• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CRAZY_IVAN: Nejde, mělo by to snad jít v druhé půlce roku, ale kdo ví...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    STETKINS: tam nejde ani za příplatek? to je hustý :)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CRAZY_IVAN: No ono ho nemá v základu, protože ho nemá vůbec :-(

    DRAGON: Já bych si ho koupil, ale čekám na to TČ :-D Levné to není, ale není to o moc dražší než fosilní ekvivalent
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SEJDA: je mi to buřt, je to teď nový auto :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CRAZY_IVAN: je to prvni generace, idiote. Sice nema extra vytapeni zadnich sedadel, ale ma misto na napoje i v kufru!
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    tak trochu k tematu, elektronicky volant (aspon duvod, proc to Lexus udelal)

    How Lexus Fixed Tesla's Bad Idea: Steer-By-Wire Yoke
    https://www.youtube.com/watch?v=agMrewRJTow&ab_channel=EngineeringExplained
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Ale ono to nevadi, protoze si to za tu ujetou cenu nikdo nekoupi..
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: jako jestli tohle auto nemá heat pump v základu, tak jsou ve VW idioti. Nicméně i tak jsem někde viděl testy, že VW EVs s heat pumpou neměli v zimě o tolik lepší výsledky jako ty bez.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: K tomu ID Buzz pod videem někdo postnul super postřeh:
    "The ID Buzz uses the same heating element/resistor to heat up the cabin as the ID3 and ID4. For its size this is not enough and winter tests done in Finland this year showed that even after 30 minutes of driving the temperature of the rear foot well was below freezing when the outside temperature was -15°C.

    This van really needs a heat pump and a larger heating element."
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jinak tohle je zajímavé
    EV-Volumes - The Electric Vehicle World Sales Database
    https://www.ev-volumes.com/country/total-world-plug-in-vehicle-volumes/

    ICE-only vehicle sales declined by -7 %; their share in global light vehicle sales is 76,8 %, compared to 82,2 % in 2021. FCEV remain irrelevant for the electrification of light vehicles; their deliveries stagnated at 15 400 units in 2022, which is 0,02 % of the global, annual light vehicle volume.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    za únor 23 má Čína třetinový podíl aut do zásuvky

    33% Plugin Vehicle Market Share In China — February 2023 Sales Report - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2023/03/29/33-plugin-vehicle-market-share-in-china-february-2023-sales-report/

    (BEV 22%, PHEV 11%)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    I drove these NEW electric cars until they DIED!
    https://www.youtube.com/watch?v=fvwOa7TCd1E
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DAN_F: jj uz jse koukl na web maj cca 11kWp v solarech .. to uz je slušný :))
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    PEPAZZ: To záleží na milionu faktorů, ale mají k tomu web se spoustou čísel a průběžně aktualizovaných, interaktivních grafů, nebo YouTube kanál, který jsem ještě neprojížděl, ale předpokládám, že se tam tomu někde budou věnovat:
    Traveling Electric without chargepoints!? | 4x4electric
    https://4x4electric.com/
    https://www.youtube.com/channel/UCDhaMFPe7s_rTyZ8K9i7tyg
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DAN_F: zajimavé, zajimaly by mečísla, kolik tohle pole solarů umí dát Amper a voltů.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Enyaqem z NL do jižní Afriky a zpátky. Dobíjení z panelů a kde se dá:
    Renske Cox & Maarten van Pel (@4x4electric) • Instagram photos and videos
    https://instagram.com/4x4electric
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Dalsi baterka. Ale kdyz i Munro je nadseny…

    BREAKING NEWS: Amprius Creates a 500Wh/kg Battery
    https://youtu.be/YtZkohZRE_s
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ethanol byl jen příklad, dá se určitě udělat něco, co bude podobnej rozdíl a nebude to nahraditelný.

    I když pokud by to jezdilo na čistej ethanol, tak vlastně proč ne, ten je obvykle taky CO2 neutrální, minimálně když pod destilační kolonou zatopíš solárem... nebo smrkovým dřevem.

    Jinak ano, auta s možností jezdit na E85 musí mít odolnější palivový systém, v USA to je docela běžný, u nás to nabízelo pár automobilek a nikde moc nešlo koupit to palivo.

    Ale auta na to byly, třeba Ford jich měl celou řadu, například prvního C-Maxe FlexiFuel:
    Ojetý Ford Focus C-Max (2003-2010): První Ford Max | auto.cz
    https://www.auto.cz/ojety-ford-focus-c-max-2003-2010-prvni-ford-max-96076

    https://auto.bazos.cz/inzerat/166467996/ford-c-max-18-flexifuel-92-kw.php
    KEB
    KEB --- ---
    LORD_DE_SEIS: to je křičení na mraky, toho si nevšímej :⁠-⁠D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam