• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ad cybertruck, wait for it...

    https://twitter.com/Tesla/status/1642162058258001920
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH:
    1) proč sem do toho najednou cpeš hodnotu firmy, která nemá s cenou auta nic společného, netušim .. zatímco marže má na cenu auta vliv velký :)
    2) a pořád za tu cenu dostaneš o 200 km menší dojezd, o dvě vteřiny horší zrychlení a další
    3) -
    4) yep, tady máš pravdu, ale za mě je to součást strategie na nižší náklady. Zatim se tesly stále prodávají a pořád na nich mají marže přes 20%, takže tady ukáže čas, jak se tahle strategie vyplatí a všechno okolo je dojmologie. Zákazník sice individualizaci chce, ale taky chce nejlepší value for his money, bezpečnost etc. Když chceš ntb s OSX, tak taky nemáš na výběr desítky zařízení a ty zařízení vypadají už tak 15 let stejně. Možná jim to bude fungovat, možná ne.
    5) tady už začínáš nebýt objektivní novinář, ale spíš profesor Macek :) Jinak pořád je po cybertrucku hype a lidi se na něj těší a budou je kupovat oproti těm všem už jenom z jednoho prostýho důvodu - je naprosto jinej než cokoliv jinýho, bude to G class mezi pickupama. Bude to pro pozéry a pozéři to budou milovat. Už jenom kvůli vzhledu, takže tam bych se nebál a ano trvá, ale reálně v něm bude tuna nových věcí a jejich vývoj trvá. Neni to jako přístup VW, kdy na jedný platformě postavíš deset stejných aut a tváříš se jak jsi technicky na špičce. Ve videu v mém předchozím příspěvku je tam docela dost řečeno (např. 48V, 1000V, ...). Nicméně přijde dřív než levný auto. Cybertruck vyjede tenhle rok, levný auto spíš tenhle rok teprve ukážou. I když bych se divil, kdyby ho ukázali, protože by sis zadělal na Osborne effect.
    M3 bude pravděpodobně jen facelift vzhledu, ale to mi nevadí, za mě tvar pořád nevypadá zle. Nicméně spíš možná budou změny technického typu.
    6) viz 4)
    7) hele, už ze všech videí a informací z tesla eventů to vypadá, že elon má menší a menší roli, jsou víc a víc vidět další lidi okolo. Takže o budoucnost bych se já nebál, protože to imho poběží i bez Elona. Takže bys měl mít radost i ty :))
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: RSZ: ale chápete ten rozdíl, protože většina auta jede pořád na 12V?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Dalsi dukaz, jak VW zaspalo: tohle auto bude AŽ na konci letošního roku :)

    Řídili jsme nový Volkswagen ID.7: Na tohle jsme čekali! Je to skoro 300koňová zadokolka s dojezdem až 700 km – AutoRevue.cz
    https://m.autorevue.cz/ridili-jsme-novy-volkswagen-id7-na-tohle-jsme-cekali-je-to-skoro-300konova-zadokolka-s-dojezdem-az-700-km

    Vypadá krásně, těším se na něj.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Policie v Baselu chce po sesti letech svoje Tesly nahradit jinymi vozidly. (To jsou ty, jak jim uprostred honicky odmitly jet rychle, nebo jim nesly pri pronasledovani drogovyho dealera na kole otevrit dvere).

    Pry ujedou denne az 200km a diky tomu budou po sesti letech pouzivani „na konci zivotniho cyklu“. Policie chce kvuli splneni klimatickych cilu opet elektroauto, ale Tesla pry uz neni mezi temi z nichz chce vybirat.

    [BLOWUP @ Komentare, aktuality a zajimavosti z nemecky mluviciho prostoru]
    RSZ
    RSZ --- ---
    Třeba audi sq7 má 48v i pro pohon peripherals, tuším kompresoru a posilovače.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: jj
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Tam ale na to jede rovnou i "motor", resp. boost při rozjezdu, ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: 48 V už je poměrně běžný i ve spalovacích autech, když to jsou mild hybridy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN:
    1) Nejde o marže, jde o to, že aby se Tesla reálnou hodnotou jen PŘIBLÍŽILA tržní kapitalizaci, na který její hype visí, musela by prodávat aut jako Toyota a to se čtyřma modelama nepůjde.

