• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: ja sem mel seat alteu 2TDI, rok 2004. Kdyz sem jel uplne na klidecek, jako ze fakt duchodce, tak to zralo 3,4 litru na sto. Nekolikrat sem takhle dojel unavenej z hor. Kanister netreba :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: aky ma ta octa objem kufru? tam by sa este voslo kanistrov... sice by sa sofer priotravil tym smradom, ale mozno by s tym dosiel az do kazachstanu :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Octavia 1.9TDi mimo město, no :) včetně výparů teda :D
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JIMIQ: tech 1200 bych dal kdybych jel po dalnici na tempomat sedesatkou, ale 1000 je normalka, no.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    BOBASH: ja netvrdim, že to bude běžné a v každém autě, jen to, že dojezd bude vyřešen. Takže fabie klidně, ale nové, ne deset let staré, logicky :) no uvidíme, snad :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja myslim ze tak jak dnes je bezny dojezd 350-500 bude za deset let bezny 500-750. Tj zadny vejvar, ale taky dost podstatny rozdil
    Spalovaky dnes maji 600-1200 jestli se nepletu
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Myslim, ze za 10 let maximalne budou auta mit grafenove baterie pripadne v kombinaci se superkapacitorama pro rychle nabijeni, ale zatim to nevypada na nejaky extremne velky pokrok v "energy density" a tedy ani dojezdu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Trochu zapomínáš na to, že většina lidí jezdí 5-10 let starýma ojetinama. Desetiletá ojetina za deset let rozhodně bude mít problémy s dojezdem, protože to bude dnešní auto mínus desetiletý opotřebení baterky.

    A u dnešních elektroaut OPRAVDU musíš řešit dojezd.

    Nový auta za 10 let budou vesměs věci, který přijdou na trh roky předtím a tedy věci, jejichž vývoj už začal nebo začne do pár let.

    Jo, je dost pravděpodobný, že ekvivalent Tesly nebo Lucidu nebo Mercedesu EQS za 10 let bude mít dojezd tisíc kilometrů.

    Že bude mít takovej dojezd ekvivalent Fabie, o tom VELMI pochybuju.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    BOBASH: pesimista, ok :) já poměrně dost věřím tomu, že do deseti let budou kontejnery na energii vypadat podstatně jinak (menší a kapacitnější, lithiové baterie budou hudba minulosti). Ne že bych si myslel, ze na jedno nabití objedeš Zemi, nicméně dojezd bude to poslední, co se bude řešit. Mnohem horší problém tipuju spíš v tom, kde si to auto zaparkuješ :)

    schvalně si jdu uložit do kalendaře za deset let tuhle zprávu, až mi to pípne a budem oba naživu, tak to můžem zhodnotit :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nebudou. Za 10 let bude u elektrickejch aut dostupnejch běžnejm lidem dojezd pořád zásadní otázka – u novejch možná ne tolik, ale o to víc u ojetejch.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: jak som to pozeral, tak som si predstavoval ako na tento typ videa narazia moje decka za 10 rokov az budu sposobile na vodicak (alebo licenciu na fsd, neviem :))) a budu sa naramne cudovat, ze niekto s elektromobilmi jazdil, aby otestoval ich dojazd a ludia sa na to pozerali :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    I drove the longest range electric cars until they DIED!
    https://www.youtube.com/watch?v=dtP4FQckU40
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Ford to cut prices of Mustang Mach-E, following Tesla's lead | Reuters
    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/ford-cuts-price-mustang-mach-e-2023-01-30/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    V ČR loni vznikly stovky nových dobíjecích stanic, spotřeba vzrostla až dvakrát
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/v-cr-loni-vznikly-stovky-novych-dobijecich-stanic-spotreba-vzrostla-az-dvakrat
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: No, jako Vision 7S žádnej interiér vypadat nebude.

    Naopak se tlačítka budou pravděpodobně vracet.
    NETWORK
    NETWORK --- ---
    OMNIHASH: to je to první co mě napadlo, když jsem viděl nadpis toho článku :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    NETWORK: Bobash svůj rant konečně dotáh do finále?
    MINER
    MINER --- ---
    Je na místě ocenit i tlačítkové hospodářství Škodovky, které se dostane do nových modelů na základě Vision 7:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Taky je spousta automobilek začíná vracet. I Audi, který má skvělý dotykáče s haptickou odezvou (cokoliv jinýho se vedle toho může jít klouzat) má pořád na důležitý věci tlačítka a kroutítka. A nejen pro boomerský lamery.
    KEB
    KEB --- ---
    Postřeh k čudlíkům

    Kolega mě vezl cuprou, co má pár měsíců na operák. Obdivoval jsem tu televizi v ní a sám od sebe sputil, že prvně byl z displaye nadšený, ale teď by byl fakt radši, kdyby tam bylo víc čudlíků na klimu a tak. Například mu po nějaké aktualizaci přestala jet displej, tak si nemohl nic pustit a tak.

    Podotýkám, že mladý kluk, žádný boomerský lamer :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MINER: ja neinterpretuju vubec nic, bro ;)
    Tech clanku byla cela serie, interpretovali jini, referovalo se o absolutni nechuti tesly vubec na nejaky otazky odpovidat, byly interwiev s automobilovejma expertama z nemecka a z USA ktery potvrdili, ze to vypnout nejde. To co vypinas je nejakej user interface, ale to auto te odposlouchava dal, akorat prestane na to povidani reagovat. Jestli to tak je nebo neni je mi osobne jedno, ale tehdy to ten nakup tech aut pro tu policii malem v posledni chvili zhatilo. Jak to nakonec dopadlo nevim - totiz vim ze ty auta pouzivaj, ale nevim jestli si proste rekli ze to je jedno, nebo to opravdu nejak vyresili. Tam byl problem i ten tracking, ten nejde vypnout stejne tak.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam