• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BOBASH: v realnym pouziti to ale je tak, ze bezpecnost na autopilota (fsd statistiky neznam) se zvysuje a narok na soustredeni se snizuje, alespon u me rozhodne.

    to jak to chtej udelat u fsd, ze odstranej ty notifikace po ujeti deset tisic mil je tak nejak dobra cesta nebo smer, je to jakysi postupny zaskolovani do toho systemu. me by to takhle prislo smysluplny, ze ten system si te defakto sam vyskoli a podle toho jak to zvladnes ti zpristupni nejaky funkce. naucit se co ten system zvlada a co ne je myslim pro lidi celkem intuitivni.

    rikam spis pro obecenstvo, nepochybuju ze zrovna ty mas jiny nazor, ktery tu zazniva
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Blbá služební Octavia s Asistovanou jízdou 2.5 je na správný trase schopná taky působit dojmem, že umí "jezdit sama". A kdyby měli ve VW Group podobně nonšalantní přístup k bezpečnosti na silnicích jako v Tesle, tak by nejspíš mohla umět většinu toho co ta Tesla.

    Ani ta Tesla to ale neumí tak, aby se tomu dalo věřit, že tě to nezabije, protože to sice hezky funguje za ideálních podmínek, ale pořád to strašně často dělá chyby. Je hezký, že se občas někdo chlubí, že mu to ujelo 50 km do práce bez toho, aby musel zasahovat – ale ve složitějších podmínkách to často nedá třeba 3 kilometry v kuse.

    Takhle to může vypadat, že to je z 90% hotový. Jenomže těch 10% může trvat 90% času, protože to jsou obrovský množství nestandardních situací (což pro black box jako je FSD může bejt cokoliv – může umět červenou tramvaj, ale už ne zelenou tramvaj, může se umět vyhnout člověku, ale už ne člověku se psem, cokoliv) který můžou skončt tím, že tě to zabije.

    Takže to musíš 100% času kontrolovat. Je to stejný jako překládat s DeepLem, po kterým taky musíš 100% textu porovnat originál s výsledkem.

    Tohle je ohromnej a spoustou lidí přehlíženej rozdíl mezi začínajícím řidičem nebo překladatelem a AI systémem.

    Když budu sedět vedle patnáctiletýho teenagera, kterej se učí řídit a sedí v tom potřetí, tak pořád můžu polevit na pozornosti třeba na rovným úseku silnice. Budu čekat, že nejspíš bude mít problém na křižovatce, ale nemusím se obávat, že nerozpozná blikající hasičský auto a zahne do něj. Stejně tak se nemusím bát, že překladatel začátečník, i kdyby to bylo dítě ze základky s aspoň elementární znalostí jazyka, vynechá větu, otočí význam nebo přidá odstavec.

    Výsledek je, že dokud nebude FSD o spoustu řádů spolehlivější než teď (opravdu ŘÁDŮ, ne násobků), tak vyžaduje jízda s ním VĚTŠÍ pozornost než s manuálně řízeným autem.

    Ten systém je postavenej na to, že je "Level 5 or bust". Když nedosáhne na Level 5, tak není jen k ničemu, ale je nebezpečnej a otravnej.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Podstatou skandálu je to, že část dema se Tesla přepla z reálného autopilota do předem naprogramované trasy.
    Tj. určitou část trasy jela tesla po "virtuální kolejnici", což je přesně způsob, jakým funguje Waymo.

    To je zvláštní, že to píšeš, protože osobně jsem seděl v T3 Performance, které zvládlo velmi dobře řídit samo i na pouhého autopilota, akorát občas začal modře blikat displej, že se mám dotknout volantu.

    Tj. technicky už slibované dostali.
    Jen to není ještě pořešeno legislativně/byrokraticky…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Nerozumím tvým blábolům jako je Waymo-mód.

    Tesla proste tvrdila že její auta už velmi brzy budou řídit sama, což není pravda a ještě dlouho nebude. Na základě těch tvrzení u Tesly spousta lidi utratila spoustu peněz. Za které pravděpodobně nikdy nedostanou slibovaný výsledek (autonomní auto).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Propojit navigací s kalendářem dneska umí kde co.

    A Tesla tě pořád nikam sama nedoveze.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Žalovat to můžou, ale tohle se s přehledem schová pod termín "puffery".
    Rovněž není pravdou, že by Tesla lhala, protože to auto skutečně řídilo celé demo (!! o budoucím systému !!) samo, byť část cesty ve Waymo-módu…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    co bolo, to bolo, terazky ta odvezie k doktorovi na zaklade eventu v kalendari

    https://twitter.com/WholeMarsBlog/status/1616514393046671361
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, lidem (nejen petrolheadům) vadí, že Tesla o schopnostech Autopilotu lhala a že nadále úplně stejně lže o FSD. Zatím má výhodu, že si FSD kupujou většinou fanatičtí přívrženci značky, takže je ještě nezačali ve velkým žalovat. Ale to přijde.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Takže si to ujasníme - pisálkům z petrolhead desinfo webu vadí, že autopilot část cesty řídil na základě "hardcode" á la "Waymo 2023"…
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: Komentar pobavil vic :-)

    This site is so anti-Tesla. My Model 3 has excellent panel fitment and Elon can impregnate my wife or daughter anytime he wishes. Or me.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Emails Reveal Elon Musk Helped Stage Tesla Self-Driving Video
    https://jalopnik.com/emails-show-elon-musk-was-directly-involved-in-staged-s-1850011842

    Auvajs. Z tohohle bude mít Tesla ještě mrzení...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DZODZO: este teda tuto u elektriky maju zaujimave porovnanie dopadu na zivotne prostredie (vyroba+provoz) s ICE vozidlom v specifikaciach, nieco sa mi marilo o tom ze niektore dezinfo clanky sa ohanali zarucenymi informaciami, kde udajne samotne automobilky tvrdili, ze elektro su narocnejsie :)

    https://www.volvocars.com/cz/cars/c40-electric/specification/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pozeram ze problem so suciastkami stale trva aspon u aut... u pocitacov uz sa to trochu zlepsilo

    https://www.volvocars.com/cz/v/cars/semi-conductor-shortage/
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: To mi je asi jasný, znám fyzikální zákony :-D
    Jen netuším jak moc to topení opravdu žere. Mám pocit, že tam mají 13kW topení - z toho ale netuším, kolik je reálná spotřeba - může to být nadimenzované na rychlý nástup při vychladlém autě a pak už to jen přihřívat výrazně nižším výkonem...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: Buzz už z principu bude strašně žrát, zejména na delších cestách, protože je vysokej a má tím pádem blbou aerodynamiku a obří čelní plochu. Proto má i s velkou baterkou dojezd jen lehce přes 400 km WLTP, takže po dálnici to bude nejspíš ani ne 300.

    Navíc to má obří interiér, kterej bude náročnější na vytápění.

    Zkombinuj to a pokud pojede v zimě na hory, tak bych se u verze bez tepelnýho čerpadla nedivil, kdyby dojezd spadnul třeba na 200.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: Jak moc kritický problém myslíš, že to je? Mně se totiž nechce moc čekat. Už takhle, když to objednám teď, tak to dodají za rok, takže když to objednám za rok, tak budu mít auto za dva roky...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    STETKINS: momentalne je stejne previs poptavky nad nabidkou, takze si par mesicu pockas. I kdyz to asi plati u vsech aut?
    Ja si pockam s chuti na 2. generaci Buzzu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: To je zrovna u Buzzu docela kritickej problém...
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    SEJDA: To ano, ale myslel jsem to tak, že podobný šmejdský přístup není ojedinělý.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    COMODOR_FALKON: chtěl jsem si objednat Buzz a tam pro jistotu ani TČ nenabízejí, prý půjde objednat až tak na konci roku...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam