COMODOR_FALKON: Blbá služební Octavia s Asistovanou jízdou 2.5 je na správný trase schopná taky působit dojmem, že umí "jezdit sama". A kdyby měli ve VW Group podobně nonšalantní přístup k bezpečnosti na silnicích jako v Tesle, tak by nejspíš mohla umět většinu toho co ta Tesla.
Ani ta Tesla to ale neumí tak, aby se tomu dalo věřit, že tě to nezabije, protože to sice hezky funguje za ideálních podmínek, ale pořád to strašně často dělá chyby. Je hezký, že se občas někdo chlubí, že mu to ujelo 50 km do práce bez toho, aby musel zasahovat – ale ve složitějších podmínkách to často nedá třeba 3 kilometry v kuse.
Takhle to může vypadat, že to je z 90% hotový. Jenomže těch 10% může trvat 90% času, protože to jsou obrovský množství nestandardních situací (což pro black box jako je FSD může bejt cokoliv – může umět červenou tramvaj, ale už ne zelenou tramvaj, může se umět vyhnout člověku, ale už ne člověku se psem, cokoliv) který můžou skončt tím, že tě to zabije.
Takže to musíš 100% času kontrolovat. Je to stejný jako překládat s DeepLem, po kterým taky musíš 100% textu porovnat originál s výsledkem.
Tohle je ohromnej a spoustou lidí přehlíženej rozdíl mezi začínajícím řidičem nebo překladatelem a AI systémem.
Když budu sedět vedle patnáctiletýho teenagera, kterej se učí řídit a sedí v tom potřetí, tak pořád můžu polevit na pozornosti třeba na rovným úseku silnice. Budu čekat, že nejspíš bude mít problém na křižovatce, ale nemusím se obávat, že nerozpozná blikající hasičský auto a zahne do něj. Stejně tak se nemusím bát, že překladatel začátečník, i kdyby to bylo dítě ze základky s aspoň elementární znalostí jazyka, vynechá větu, otočí význam nebo přidá odstavec.
Výsledek je, že dokud nebude FSD o spoustu řádů spolehlivější než teď (opravdu ŘÁDŮ, ne násobků), tak vyžaduje jízda s ním VĚTŠÍ pozornost než s manuálně řízeným autem.
Ten systém je postavenej na to, že je "Level 5 or bust". Když nedosáhne na Level 5, tak není jen k ničemu, ale je nebezpečnej a otravnej.