• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    COMODOR_FALKON: Hlavně nechápu proč to dělat. Pokud omylem. Tak postup bude pro běžného uživatele stejný. Jako když omylem natankuje naftu a auto je na benzín.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    TOMBRIDER: Což by znamenalo vyjet celou nádrž, na výpary dojet na benzinku, počkat až výpary dojdou, dolít z petky 2L synthoilu na uklidnění čidel a dát další kolečko…🤔

    Nebo nevypínat motor ani při tankování…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Já nevím. Jen ukazuju cestu, jak bych to jako technik a legislativec řešil. Motor se nevypne, vzdálené vypnutí motoru je už zakázané teď (na rozdíl třeba od Indie, mimochodem). Ale rozsvítí se kontrolka motoru. To auto je trvale připojené na internet, takže může odejít bonz hláška. Nemusíš příště nastartovat. Je hodně možností, co se dá dělat a na implementaci se automobilky budou podílet.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    COMODOR_FALKON: Pravděpodobně to bude podobné. Jako když ti dojde AdBlue.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Teoreticky ano, ale co když třeba do 3/4 synthoil dotankuju "přírodní" a hned najedu na dálnici…?

    Po 100 km se mi v 180 km/h vypne motor…?
    RSZ
    RSZ --- ---
    taky by to mohlo fungovat ala červená nafta, namátkové kontroly (i na stk) a obří pokuty
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Stejne jako detekce rezimu prace katalyzatoru
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Detekce v nadrzi ti ziska casu dost.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: To si moc nedovedu představit, jak by mělo fungovat…

    Jako v laboratoři s dostatkem času to jde v pohodě, ale v reálném čase v hadičce, kterou protéká třeba 10-20L za hodinu…?

    Dost těžko…
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: to neříkali :⁠-⁠), ale dovedu si představit nějakou detekovatelnou sracku a čidlo v motoru. Což všechno akorát prodraží
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: To chci vidět jak to plánujou udělat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jenomže to je výrobní cena. Výrobní cena benzínu je třeba 15 korun.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ve hře má být opatření na úrovni EU, že v tom motoru nemá jít spálit jiný než epalivo
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Tak 50 Kč/l je v Německu normální cena za benzin, to mi nepřijde nijak for Lambo only
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Porsche tvrdí, že se chtějí dostat na 50 korun za litr...

    A ještě v tom může bejt to, že díky tomu můžou zůstat u vyrábění spalovacích motorů a co do nich nakonec naleješ už je trochu jedno....
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: fakt to bude takhle dráhy? Přijde mi divný že by na to tak tlačili, když to bude úplně okrajová záležitost pro pár fandů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Tak pokud to bude na začátku z čistý energie, tak to bude "v pohodě".

    Ale podle mě je to pro automobilky spíš berlička, aby lidem zavřeli hubu, že spalováky budou dál. Že to reálně nebude dávat smysl v ničem jiným než v Lambu nebo Porsche je teď jedno.
    KEB
    KEB --- ---
    Spotify
    https://open.spotify.com/episode/6EbZdPn8ulm2aLTTqQhtxd?si=he1C_nKQQkqQRn8EKEIsbg

    Tady povídání o e palivech s docentem palivarem
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: neefektivně vyrobíme vodík, pak ho neefektivně smícháme s co2, vzniklé palivo distribuujeme jako klasický benzín a nakonec ho neefektivně spálíme v motoru

    Říkám si, že z hlediska emisní stopy není ten normální fosilní benzín zase tak špatný
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Je důvod, proč to vyvíjí automobilky jako Porsche. Protože jejich zákazníkům bude u prdele, že to i za 15 let vývoje bude stát třeba osum pětek za litr, protože budou chtít spalovací 911.

    Do práce budou stejně jezdit Taycanem nebo elektrickým Macanem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam