nekdo bohaty a cool, tak ma evropsky auta.
    Naposled. to byl Lotus.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Maj to i v elektrice.
    A ještě něco s designem spíš jak Hyundai nebo Kia. Už nevim, moc jsem tomu nevěnoval pozornost. Jen mě překvapilo, že ty model vůbec neznám a jsou tam pozicovaný jako ‚luxury‘.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo, tenhle dojem to na mě přesně dělá taky. Ale je třeba zvláštní, že Hyundai ho dělá mnohem víc než Kia – dokážou sice udělat perfektně jezdící auto jako i30N, ale potom mají prvoplánově coo, ale mizerně funkční věci jako je Tucson. Ten třeba působí jako taková stylovější alternativa Karoqu za rozumnější cenu, ale pak zjistíš, že to žere 10 litrů...

    Kia mi přijde, že má ty auta "evropštější", třeba EV6 byla míň nedodělaná než Ioniq 5, i když teda taky nedodělaná. Stingeru bych klidně věřil, že to je Ford, kdyby vyměnili znáček.

    A velký luxusní EV – jsi si jistej, že to byly EV? Nebyly to třeba nějaký hybridní Genesisy? Něco jako tohle?

    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: BTW byl jsem před měsícem v Jižní Koreji, a člověk tam trochu pochopí, proč to tak je.
    Přemýšlej fakt jinak.
    Ta země je takovej obří lunapark. Všechno na efekt, ale jenom pozlátko, nedotažený a pitoreskní. Aby člověk s duší dítěte udělal „Jéééé“, a šel zase rychle makat. Jsou tam na tom ostrově fakt odizolovaný.

    Byť od Accentů a Sonát z přelomu milénia udělali neuvěřitelnej pokrok (s tim bylo utrpení jezdit), tak furt těm autům něco chybí. Nevim čim to.
    Tipl bych, že si nakoupili technologie, technology a designery se západní zkušeností, tim udělali obří skok, ale menedžujou si to sami, a to je jejich limit.

    Jenom je zajímavý, že tam jsou v celku vidět velký luxusní EV, který do Evropy nevozí nebo jsem je tu aspoň neviděl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Hyundai dělá trochu regresivní kroky, no. Začali tím, že Ioniq 5 vypadá jako koncept – což by bylo dobrý, kdyby nevypadal ÚPLNĚ VE VŠEM jako koncept. Ta věc působí, že někdo fakt dělal předváděcí auto na autosalon a když měl něco, co bude vypadat hezky na stánku, tak toho nechal a nedodělal to. Absence zadního stěrače, místama stupidní ergonomie, zoufale nedoladěnej podvozek...

    A pak přišli s Ioniqem 6, kterej vypadá jako mula na který si zkoušeli jak udělat koncept. Protože koncept byl aspoň hezkej, když už očividně nerealizovatelnej:



    Teď z toho udělali tady tu vobludu, která vypadá jako tatraplán z Wishe a čím k ní přijdeš blíž, tím je zoufalejší. Ještě jsem v tom neseděl, ale jen jsem to obhlížel zvenku a docela chápu, proč je to levný...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: dvojitá rakovina
    Design ioniqu6 je kzblití, Kundai se vrátil zpět do vlastní hluboké minulosti ultimátního degeše
    Přehluší to až jodlování toho vysyflenýho kripla
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Jo, a Model S se zatím technicky změnil asi tak jako Octavia při posledním velkým faceliftu (z 3 na 3fl). To taky dostala jinej vnitřek, jiný motory, a výrazně větší změnu designu než Tesla.

    A třeba rozdíl jak zmiňuješ že Y dostalo nový tlumiče a je pohodlnější – tak u běžnýho výrobce máš obvykle u danýho modelu minimálně dvě, někdy ale taky třeba 4-5 variant podvozku který se chovaj ale ÚPLNĚ jinak.

    Model S je doteď furt stejnej s drobným vývojem, akorát Plaid má navíc pár vylepšení zhruba odpovídajících třeba tomu, co BMW nebo Mercedes udělají s nižšíma řadama M/AMG. Záměrně říkám s nižšíma, protože rozdíl mezi Plaidem a normálním Modelem S je mnohem bližší třeba BMW M850i oproti 840i, není to takovej rozdíl jako M8. Třeba právě proto, že se na to ani neobtěžovali dát větší brzdy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam