• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    kupoval někdo přes carvago?
    Hyundai Kona pod 650.000, například
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Na pravidelný ježdění Praha – Bern bych si elektromobil s dojezdem 500 km fakt nekupoval. Ale třeba Lucid Air nebo EQS by to daly na jedno nabíjení, ta A6 e-tron, co má přijít letos, to zvládne taky. Takže si holt někde za půlkou cesty k tomu čůrání dáš ještě kafe.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ELIJEN: tak vetsinou jdu jednou nekde u Hohenlohe curat, ale jinak moc potrebu delat pauzy nemam - v mym aute se jede fakt pohodlne a uvolnene. Driv jsem jezdil takovou rallye raketou a to jsem dojizdel uplne vodvarenej ;)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BLOWUP: Sedet 8 hodin v aute bez prestavky. Hmm, to chces.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    RATTKIN: zalezi (parametry, pojistovak, spoluucast, etc), bude to tak 20-30 (pro porovnani tesla 3/y tak 30-40)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BOBASH: pricemz vyber z aut wltp over 600 a nabijeni 270 kW je dost malej, ze?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: ja si elektromobil nekupuju, co na tom nechapes?
    GOR
    GOR --- ---
    The Future Is Solar
    https://sonomotors.com/en/blog/the-future-is-solar/

    Skoda, tak trochu jsem doufal, ze projekt Sion dotahne do konce treba VW...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: to platí, jen když jezdí takové cesty často a neodpočívá cestou. Pokud jezdí obvykle cesty do 150 km a výjimečně se pustí na dlouhou (a nabíjí doma), tak je EV časově výhodnější.
    Pro mě je výhodnější i základní Tesla na cestu do Jugoslávie - protože i s dieselem stavíme co 200 km, abychom protáhli sebe a psa.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: ked jazdis Praha - Bern, tak si nekupuj elektromobil ale jazdi dalej dieselom, co na tom nechapes?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: takze Praha - Bern o hodinu delsi nez s dieselem. Hmm, to chces.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Víte prosím z hlavy jak vychází povinné ručení a havarijní na Citigo, e-up
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: 100 kWh nemůžeš nabíječkou 100 kW tak nějak z principu dobít dřív.

    Na větší cestování potřebuješ auto s WLTP dojezdem aspoň 500, radši 600 km a s rychlým nabíjením (800V architektura, 270 kW nabíjení). Pak jsi schopen při nabíjení do 80% zvládat úseky po cca 300 km s nabíjením kolem 20 minut, což je stejně normální zastávka.

    WLTP dojezd menší než 500 km znamená příměstský auto.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Ja zas videl nejake review od lidi, co nabijeli jen na SC a po roce meli porad stejnej dojezd. IMO tem (non-LFP) baterkam nejvic vadi sedet dlouho na SoC blizko 100%. Zrovna Tesla ma hodne dobre resene chlazeni a power management baterek.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: sourcy boli rozne clanky co som za tych 10 rokov co sledujem teslu cital, je mozne ze to bol problem prvych NCA tesiel a nejako to poladili, u LFP si viem predstavit, ze tento problem odpada
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Source?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KUTAS: dopad zimy na dojazd je tak 20-50% zalezi akym stylom jazdis, pozri k tomu toto vtipne a celkom triezvo podane video od hofyho

    HTX #10 - Ja funguje Tesla Model X v zimě a jaký má reálný zimní dojezd ?
    https://www.youtube.com/watch?v=5jOinXXLlGY
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    co 2 roky starý citygo za 20.000 eur z mobile.de?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KUTAS: To je presne to, co si nasimulujes v ABRP
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    DZODZO: 200 000km, tak dlouho mi zatim nevydrzel ani zadny spalovak :))

    Jinak ty nejvetsi dojezd jsou kolem 500km, ze? Jaky je dopad zimy, treba -5 na takovy dojezd?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam