JIMIQ: Je velice jednoduchý zařídit, aby to šlo poznat, je složitý zařídit, aby e-fuel auto nemohlo jezdit na fosilní paliva ani upravený.
Jak to poznat:
COMODOR_FALKON: Nepotřebuješ laboratoř. Prostě uděláš e-fuel který má nějaký zásadní parametry, třeba oktanový číslo, jiný než jakýkoliv fosilní palivo na trhu. Dávalo by smysl se třeba co nejvíc přiblížit čistýmu ethanolu, protože ten by mohl být legální taky jako biopalivo.
Poznat oktanový číslo umí úplně každý auto a umí tomu přizpůsobit předstih zapalování a takový věci, aby v nějakým rozumným rozsahu umělo jet na nižší oktany než předepsaný.
Poznat čistej benzín, E10, E85 atd. umí taky kde co, minimálně všechny "flex fuel" auta který umí jezdit na E85. Nic novýho, převratnýho ani drahýho.
Třeba tady ten rozlučkovej spalovací muscle car od Dodge má výkon od 900 do 1070 koní podle toho, co do toho naleješ a normálně pozná oktanový čísla benzínu, poměr chlastu a tak. Nic těžkýho.
Here’s Why the 2023 Dodge Challenger SRT Demon 170 Runs on E85 Fuelhttps://www.motortrend.com/news/2023-dodge-challenger-srt-demon-170-e85-fuel-octane-explainer/Jak to ochcat:
Tohle je samozřejmě poměrně jednoduchý, ale budou existovat taky více či méně složitý cesty, jak to ojebat. Podle toho, jak moc to e-palivo bude jiný než normální palivo, může na běžnej bezín vůbec nejet, jet blbě nebo nejezdit moc dlouho (třeba to zdegraduje palivovej systém, typickej problém s ethanolem a methanolem), a úpravy můžou zahrnovat cokoliv od jiný mapy řídící jednotky po výměnu palivovýho systému.
Pak je samozřejmě otázka, jak moc to bude kontrolovatelný a jak moc bude ta řídící jednotka chráněná proti zásahu. Pokud se připojením online diagnostiky bude dát zjistit, že se někdo hrabal v řídící jednotce, což teoreticky není velkej problém, tak to bude snadno zjistitelný a trestatelný.
Prostě stejná situace jako kdybys v autě jezdil na LTO, daňovej únik a flastr.
Pro automobilky to ale bude mít výhodu, že když budeš chtít udělat motor pro Indii kde se bude furt jezdit na benzín a pro EU, kde už budou jen e-fuels, tak ten rozdíl nejspíš nebude nijak zásadní a tu část trhu, která bude trvat na spalovácích, prostě pořešíš takhle.