• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Tohle je typický uvažování Tesly. Udělali jsme kreténskou kliku, která za situace, která na mnoha místech planety není nijak vzácná (je zima) neplní funkci, kterou mnohem jednodušší a levnější kliky plní úspěšně a spolehlivě víc než 100 let.

    Je to ale v pořádku, protože jsme na ty dveře kromě kreténský kliky dali taky elektromagnetickej odskok a celý jsme to propojili s aplikací v telefonu, takže když mi nejde v mrazu otevřít auto, můžu vytáhnout z kapsy telefon a šmrdlat po něm mrznoucím prstem, pokud se mi teda ten telefon v době, kdy jsem se pohyboval v mrazu mimo auto, zrovna nevybil a já ho zrovna nepotřebuju nabít z toho auta.

    Ale jasně, udělat kliku, která má díru na ruce a nemůže zamrznout, by zhoršilo aerodynamickej odpor o 0,0001 procenta a nevypadalo by to kosmicky.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: I v tom clanku hned na zacatku pisou, ze se dvere daji otevrit aplikaci ... to mi prijde jako dostatecnej workaround na situaci, ktera nastane max jednou do roka.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Realistická hodnota Tesly je někde na úrovni Fordu, i když budeme počítat optimistickou variantu jejího vývoje. Když započítáme inovace a cool faktor, tak dejme tomu třikrát tolik.

    Takže má ještě tak 50% pádu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Když pominu, že trojka je sedan a tou dírou se poleze dost blbě, tak bych vyloženě chtěl lýzt kufrem do auta za mega a půl, protože jeho konstruktér (respektive majitel firmy, kterej mu to nařídil) je kokot, co dělá věci na efekt a ne na funkci.

    DZODZO: Za prvé můžeš bydlet ve městě, kde garáž nemusí být dostupná ani pro majitele Tesly, za druhý i když máš garáž, tak obvykle tím autem někam jezdíš a pak stojí v mraze a pak chceš jet domů.

    Ale to je prostě Tesla a Muskova potřeba vymýšlet znovu věci, který někdo vymyslel už dávno a všichni je používají proto, že fungujou. Takže vymyslí něco, co je sice hrozně cool, ale má to jedinou drobnou vadu, že to nefunguje.
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: Tesla jen těžila z „cool chlapa“ Muska, tvrdí přední ekonom
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: ono se do zamrzlého auta nedá vlézt přes zadní dveře? Zatím nikdy nezamrzly všechny naráz... :⁠-⁠D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    take to ked si kupis teslu, ale uz ti neostanu peniaze na garaz :)

    Zamrzlá klika tesly, která oblétla internet, ukázala problém některých aut v mrazech - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-zamrzla-klika-tesly-ktera-obletla-internet-ukazala-problem-nekterych-aut-v-mrazech-40418594
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIMBUS: vyzera ze defaultne to urcuju pri teplote 20 stupnov ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Spaln%C3%A9_teplo ) to teda znamena ze beno je pri tej teplote kvapalne a vodik plynny, preto tie rozdiely
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    DZODZO: Asi na kubík na hodinách na baráku :-D já vůbec nechápu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIMBUS: to spalne teplo na kubik sa pocita v plynnom skupenstve alebo v nejakom komprimovanom/tekutom stave?
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Jestli jim taky pan Souček nevysvětlil, že ho potřebují 4x tolik kubíků oproti LPG jako nám na poslední přednášce.
    Ono teda, na MJ/kilogramy se pak nikdo už nekouká :-D

    KEB
    KEB --- ---
    Vystřízlivění z vodíku? Německý Wiesbaden raději nakoupí autobusy s pohonem na naftu a elektřinu - Ekonomický deník
    https://ekonomickydenik.cz/vystrizliveni-z-vodiku-nemecky-wiesbaden-radeji-nakoupi-autobusy-s-pohonem-na-naftu-a-elektrinu/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm nespominaju tam cistotu vysledneho produktu ziskaneho touto novou metodou, ale keby to bol energeticky menej narocny proces tak je to dost pokrok

    Here’s why this small battery recycling tech firm just got a $2M DOE grant
    https://electrek.co/2022/12/20/heres-why-this-small-battery-recycling-tech-firm-just-got-a-2m-doe-grant/
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: tím spíš to nemůže být důvod pro homologaci Cybertrucku, na což jsem reagoval
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: eh, cože? Dyk přesně z toho důvodu maj všechny nový tramvaje ten spojovací hák zasouvací dovnitř.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Tak když se skutečně zamyslíme, jaké jsou přínosy a rizika obého, zjistíme, že to porovnání je nesmysl.
    Tramvají je málo, jezdí pomalu a jen po kolejích, kde je čekáš, a jsou potřeba pro zajištění dopravy ve městě – po metru nejefektivnější způsob, jak dopravit hodně lidí.
    Porovnejme kolik lidí zabily tramvaje vs. osobáky.
    Jako vtip dobrý…
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Ano, přes Severní Koreu se nedostanou – jsou furt ve válce. Nejbližší Japonce nesnášej (páč je okupovali). Nejblíž maj Čínu – letecky 700+ km – s ní nevim, jaký maj vztahy. Většina zůstává doma v lunaparku a necestuje jako my.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pobavilo v ustavu... ale je to na zamyslenie, ked moze byt homologovana elektricka, preco by nemohol byt homologovany cybertruck? proste by si clovek dorobil ridicak na tramvaj a ggwp

    [MISISSKA @ USTAV . PRO . DUSEVNE . VYSMATE]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam