JIMIQ: Je otázka, jestli těch 500-750 bude běžný i u levnejch aut.
Nezapomínejme, že dneska je "normální elektromobil" auto za milion a půl. Za deset let budou určitě existovat i auta za půl milionu (kdybychom ignorovali inflaci) a je dost pravděpodobný, že u nich ještě 750 kombinace WLTP zdaleka běžný nebude.
DRAGON: Pokud bude běžnej dojezd u dostupnýho elektromobilu (ekvivalent Fabia) 500-600 kilometrů, tak to není "vyřešenej dojezd". Pořád se bavíme o kombinovaným cyklu WLTP, kterej má pořád k realitě docela daleko.
Auto s WLTP dojezdem 500 kilometrů ujede v zimě po dálnici 250.
Deset let starý auta (pro většinu lidí dostupný) budou v tý době dnešní elektromobily, ze kterých pořád jen velmi málo má dojezd takovej, že to fakt nemusíš řešit. Navíc budou mít opotřebovaný baterky. A spousta lidí bude kupovat nejen věci jako ojetý Enyaqy (přičemž i verze 80 s unavenejma baterkama nedojede na nabití do Ostravy a bude mít problém dojet do Brna), ale taky ojetý Peugeoty e208 a podobně.
Takže testy typu "zvládnu s ojetou e208 dojet na nabití do Brna" budou nepochybně zcela běžný, stejně jako testy typu "na kolik nabití pojedu s elektrickou Fabií do Benátek".