• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Genesis je luxusní značka Hyundaie, asi jako Lexus od Toyoty. Už docela dlouho se prodává v USA, kde jsou zákazníci otevřenější takovejm věcem, a má docela úspěch. Teď se chystají do Evropy.

    Elektrifikovaný věci mají tři, G80 Electrified, což je to co jsi poslal ty:



    Elektrifikovanou GV80, což je něco jako BMW X5 v elektrice:



    A GV60, která je čistě elektrická, na platformě EV6 a Ioniqu 5.



    A poslední dobou jedou strašně hustý koncepty, jestli to realizujou líp než svoje koncepty realizuje Hyundai, tak to bude první korejský auto, který budu vážně chtít. Zejména ten shooting brake:



    Jinak něco z toho už se dá koupit i v EU, ale asi zatím jen někde:

    Experience Genesis Motor Europe | Genesis
    https://www.genesis.com/de/en/index.html
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tad sleduju korejsky serialy a kdyz je nekdo bohaty a cool, tak ma evropsky auta.
    Naposled. to byl Lotus.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Maj to i v elektrice.
    A ještě něco s designem spíš jak Hyundai nebo Kia. Už nevim, moc jsem tomu nevěnoval pozornost. Jen mě překvapilo, že ty model vůbec neznám a jsou tam pozicovaný jako ‚luxury‘.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo, tenhle dojem to na mě přesně dělá taky. Ale je třeba zvláštní, že Hyundai ho dělá mnohem víc než Kia – dokážou sice udělat perfektně jezdící auto jako i30N, ale potom mají prvoplánově coo, ale mizerně funkční věci jako je Tucson. Ten třeba působí jako taková stylovější alternativa Karoqu za rozumnější cenu, ale pak zjistíš, že to žere 10 litrů...

    Kia mi přijde, že má ty auta "evropštější", třeba EV6 byla míň nedodělaná než Ioniq 5, i když teda taky nedodělaná. Stingeru bych klidně věřil, že to je Ford, kdyby vyměnili znáček.

    A velký luxusní EV – jsi si jistej, že to byly EV? Nebyly to třeba nějaký hybridní Genesisy? Něco jako tohle?

    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: BTW byl jsem před měsícem v Jižní Koreji, a člověk tam trochu pochopí, proč to tak je.
    Přemýšlej fakt jinak.
    Ta země je takovej obří lunapark. Všechno na efekt, ale jenom pozlátko, nedotažený a pitoreskní. Aby člověk s duší dítěte udělal „Jéééé“, a šel zase rychle makat. Jsou tam na tom ostrově fakt odizolovaný.

    Byť od Accentů a Sonát z přelomu milénia udělali neuvěřitelnej pokrok (s tim bylo utrpení jezdit), tak furt těm autům něco chybí. Nevim čim to.
    Tipl bych, že si nakoupili technologie, technology a designery se západní zkušeností, tim udělali obří skok, ale menedžujou si to sami, a to je jejich limit.

    Jenom je zajímavý, že tam jsou v celku vidět velký luxusní EV, který do Evropy nevozí nebo jsem je tu aspoň neviděl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Hyundai dělá trochu regresivní kroky, no. Začali tím, že Ioniq 5 vypadá jako koncept – což by bylo dobrý, kdyby nevypadal ÚPLNĚ VE VŠEM jako koncept. Ta věc působí, že někdo fakt dělal předváděcí auto na autosalon a když měl něco, co bude vypadat hezky na stánku, tak toho nechal a nedodělal to. Absence zadního stěrače, místama stupidní ergonomie, zoufale nedoladěnej podvozek...

    A pak přišli s Ioniqem 6, kterej vypadá jako mula na který si zkoušeli jak udělat koncept. Protože koncept byl aspoň hezkej, když už očividně nerealizovatelnej:



    Teď z toho udělali tady tu vobludu, která vypadá jako tatraplán z Wishe a čím k ní přijdeš blíž, tím je zoufalejší. Ještě jsem v tom neseděl, ale jen jsem to obhlížel zvenku a docela chápu, proč je to levný...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: dvojitá rakovina
    Design ioniqu6 je kzblití, Kundai se vrátil zpět do vlastní hluboké minulosti ultimátního degeše
    Přehluší to až jodlování toho vysyflenýho kripla
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Jo, a Model S se zatím technicky změnil asi tak jako Octavia při posledním velkým faceliftu (z 3 na 3fl). To taky dostala jinej vnitřek, jiný motory, a výrazně větší změnu designu než Tesla.

    A třeba rozdíl jak zmiňuješ že Y dostalo nový tlumiče a je pohodlnější – tak u běžnýho výrobce máš obvykle u danýho modelu minimálně dvě, někdy ale taky třeba 4-5 variant podvozku který se chovaj ale ÚPLNĚ jinak.