    2) Real-world cena Taycanu je 2,5M i s nějakou výbavou. Není to Tesla kde nedostaneš slevu nikdy na nic.

    3) Ano, potřebuje a ano, je.

    4) Ano, nejprodávanější auto na světě je Corolla, který existuje víc karosářských variant než Tesel dohromady. Nemluvě o F-series.

    Ale hlavně – tohle jsou Toyoty, to je pro lidi co chtějí uniformní dostupnou nudu. Automobilky, který dělají auta v cenový kategorii kde se snaží pohybovat Tesla (Porsche, BMW) samozřejmě nemají nejprodávanější modely, protože jejich zákazníci právě chtějí individualizaci a jedinečnost a proto mají těch modelů kvanta.

    Tam, kde má Tesla trojku a Y, bmw má trojku a čtyřku ve čtyřech karosářskejch variantách, X3, X4. To všechno v milionu výbav, barev a dalších věcí.

    Teslu si koupíš velkou a malou, placatou nebo vysokou, v pěti barvách se dvěma interiérama.

    5) Posrala. Cybertruck by byl zajímavej jako průkopník a hlavně kdyby vůbec existoval.

    Kdyby Musk nebyl kokot a nesnažil se za každou cenu znovu vymyslet kolo, tak už měli pickup dávno hotovej. Takhle přijdou po Rivianu, Ford, Hummeru, pravděpodobně i Chevroletu, GMC, Dodgi a dost možná ještě po někom kdo běžně pickupy nedělá.

    Malý auto – Cybertruck slavně ukazovali před asi čtyřma rokama a mají prd. Malý auto, který ještě neukázali, by měli mít dřív? Ale plosimtě...

    Tomu, co říká Tesla, už nevěřím ani slovo.

    KVALITNÍ – Tesla někdy vyrobila něco kvalitního? :))))

    Modernizace M3 – vypadá to jako normální facelift. Hustý no.

    6) Ano, Mini a Beetle se dělaly dýl. Taky to byly skoro nejlevnější auta na trhu.

    Ale dobře, Jaguar XJ Series 1 - 3 se taky dělal 25 let a nezměnil se zas tak moc. Ale to byl Jaguar pro dědky a šedesátý až osmdesátý léta.

    Tohle je technologická firma co s tváří jako automobilka, technologická vlajková loď a 20. léta 21. století.

    7) A FSD je stejně pohřbí.

    Ono to bude dlouho vypadat že furt dobrý, dobrý, dobrý, nějaký soudy, to je přece nerozhodí... a potom to začne padat a investoři začnou bejt nervózní. Až přijde pád akcií Tesly (a tím pád celý Tesly, protože se tím rozpadne hype), tak to bude trvat pár dní třeba na 10% původní hodnoty, ne-li míň.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: pozor, ty li-ion už dávno používá místo těžkých olověných i na 12v.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: Dík za info, napíšu tady shrnutí:
    Jedná se o to, že palubní elektronika jede na 12V, ale potřebuje stále více proudu, takže se musí navyšovat ampéry.
    Naposledy se voltáž měnila v roce 1960 ze 6V na 12V, které se drží dodnes (s výjimkou 24V u větších vozů), ampéry ale stále stoupají ze 40A v roce 1960 na dnešních 250A+. Což znamená, že se musejí používat hrubší dráty, které jsou ale těžší a dražší.
    48V je stále považováno za bezpečné, Tesla bude používat li-ion baterie, které si ASI bude vyrábět sama.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: Co myslíš tím 48V místo 12V?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    *měly
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH:
    1) A jak se Tesly prodávaly a jakou měli marži oproti těm levnějším? :) Ukaž mi jiného výrobce, který měl na EV modelech Automotive gross margin 28,5 % za rok 2022. A i tak ve všech testech měla Tesla lepší kwh/km než ostatní (nemluvě o špatných výsledcích VW v zimě).

    2) E-tron GT od 4 012 900,- Kč, takže ho můžeme rovnou vyhodit jako cenovou konkurenci, protože proti tomu je třeba postavit normální Model S (pořád je rychlejší než ten levnější EtronGT) a ten je od 2 877 900 Kč.

    Taycan by proti tomu šel postavit, začíná na 2 410 000 Kč, ALE to je takovej základ, kterej má proti dané Tesle ve všem horší parametry (už jenom wltp 431 km vs 634 km). Nemá v ceně ani výhřívané sedačky. Navíc si v Tesle už můžeš zahrát hry na steamu :))

    3) Kvalitu kvantitou nenahradíš. Nemluvě o tom, že si tim VW zadělává na složitější výrobu a výrobní linky a tedy dražší výrobu na model. Jestli zrovna tohle VW ve svojí situaci potřebuje a myslíš si, že je to ideální přístup, tak ...

    4) Tesla stále prodává dost a pořád má nejvyšší marže v řádu desítek procent. Nicméně i tak je nejprodávanější auto za minulej rok je Toyota Corolla, pak je Toyota RAV4, Ford F a pak Tesla Model Y. Skoro by se dalo říct, že je normálním lidem je to víceméně buřt. Skoro jako by masa dávala přednost jiným vlastnostem než to, že si můžou jedno a té samé auto pořídit s trochu jiným tvarem.

    5) Tesla Cybertruck neprosrala a Cybertruck pořád lidi zajímá. Právě proto, že je naprosto jinej než všechno ostatní.
    Tesla u levnýho auta nezaspala a pracuje na něm, nedávno (investor day video viz níže) ukazovali jak čeho chtějí dosáhnout a načem pracují.
    Jedna z věcí, která ukazuje na vývoj levného modelu je powetrain bez rare earth metals, kterej bude stát 1000 usd. Další je přechod na 1000V a 48V (místo 12V). A další optimalizace výroby. Díky takovým věcem budou opravdu schopný udělat opravdu dostupné A KVALITNÍ auto ve velkých počtech.

    Dokonce už se pracuje na modernizaci M3 (google Project Highland).

    6) A kecy o tom, že 13 let starý auto ... Mini se dělalo 41 let. Beetle 65 let ... Nemluvě o tom, že u Tesly bych za vlajkovou loď brzo pokládal spíš Cybertruck :)

    Na, tady si kdyžtak dej nějaký info o tom, na čem pracujou https://www.youtube.com/watch?v=Hl1zEzVUV7w

    Teslu bych mohl prudit za spoustu věcí, ale rozhodně ne za ty věci, co jsi napsal. To už to nadávání na FSD a na to, že je Musk kokot, dává větší smysl.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: lol
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, a u Audi o něco líp funguje i MIB.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    koncern pouziva v tych premiovych autach ine infotainmenty nez v tych lidovych vozidlach? lebo software dnes v aute tiez uz urobi hodne a ked je pomaly, zalagovany alebo zabugovany, tak to je neprijemne, navyse ked sa neda updatovat cez internet
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Dojezdem na úrovni prvního Modelu S je ID.4/Enyaq/Q4 e-tron a klony, který zároveň donedávna byly levnější než trojka.

    Cenovou konkurencí Modelu S jsou e-tron GT a Taycan, což jsou velmi výrazně lepší auta.

    Kromě toho bude mít v roce 2025 koncern VW nižší desítky elektrických modelů nejrůznějších velikostí a zaměření.

    Tesla má čtyři modely, který ale vypadaj jako jedno auto v kratší, delší, vyšší a nižší verzi. Proto taky naráží na limity toho, kolik dokáže prodat bez velkýho zlevňování, protože lidi ochotný platit "prémiovou" cenu nechtějí mít auto, který na parkovišti nenajdou, protože jich tam bude 36 stejnejch.

    Tesla posrala vývoj Cybertrucku, kterej měl bejt průkopnickej a místo toho přijde do přeplněnýho segmentu v době, kdy už nebude nikoho zajímat, a především zaspala ve vývoji dostupnějšího modelu a ve vývoji nástupců S, 3, X, Y, který už fakt nejsou sexy.

    V roce 2025 bude Tesla patrně pořád prodávat jako svoji vlajkovou loď zhruba 13 let starý auto....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam