• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    mám nově Kona Elektro, nemám doma jak nabíjet, nedali mi k tomu nabíječku na 230, jen kabel typ2.

    Prosím poradit dobrý kabel na nabíjení ze zásuvky 230V. Auto má AC nabíjení jen 1 fáze, 7.2 kW, ale doma mám jistič 25A

    Alternativně, existuje redukce z 3f zásuvky viz obr?

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak som konecne po dvoch mesiacoch vytiahol z eonu, aka je spotreba na stojanoch co provozuju:

    "Za poslední měsíc vychází spotřeba 367 kWh za dobíjecí bod. Pokud má stanice dva výstupy, tak má dva dobíjecí body, jen pro objasnění."

    zatial to teda nie je tak vytazene, aby sa dalo povedat, ze je malo nabijaciek...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    IV0: Jo, synteticka paliva davaji smysl spis jako storadge na zimu, protoze proste zimni spotreba je kvuli topne sezone vyssii a zaroven solary v nejhorsich zimnich dnech davaj treba 5% toho co v dobrych letnich dnech. Uvaha se da obratit, ze solarni prebytky v lete budou tak velke ze neco s tou elektrinou bude davat smysl delat. Obecne jsou to principy skalovatelneho prumyslu.

    Z tech syntetickych paliv dava smysl hlavne tedy vodik a synteticky methan. U tech komplexnejsich jde energeticka ucinnost zase dolu. A synteticky methan se nemusi delat z vodiku, da se delat z CO2 (zachyceny) + H2O.

    Oboji je zajimave a bude se pouzivat, ale ne pro automotive, tam ta energeticka bilance nevychazi.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: to ale bohužel nevyřeší lokální spalování a problémy s tím spojené jako smrad z výfuků a další vedlejší produkty (nejen CO2) ve vzduchu.
    Navíc to nevyřeší problém s efektivitou. I kdybys měl účinný katalyzátor, tak to stejně neúčinně spálíš.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    JIMIQ: já tedy doufám, že je jen otázkou času, kdy vyzkoumají nějaký katalyzátor, který přinutí CO2 reagovat a výroba e-paliva bude energeticky méně náročná, viz třeba:
    Catalysts | Free Full-Text | Catalytic Hydrogenation of CO2 to Methanol: A Review
    https://www.mdpi.com/2073-4344/12/4/403

    (článek jsem nečetl, ale podobných projektů je opravdu hodně a jen se čeká na něco, co bude možné průmyslově využít)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    IV0: tak je pořád lepší jí uložit do baterií a použít třeba v noci... nebo když je echt přebytek, tak vyrobit vodík a ten používat třeba v průmyslu
    IV0
    IV0 --- ---
    JIMIQ: Tak když není tu energii není zrovna kam uložit, tak tohle je furt dobrá varianta...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: e-palivo vyvíjí Porsche kvůli věcem jako je 911, protože tam to bude majitelům u prdele. Do dopravního prostředku je snad jasný, že je to nesmysl.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Proc je e-palivo v osobnich autech spis nesmysl

    RSZ
    RSZ --- ---
    Zimní Liberec-Děčín citigem, 10,9

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tazko povedat ci je to viac toyota alebo byd, ale 10 rokov zaruka za $27k?

    First Toyota bZ3 EV co-developed with BYD rolls off the line
    https://electrek.co/2023/03/03/first-toyota-bz3-ev-co-developed-with-byd-rolls-off-the-line/
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    JIMIQ: Ale tak jasne, zatim platis porad jeste early adopter tax.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jen houst

    Mercedes-Benz začal v Německu budovat závod na recyklaci baterií - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-mercedes-benz-zacal-v-nemecku-budovat-zavod-na-recyklaci-baterii-40424718
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Toyota Engineers After Tesla Model Y Teardown: "A Work Of Art"
    https://insideevs.com/news/655087/toyota-engineers-after-tesla-model-y-teardown-work-of-art/
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Tesla ma taky sipecky na obrazovce. Ted uz se da i customizovat dock a pretahnout tam ruzna nastaveni. Za jizdy se da vsechno celkem rychle ovladat, ale chce to se predem naucit kde co je. Treba mlhovky jsem hledal za jizdy v mlze v menu a byl to celkem oser, ale pak jsem zjistil, ze staci bliknout dalkovejma a na displeji vyjede menu i s mlhovkama (sterace funguji podobne).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Asi stejně jako GLA. Udělali benzíňák tak, aby do něj šly šoupnout baterky. Ale docela to funguje i jako elektromobil, zatímco GLA je krám i na benzín.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: není i4 přesně to auto, kdy udělali benziňák a pak do něj prostě šupli baterky?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Mám pocit, že Tesla to má na homescreenu všechno.

    Jinak pokud chce prémiovou německou značku za mega a půl, chce aby to někam dojelo a chce to pak rozumně prodat, tak ať si koupí tohle:

    https://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i4/2021/bmw-i4-highlights.html
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OT_: tak u Enyaqu se sere především infotainment a cokoliv, co s ním souvisí. Ale už jsem měl taky v ruce kus kterýmu nešla klima.

    Takže ano, na sravosti Enyaqu (a moderních škodovek obecně) může něco být.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam