• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Stejne jako kdyz Tesla referovala dojezd 36 tun trucku. = Vysledna vaha nalozene soupravy.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: 66 tun je vaha trucku s privesem nalozeneho tim vapencem. Tj. vysledna vaha soupravy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: to mi nejde do hlavy co tam na tom trucku vazi 66 ton alebo to je jeho nosnost? lebo baterka by pri nejakych 250Wh/kg u tej 300kWh verzie bola 1200 kg v cistom tak dajme tomu 1,5 tony aj s elektronikou a dratmi?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    NIKDAS: Ja referuju co pisou. Me se to zda take hodne divne, protoze u Mercedes i Tesla se diskutuji jine hodnoty.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PETER_PAN: 624kWh s dojezdem 350km, pro trucky to je fakt slepá ulička
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: K relacim tech 300kWh. Jak zminuji v tom clanku, SCANIA ma take tenhle truck:

    Battery pack 624 kWh. Dojezd 350km.

    Scania presents new electric truck for regional operations
    https://www.youtube.com/watch?v=rmP3UYZX54U
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Norway’s largest electric truck is a 66t monster that will cut out 156 tons of CO2 annually

    Scania AB, a Swedish commercial automotive manufacturer, has delivered Norway’s largest electric truck. The 66-ton mammoth will transport around 120,000 tonnes of lime annually, reducing emissions on the route by 156 tons.


    Battery pack 300 kWh.

    Norway's largest electric truck will cut out 156 tons of CO2 annually
    https://electrek.co/2023/03/14/norways-largest-electric-truck-will-cut-out-156-tons-of-co2-annually/

    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Takhle jsme nakupovali levný elektromobil v Rakousku, funguje to i v Německu:
    Jak si dovézt levný elektromobil z Německa nebo Rakouska
    https://youtu.be/wtjJ73gip68
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BOBASH: mel , co trafem sodik, jen na chvili:) Jako ja co trafem z vlacku plnil z roztoku soli zkumavky a pak cim dal vetsi nadoby vodikem (a chlorem) pak zapaloval a nebo si hral na Verdun.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: jo, takhle jsme na vojně ohřívali vodu. Stačily dva nože, dvě sirky, provázek a kabel do zásuvky. Říkalo se tomu turbo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Alkalickej kov jsem neměl. Transformátor s volitelným napětím, co děda udělal k autodráze, dráty, elektrody a vodu se solí jsem měl...
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Tak ono staci hodit alkalickej kov do vody, ze jo... :D
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    BOBASH:
    jo a kdyz prdis tak ho taky trochu vyrobis
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Vodík elektrolýzou jsem vyráběl když mi bylo deset...
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    RAGNAROK: Jako vodik? Ale muzu :) Sice ho asi nebude tolik abych nekam dojel, bude to drahy a pravdepodobne u toho prijdu o zivot, ale muzu :)
    To me naucili uz na zakladce v Chemii, co smichat s cim, aby se zacal uvolnovat vodik.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    PSYCHO:
    no ale nemuzes si to vyrobit doma a vo tom toje
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Ja bych v uctu za nataknkovany vodik rozepsal mnozstvi elektriny kter bylo potreba na vyrobu, uskladneni a transport vodiku a jeste podtrhl to kolik elektriny bylo potreba jen na natlakovani vodiku do auta. Tohle by presvedcilo i ty nejvetsi magory co razi vodik, zvlast kdyz by tankovali jako 3. v rade a cekali by na natlakovani 20 minut :-)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PSYCHO: Cca 3x vic.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Nezapomen, ze to spotrebuje na stejnou vzdalenost 5-8x vic elektriny nez elektroauto 🤣
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Je to skvělý. Sice to je dražší než elektromobil, ale zato to hůř jezdí, dýl to tankuje a jako finální bonus na to není infrastruktura.

    Boží.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam