• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Prave že ne. Automobilky v EU teď přišly o bič aby přešly na EV, myslí si že budou moci dál jet ICE a fejkovat to na e-fuels, nicméně lidi do toho dal budou lejt benzín. A až je lidi přestanou po 2030 kupovat, budou zaskocene, nepřipravené a zahraniční konkurence je pozere. Mrkni na blbý elektrický golf, který je ohlášen na 2028.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: celý e-fuels jsou kvůli tomu, aby se mohly dělat Porsche 911, Lamba a Ferrari.

    I Porsche, který to tlačí nejvíc, hodlá mít do 2030 na elektriku všechny modely kromě 911.

    Žádný pohřbívání evropskýho průmyslu se nekoná, většina průmyslu normálně přejde na EV, akorát zůstane pár sporťáků pro bohatý na drahý e-fuels a možná pro staromilce budou dál dělat jeden nebo dva dostupný benzínový modely.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Neujel. Elektrickej EKVIVALENT Golfu po stránce použitelnosti přijde ve 2025, čímž budou dost pravděpodobně v tý kategorii první.

    A nahradit Golfa čistě elektrickým ve 2028 je naopak docela hustý.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ: Měl bych obavu, že (podobně jako ostatní BYD auta) to bude mít značné tendence k samovznícení…
    KEB
    KEB --- ---
    FEDAJKIN: když budu brát Bobeše jako základ zde:

    EU chce zakázat prodej spalovacích aut. Proč vám to může být buřt | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/veda-a-technika/425328-eu-chce-zakazat-prodej-spalovacich-aut-proc-vam-to-muze-byt-burt

    Tak mi tady to blbnutí kolem efuel přijde jako kouřová clona. Prostě zalepime hubu všem okamurum, vondrum, Babišum atd. A automobilky si budou dál tlačit bev.

    No a Porsche atd bude mít svoje dva tři spalovaky a pár benzinek s pekelně drahým efuelem.

    Problém pro elektromobilitu vidím na sídlištích. Tam totiž nebude bev dávat smysl ještě zatraceně dlouho, no a pak samozřejmě cena
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    FEDAJKIN: Těch způsoů je celkem dost. Například klidně můžou legislativně změnit složení "běžnýho" benzínu nebo přidat nějaká aditiva do e-fuel, aby to ty motory oddělalo rychleji, nebo aby na to nejelo vůbec - stačilo by e-fuel udělat 100++ oktanový a běžné palivo zarazit na 92 když do motoru stavěného na 100++ oktanů naleješ tohle nízkooktanový, tak to bude mít tolik samovznícení, že ti ten motor možná pojede o pozpátku.

    A klepáním motoru si dneska auta korigují nejen předstih zapalování, ale díky tomu i poznají, co tam máš za palivo (95,98,100), takže pokud by nové auto na efuel poznalo, že jsi tam nalil sajrajt z ropy, tak se klidně může vypnout a dokud nevyčistíš palivovou soustavu, tak ti vždycky samo zdechne.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Spíš ne, není to ještě v mass produkci. Nejvíc co se může stát, že představí prototyp, ale deliveries začnou s LFP. S SiB bych to tipoval tak na 2024. Což vlastně není zas tak daleko
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    FEDAJKIN: Jen bych k tomu měl jeden dotaz - je vážně tak 100%, že nepůjde udělat ICE tak, aby jel jen na efuel a ne na klasický benzin?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Super video! Btw došel ke stejnýmu závěru jako my tady před týdnem. A na to jak je to zásadní věc, to nevidím skoro nikde v médiích. EU tím povolením e-fuels prakticky vykastrovala zákaz prodeje spalovacích motorů po 2035, je to ted ve stavu, jak kdyby to vůbec neschválili.

    Podle mě až za pár let lidem dojde, jak strašnej prlser se ted stal a že tohel byl moment, kdy jsme pohřbili evropský auto průmysl.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    THERIDANE: Díky, to jsem nevěděl. Ono to ani nemusí být pomocí počítadla ujetých km, auta už dneska o sobě poví skoro vše - a je to de-facto povinnost spojená s e-call funkcionalitou.
    Zatím samozřejmě můžeš přepnout auto do tzv. privacy mode, ale:
    - ten nefunguje pro e-cal
    - z toho plyne, že nemusí fungovat pro cokoliv dalšího :)
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    JYRKA: nehledě na to že odometer tax už testuje např. California, platíš silniční daň podle nájezdu, resp. máš doplatek/přeplatek z tankovanýho paliva v případě ICE
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Agree
    Germany's e-fuel LIE is a scam created by powerful global oil cartels
    https://www.youtube.com/watch?v=qeq7hZT9JpI
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Jsme dost offtopic, ale na GDPR ve vztahu ke státu zapomeň. Nemluvě o tom, že GDPR je ryze evropská věc, v Texasu o tom zatím není ani zdání.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: ktovie co na to povie GDPR :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    o kolik let jim ujel vlak?
    VW brand CEO reveals that the electric Golf will arrive 2028 at earliest
    VW brand CEO reveals that the electric Golf will arrive 2028 at earliest - electrive.com
    https://www.electrive.com/2023/04/03/vw-brand-ceo-reveals-that-the-electric-golf-will-arrive-2028-at-earliest
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: to vypada ze bude prvni auto s sodium -ion baterkou , nebo se pletu?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    dodatek:
    BYD later called this false information and said that the estimated price range for the Seagull is RMB 80,000 to RMB 100,000
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    The BYD Seagull has a length, width and height of 3,780 mm, 1,715 mm and 1,540 mm, respectively, and a wheelbase of 2,500 mm.
    BYD Seagull is equipped with a single motor with a maximum power of 55 kW and a top speed of 130 km per hour.

    The model is available in 30 kWh and 38 kWh battery pack versions, with a CLTC range of 305 km and 405 km.


    The BYD Seagull will be offered with both sodium-ion and lithium-ion battery versions, with the former expected to cost as little as 60,000 yuan ($8,730) and the latter expected to cost 80,000 yuan, the report said.
    The BYD Seagull equipped with sodium-ion batteries will have a range of 300 kilometers, while the lithium-ion version will have a range of 400 kilometers, according to the report.



    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Lithium carbonate prices likely to fall below RMB 100,000, says chairman of battery maker Farasis Energy - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2023/04/03/lithium-carbonate-likely-to-fall-below-rmb-100000-says-chairman-of-farasis/

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Snadno. Za ujety kilometr. A auta ty udaje maji a neni zas tak lehke je osidit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam