• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Viděl jsem ve městě Buzz cargo a vypadá to docela dobře. Měla to nějaká elektro firma a mezi peers jako orezlejma tranzitama a berlingama to celkem. jestli je to drahý nebo nepoužitelný, tak to neposuzuju, ale vypadá to prostě pěkně. Foto mi nejde vložit :-(
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Nový, rozbalený wallbox Teltonika k prodeji
    [Wallbox Teltonika Teltocharge 22 kW]
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ok dík za tipy!
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SEJDA: "Druh nabíjecího proudu : AC 3 fázový"

    Mozna existuje nejaky stridac/konvertor 3 fazi na 1, ale bude to drahe a moc to nebude davat smysl. BTW hodne zasuvek je dimenzovano na 16A a na nabijeni EV je bezpecne pouzivat kolem 80%.

    RATTKIN: V tom pripade bych koupil normalni nabijeci kabel na 230V, ten pak muzes vozit v aute na nejakou nouzovku. Pripadne k tomu pridat adapter, pokud mas venku jen ten petikolik.

    Uz je prodavaj i v Lidlu. Podle me 3.7kW na jedne fazi je tak akorat.

    ULTIMATE SPEED® Mobilní nabíjecí stanice USML 3.7 A1
    https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-mobilni-nabijeci-stanice-usml-3-7-a1/p100356604?mktc=shopping

    SVX: SEZ Adaptér SA-2 šňůrový IVN1653-230
    https://www.svx.cz/adapter-sa-2-snurovy-ivn1653-230?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    RATTKIN: ano, uz ti to posilal TOMBRIDER, ta krabice je to udelatko s displejem na tom kabelu. No stoji 13 tis. Kc ~ jako 5000 km v benzinaku.
    Vyhoda je, ze to pak muzes prodat, nebo si nechat pro nabijeni na "chate", coz se o propalenem benzinu rict neda.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SEJDA: Díky za odpověď. Fakt existuje krabice která nabije jednofázový elektromobil třemi fázemi?
    Nebo to převádí na DC? To asi nebude dlouhodobě zdravé?

    Budu mít wallbox, ale auto přišlo dřív, tak hledám dočasné řešení.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    RATTKIN: i tak ti da jedna zasuvka 20-25A = 4,6-5,7 W. Nejrychjelsi nabijeni bys mel z chytrym zarizenim, ktere ti zatez rozdeli do 3 fazi 3x25A = 75A tj. tech 11 kW.
    Zalezi jestli chces "levnou redukci" anebo "rychle nabijeni" a tedy jestli vubec mas zasuvku&jistic 3x25A
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Pardon, píšu to nepřesně.
    Kona 2018 má jen 1f nabíječku.

    Můžu si v menu auta nastavit odebíraný proud ve 3 stupních. Tak mě napadlo, zda by existovala jen nějaká blbá redukce, nejradši na 230V zásuvku a proud bych si nastavil v autě.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    RATTKIN: Btw. Není na fotce zrovna kombi zasuvka. A pod tím modrým, neschovává se zásuvka 230V?
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Nebobnul bych s redukcema a vzal přímo na 16A petikolik
    evmotions.cz - EVMOTIONS Gamma EVSE Type2 (3x16A)
    https://evmotions.cz/ev-nabijeci/ecvt2t23p_ip55-ev-nabijeci/
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    RATTKIN: Original nabijecka se nikde sehnat neda? Fakt to neumi 3 faze?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    RATTKIN: Nevím jakej kabel ti dali, ale jestli typ2-typ2, tak ti jednoduchá redukce nepomůže, ten kabel využiješ jen u wallboxů/nabíječek bez kabelu, protože tam potřebuješ řídící elektroniku, která ti pustí do auta jen tolik, kolik auto v tu danou chvíli zvládne.

    Já jsem nedávno NIKDAS: pořizoval tuhle nabíječku, chtěl jsem tady na ní napsat doporučení, ale nějak z toho sešlo, tak využiju příležitosti: https://wifi.sampro.cz/ev-kabel-typ2-zas400v-3x32a-5m

    a k tomu redukce:
    https://www.mall.cz/prislusenstvi-autobateriim/ev-expert-premiovy-adapter-schuko-32a-cee-5kolik-100025431937 (do 1x16A zásuvky)
    https://www.svx.cz/adapter-a-16-325-5kolik (do 3x16A zásuvky)


    Je to nejlevnější kombinace co existuje, zároveň s touhle sadou nabiješ téměř všude. Ze tvé zásuvky si navolíš, že chceš odebírat 25A a pojede ti to max rychlostí, což ti ale dlouhodobě bude vyhazovat jistič, takže buď tam nastavit 20A, nebo rovnou koupit mírnější verzi, co umí jen 3x16A a ušetřit tím nějaké peníze.

    Nad nabíječkou jsem váhal, ale po tom, co mi ji doporučili i v Jaguáru, tak jsem ji koupil a jsem spokojenej. V podstatě na ní není co zničit(což jsem chtěl, žádnej displej atd), jen mi vadí, že má jen jednu diodu, která mění barvu, podle toho o čem tě informuje a třeba nastavení nabíjecího výkonu poznáš podle toho, kolikrát zabliká a to ještě jen na začátku. Mohli dát těch diod více, ať to vidíš na první pohled, na druhou stranu jsem tam na poprvé navolil kolik chci a od té doby na to nesáh...

    Btw. tvé auto umožňuje 1x32A, což ale zase neumožňuje přenosová soustava, od 32A už je povinnost 3fáze.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    mám nově Kona Elektro, nemám doma jak nabíjet, nedali mi k tomu nabíječku na 230, jen kabel typ2.

    Prosím poradit dobrý kabel na nabíjení ze zásuvky 230V. Auto má AC nabíjení jen 1 fáze, 7.2 kW, ale doma mám jistič 25A

    Alternativně, existuje redukce z 3f zásuvky viz obr?

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak som konecne po dvoch mesiacoch vytiahol z eonu, aka je spotreba na stojanoch co provozuju:

    "Za poslední měsíc vychází spotřeba 367 kWh za dobíjecí bod. Pokud má stanice dva výstupy, tak má dva dobíjecí body, jen pro objasnění."

    zatial to teda nie je tak vytazene, aby sa dalo povedat, ze je malo nabijaciek...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    IV0: Jo, synteticka paliva davaji smysl spis jako storadge na zimu, protoze proste zimni spotreba je kvuli topne sezone vyssii a zaroven solary v nejhorsich zimnich dnech davaj treba 5% toho co v dobrych letnich dnech. Uvaha se da obratit, ze solarni prebytky v lete budou tak velke ze neco s tou elektrinou bude davat smysl delat. Obecne jsou to principy skalovatelneho prumyslu.

    Z tech syntetickych paliv dava smysl hlavne tedy vodik a synteticky methan. U tech komplexnejsich jde energeticka ucinnost zase dolu. A synteticky methan se nemusi delat z vodiku, da se delat z CO2 (zachyceny) + H2O.

    Oboji je zajimave a bude se pouzivat, ale ne pro automotive, tam ta energeticka bilance nevychazi.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: to ale bohužel nevyřeší lokální spalování a problémy s tím spojené jako smrad z výfuků a další vedlejší produkty (nejen CO2) ve vzduchu.
    Navíc to nevyřeší problém s efektivitou. I kdybys měl účinný katalyzátor, tak to stejně neúčinně spálíš.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    JIMIQ: já tedy doufám, že je jen otázkou času, kdy vyzkoumají nějaký katalyzátor, který přinutí CO2 reagovat a výroba e-paliva bude energeticky méně náročná, viz třeba:
    Catalysts | Free Full-Text | Catalytic Hydrogenation of CO2 to Methanol: A Review
    https://www.mdpi.com/2073-4344/12/4/403

    (článek jsem nečetl, ale podobných projektů je opravdu hodně a jen se čeká na něco, co bude možné průmyslově využít)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    IV0: tak je pořád lepší jí uložit do baterií a použít třeba v noci... nebo když je echt přebytek, tak vyrobit vodík a ten používat třeba v průmyslu
    IV0
    IV0 --- ---
    JIMIQ: Tak když není tu energii není zrovna kam uložit, tak tohle je furt dobrá varianta...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam