ELIJEN: Ne, není to jako řešit to podle barvy. A "znatelný facelift" nedostala, nezměnil se jedinej plech, změnila se jen přední maska/nárazník.
A základní tvar karoserie, především umístění a tvar A-sloupků a celá sekce mezi přední nápravou a volantem, sekundárně pak věci jako tvar otvorů na okna (těch skutečných, v plechu, ne jak to vypadá zvenku) jsou definující rysy toho, čemu se říká "platforma". Protože tohle jsou ty nejdražší věci, co změnit a obvykle se mění jen když se navrhuje celý nový auto.
Mimochodem – třeba pojem "platforma" už dávno neznamená "postavili jsme to na stejným podvozku", ale primárně sadu rozměrů, vzdáleností a případně komponent, většinou v prostoru zhruba právě od motoru k volantu.
A Model S má pořád nejen stejný skelet a stejnou konstrukci (S nepoužívá ty mega odlitky jako menší Tesly, pokud vím), ale má taky stejnou naprostou většinu mechaniky, třeba nápravy a tak.
Jestli se tam něco změnilo, tak:
– motory. Ty se běžně mění nejen při faceliftu, ale i mimo facelifty, a s dost výrazně větším rozdílem (viz porovnání s tím Mercedesem). To, že Plaid má větší elektromotory je technicky menší rozdíl než mezi Octavií 1.0 TSI a 2.0 TSI i V TOM SAMÝM ROČNÍKu.
– Elektronika. Dtto, často se změní kompletní elektronická architektura při faceliftu a je to furt facelift. Viz Superb3FL a přechod na MIB3.
– Interiér. Změnit interiér je nejtypičtější součást faceliftu.
Mimochodem, takovej detail, ad "jak se to hrozně mění". Třeba docela známá věc (a průser) je, že na Plaidu nezměnili ani brzdy. To je přitom takovej základ, co každá příčetná automobilka udělá, když dělá výkonnější verzi nějakýho auta. Třeba i pitomej Kodiaq RS, kterej má asi o 50 koní víc než ten "obyčejnej", dostal výrazně větší brzdy. Plaid má proti základnímu Modelu S asi třikrát víc koní, ale brzdy má furt stejný.
Překvapivý výsledek je, že ten pasráč moc nebrzdí.