    Model S je doteď furt stejnej s drobným vývojem, akorát Plaid má navíc pár vylepšení zhruba odpovídajících třeba tomu, co BMW nebo Mercedes udělají s nižšíma řadama M/AMG. Záměrně říkám s nižšíma, protože rozdíl mezi Plaidem a normálním Modelem S je mnohem bližší třeba BMW M850i oproti 840i, není to takovej rozdíl jako M8. Třeba právě proto, že se na to ani neobtěžovali dát větší brzdy.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: nad timhle sem hodne premyslel, neni to ani moc drahy, zacina to na 1,1, ale nakonec proste vyhralo auto s vyssim vykonem. Ale je to pekny, takovej Fantomas automobil :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: já ani nemam nic proti tomu postupnému přidávání nebo změnám a nemusí to být hned...
    Kodiaq byl taky představenej s tím, že nemohl mít virtuální kokpit (=velký displej místo budíků), pak přišel Karoq, kterej ho mít mohl a další rok už ho mohl mít i Kodiaq... nebo, že ti změní vzadu logo Škodovky na nápis Škoda... nebo chrom-delete...
    ale u Škodovky pak přijde facelift/nová generace a to auto je v něčem podstatném jiné :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Normální výrobce by půlku z těch změn nabídnul v rámci volitelný výbavy zároveň.

    Proto možná teslákům přijde facelift jako nová generace – protože Tesla jinak téměř nemá nic volitelnýho, kromě výkonu a pár blbostí (a lži jménem FSD). Všechny ty auta jsou stejný...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ano, ale věc jako změna interiéru, byť totální, patří do kategorie "facelift".

    A z hlediska jízdních vlastností se tam změnil víceméně jen výkon, což u normálních aut nemusí být ani "facelift", ale rozdíl mezi nejsilnější a nejslabší verzí – je úplně normální, že stejnej model má motory třeba od 150hp dieselu po 600hp benzínovou V8. A není to kvůli tomu jinej model.

    Ad interiér – tohle je třeba typickej facelift (Dodge Challenger):

    Před:


    Po:


    To, že má Model S teď jinej infotainment a jinou palubku z toho fakt nedělá novej model. To bychom jinak měli Octavii ne čtvrtý generace, ale tak asi desátý.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ELIJEN: on je ale taky problém v tom, že ta "generace" by měla jít nějak (ideálně na první pohled) odlišit... ale když se změny dělají postupně, tak nedokážeš říct, od kdy to brát jako novou generaci nebo aspoň ve smyslu "modelový rok"

    osobně třeba sleduju Teslu Model Y a mám problém v tom (nebrat doslova, možná je to opačně), že v březnu 2022 přidali do vyráběných aut zadní plato do kufru. V červenci 2022 přidali do kufru zásuvku na 12V. Od listopadu 2022 upravili podvozek, takže je mnohem pohodlnější. K nějakému datu taky vyměnili procesor v infotainmentu za Ryzen... normální automobilky by to udělaly najednou a představily jako novou generaci/modelový rok/facelift/whatever... časem zase dají jiný baterky a navíc se to ještě všechno liší tím, jestli je to auto vyrobené v Číně nebo v Berlíně... tak jak v tomhle chceš něco odlišovat a ohraničovat?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Asi je to o pristupu automobilky a individualni definici "generace". Ja bych Plaid povazoval aspon za gen 3 nebo 4. Stejne jako novej Model 3 je pro me gen 2. Jako uzivatele me treba interier a jizdni vlastnoti zajimaji mnohem vic nez nejake plechy, ktere ani nevidim.

    Kdyby Plaid krom vsech zmen co ma, jeste komplet zmenil karoserii, tak uz by to rovnou mohl byt Model 4 nebo tak neco :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Ta druhá mapa vypadá jak dálniční sít Německa, kdyby mu vládli Češi.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    OT_: Krom USA, kde to zase neni auto, pokud to neni SUV/truck :D
    OT_
    OT_ --- ---
    DZODZO: Ve velké části světa platí, že pokud to není sedan, není to auto:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, rodiny s dětmi jezdí v sedanech poměrně často. Zvlášť na mimoevropských trzích, kde víceméně neexistujou kombíky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto sa mi lubi, dokonca uz to bude podporovat OTA updaty (iba 10 rokov po tesle), akurat nerozumiem naco je tam quiet mode, ked je to sedan, to jako v sedanoch jazdia rodinky s malymi detmi? musia mat nejaky ultra-skladaci kocarek, aby ho napasovali do kufru :)

    The 2023 Hyundai Ioniq 6 Is a Daring, Futuristic Electric Sedan
    https://www.youtube.com/watch?v=co9g2pIuru4
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jinak ad "znatelný facelift karoserie" u S – mimo nárazníků a prahů (plasty) není změněnej žádnej díl karoserie. Mezi 2012 a 2022 eskama bys klidně mohl vesela prohazovat třeba dveře... a nejspíš by teoreticky šel přehodit i ten interiér nebo většina techniky.

    Což je přesně to, co by u "nový generace" nešlo.

    Úplně jiná věc je, jestli je lepší nebo horší přístup nahrazovat nový generace postupnou evolucí tý starý. Pro malou a chudou automobilku jako Tesla to byl určitě skvělej nápad, protože to umožnilo alokovat zdroje jinam. S tím, jak se bude Tesla stávat automobilkou řekněme menší střední velikosti, už to začne být problém, protože lidí tak nadšených že mají "nějakou Teslu" aby si koupili věc, která pořád vypadá jako 10 let starý auto co má soused, bude čím dál míň.

    Ale to zase souvisí s tím, že než se Tesla potenciálně může stát velkou automobilkou, bude se muset zbavit velký části svých divností, Muska jako CEO a pravděpodobně se spojit s nějakým tradičním koncernem, kterej poskytne to, co Tesla nemá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam