• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Beru, že v katalogu nebo konfigurátoru může být CGI. Bral bych to i v případě, že by šlo o nějaký start-up, co potřebuje vybrat peníze na převod z CGI do reálného prototypu.

    Ale u legacy automobilky bych čekal, že při "odhalení" budou ukazovat minimálně předprodukční prototyp, který dosahuje slibovaných parametrů

    BOBASH: Tak Cybertruck prokazatelně existuje i jinde, než jen na obrázku…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Prototyp mají podle mýho odhadu tak od roku 2020.

    A jako fanatickej zastánce Tesly bych bejt tebou někde v koutě šoupal nohama, protože by si někdo mohl vzpomenout na Roadster a Cybertruck.

    ID.2 pořád může bejt na trhu dřív než Cybertruck a myslím, že bude.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Odhalili něco, co je sice možná CGI render, ale poměrně očividně je to věc, která není koncept, ale finální produkční verze. Jestli to maj na fotce nebo na renderu je vcelku jedno, třeba v katalogu Škodovky máš taky většinou rendery i u aut co už existujou.

    Pokud říkají 2025, tak to znamená, že už na to mají vyhrazený fabriky, nasmlouvaný dodavatele atd., protože tohle se děje tak 2-3 roky před výrobou. Takže si tipnu, že to téměř určitě trefěj.

    Jestli trefěj cenu jsem zvědav, záleží taky na inflaci. Ale za těch 600k to určitě nebude mít velkou baterku, s tou menší to bude mít dojezd tak 350 km WLTP (takže stejně jako Corsa-e a e208 který stojej 800-900k), ta větší bude, soudě podle cenový politiky u ostatních aut koncernu, za necelý kilo navíc.

    Takže pod 700 tisíc bude auto s WLTP dojezdem 450, tzn. reálných tak 400-450 po městě a okolí, 300 po dálnici když je hezky a 250 po dálnici když je zima.

    Furt je to posun cenový parity (Golf stojí 625 tisíc v základu a je v něm stejně místa) o třídu dolů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Tak každý auto který má WLTP dojezd 450 má reálnej na delší vzdálenost (= dálnice) tak 300. Tesla taky neujede WLTP dojezd, to je prostě daný metodikou.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JIMIQ: Mno nevím… O dojezdu si asi povíme až tak v roce 2028, až budou mít aspoň prototyp…
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    TADEAS: nejlepsi typek, miluju jeho content (sem ti pastnul video, ktery si koukam nahodil, pardon :)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    JIMIQ: Jo, na tomhle základu představila auto i Cupra už někdy loni v létě...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    COMODOR_FALKON: ja cetl 2026 :) a lidi pisou ze ta varianta 450km bude mit realny dojezd 350 a ta za 25k eur bude mit dojezd jeste nizsi…
    Moc optimistickej nejsem
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JIMIQ: Co jsem pochopil, tak zatím odhalili pouze CGI render, ale "určitě to budou v r. 2025 prodávat"
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    JIMIQ: Vidím v tom odkaz jedničky. Pokud nebude pohonem a baterií nahovno, tak si určitě koupím :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: byl nejakej live event, nevim kde presne
    Tady je asi shrnuti, urcite mas svoje zdroje :D
    VW unveils ID.2, its most affordable EV ever
    https://www.teslarati.com/volkswagen-id-2-unveiling/amp/
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Driving A Tesla Upside-Down (10ft Tall Wheels)
    https://youtube.com/watch?v=Qq5Q1qKW-1g&feature=youtu.be
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to by som sa u nemeckej spolocnosti vobec nedivil, tam management otaca kormidlom o 180 stupnov kazdu chvilu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Kde?

    Jinak návrat tlačítek je u VW jasná věc, viz třeba škodováckej koncept Vision 7S. Už přišli na to, že dotykáč na všechno je blbost.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Udela Bobash prvni dojmy z ID.2?
    Nejak se tam resej tablety/tlacitka
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    K tem truckum jsou tady hezke vypocty (je tam i part 2 s upresnenim/korekcema):

    Does The Tesla Semi Make Any Sense?
    https://www.youtube.com/watch?v=Uv44W7xa4IU
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Stejne jako kdyz Tesla referovala dojezd 36 tun trucku. = Vysledna vaha nalozene soupravy.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: 66 tun je vaha trucku s privesem nalozeneho tim vapencem. Tj. vysledna vaha soupravy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: to mi nejde do hlavy co tam na tom trucku vazi 66 ton alebo to je jeho nosnost? lebo baterka by pri nejakych 250Wh/kg u tej 300kWh verzie bola 1200 kg v cistom tak dajme tomu 1,5 tony aj s elektronikou a dratmi?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    NIKDAS: Ja referuju co pisou. Me se to zda take hodne divne, protoze u Mercedes i Tesla se diskutuji jine hodnoty.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam