• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    RATTKIN: zalezi (parametry, pojistovak, spoluucast, etc), bude to tak 20-30 (pro porovnani tesla 3/y tak 30-40)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Víte prosím z hlavy jak vychází povinné ručení a havarijní na Citigo, e-up
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: 100 kWh nemůžeš nabíječkou 100 kW tak nějak z principu dobít dřív.

    Na větší cestování potřebuješ auto s WLTP dojezdem aspoň 500, radši 600 km a s rychlým nabíjením (800V architektura, 270 kW nabíjení). Pak jsi schopen při nabíjení do 80% zvládat úseky po cca 300 km s nabíjením kolem 20 minut, což je stejně normální zastávka.

    WLTP dojezd menší než 500 km znamená příměstský auto.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Ja zas videl nejake review od lidi, co nabijeli jen na SC a po roce meli porad stejnej dojezd. IMO tem (non-LFP) baterkam nejvic vadi sedet dlouho na SoC blizko 100%. Zrovna Tesla ma hodne dobre resene chlazeni a power management baterek.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: sourcy boli rozne clanky co som za tych 10 rokov co sledujem teslu cital, je mozne ze to bol problem prvych NCA tesiel a nejako to poladili, u LFP si viem predstavit, ze tento problem odpada
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Source?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KUTAS: dopad zimy na dojazd je tak 20-50% zalezi akym stylom jazdis, pozri k tomu toto vtipne a celkom triezvo podane video od hofyho

    HTX #10 - Ja funguje Tesla Model X v zimě a jaký má reálný zimní dojezd ?
    https://www.youtube.com/watch?v=5jOinXXLlGY
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    co 2 roky starý citygo za 20.000 eur z mobile.de?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KUTAS: To je presne to, co si nasimulujes v ABRP
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    DZODZO: 200 000km, tak dlouho mi zatim nevydrzel ani zadny spalovak :))

    Jinak ty nejvetsi dojezd jsou kolem 500km, ze? Jaky je dopad zimy, treba -5 na takovy dojezd?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KUTAS: rychlonabijanie moze mat vliv na zivotnost baterie, samozrejme mozu to sposobit aj defekty samotnej baterie, ale vseobecne superchargovane tesly maju po nejakych 200kkm mensiu kapacitu ako tie, ktore ich majitelia nabijali pomaly doma cez noc v garazi
    NETWORK
    NETWORK --- ---
    RSZ: je fakt ze spanelsko uz je trochu z ruky, to uznavam. Ale pokud jsou po ceste SC tak se to asi da...
    NETWORK
    NETWORK --- ---
    JYRKA: jenze ja 3 nechci, pro rodinu je to strasne neprakticke. Jinak je to super auto, dva kolegove maji, takze jej znam dobre.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    BOBASH: ten údaj jsem vzal z dobíjení ne z baterky. Tzn. 100kWh s 100kW nabíjením dobiju na rychlonabíječce za 1h a ne dřív? S tím, že jsou teda dobíjení i 270kW, tam to bude poměrově rychlejší a teda dobíjíš do 80%. Aneb na nějaké větší cestování bez přestávek to zatím moc není. Nicméně druhé auto do domácnosti na ježdění po Praze je to úplně dokonalé + ideálně s fotovoiltaikou a zimu si ošetřit garáží.

    DZODZO: tldr aneb je ten dopad rychlonabíječek nějak zásadní?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NETWORK: no a jeste se podivej na ceny mirne jetych Tesel 3 na mobile.de a budes mit jasno :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    NETWORK: Španělsko teda běžný trip není ne? Na jih šp a zpět jsem obvykle najel 8,5kkm (takže řekněme 6 na sever). To bych se v emobilu zatím zbláznil (a to jsem e-pozitivní).
    NETWORK
    NETWORK --- ---
    JYRKA: dekuji, to jsem presne potreboval. Zkusil jsem na rychlo naplanovat trasu Ostrava --- Stubai a SR vs LR se lisi 1 zastavkou navic, tj plus 15min a 30km. To mi neprijde spatne na to, ze to auto je levnejsi o 190 tisic...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    TADEAS: Tabulky dojezdu jsou malo. Lepsi je nasimulovat to v ABRP.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    NETWORK: chapu. SR vs LR pro ucely cesty do alp, podivej se na tabulky dojezdu v zime po dalnici a uvidis jak casto vychazi dobijeni. casy dobijeni si nevyberes, to je urceny hlavne schopnosti auta a nabijecky.
    NETWORK
    NETWORK --- ---
    TADEAS: ale takove cesty si myslim ze jsou v pohode a toto neni mym cilem otocit 300km. Pokud je to 150 tam a 150 zpatky, tak v dane destinace predpokladam ze se nabiju. Spise jsem mel na mysli typicke ceske tripy jako jsou v zime alpy (600km a za 4-5 dni zpet) a nebo nejake cestovani po evrope (italie, chorvatsko, spanelsko, atp.). Tady by me fakt co hodinu a pul nebavilo travit 35minut na nabijecce...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TADEAS: situace zimy sa sama vyresi globalnym oteplenim, uz teraz mame v unoru jarne teploty :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam