• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Tam ale na to jede rovnou i "motor", resp. boost při rozjezdu, ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: 48 V už je poměrně běžný i ve spalovacích autech, když to jsou mild hybridy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN:
    1) Nejde o marže, jde o to, že aby se Tesla reálnou hodnotou jen PŘIBLÍŽILA tržní kapitalizaci, na který její hype visí, musela by prodávat aut jako Toyota a to se čtyřma modelama nepůjde.

    2) Real-world cena Taycanu je 2,5M i s nějakou výbavou. Není to Tesla kde nedostaneš slevu nikdy na nic.

    3) Ano, potřebuje a ano, je.

    4) Ano, nejprodávanější auto na světě je Corolla, který existuje víc karosářských variant než Tesel dohromady. Nemluvě o F-series.

    Ale hlavně – tohle jsou Toyoty, to je pro lidi co chtějí uniformní dostupnou nudu. Automobilky, který dělají auta v cenový kategorii kde se snaží pohybovat Tesla (Porsche, BMW) samozřejmě nemají nejprodávanější modely, protože jejich zákazníci právě chtějí individualizaci a jedinečnost a proto mají těch modelů kvanta.

    Tam, kde má Tesla trojku a Y, bmw má trojku a čtyřku ve čtyřech karosářskejch variantách, X3, X4. To všechno v milionu výbav, barev a dalších věcí.

    Teslu si koupíš velkou a malou, placatou nebo vysokou, v pěti barvách se dvěma interiérama.

    5) Posrala. Cybertruck by byl zajímavej jako průkopník a hlavně kdyby vůbec existoval.

    Kdyby Musk nebyl kokot a nesnažil se za každou cenu znovu vymyslet kolo, tak už měli pickup dávno hotovej. Takhle přijdou po Rivianu, Ford, Hummeru, pravděpodobně i Chevroletu, GMC, Dodgi a dost možná ještě po někom kdo běžně pickupy nedělá.

    Malý auto – Cybertruck slavně ukazovali před asi čtyřma rokama a mají prd. Malý auto, který ještě neukázali, by měli mít dřív? Ale plosimtě...

    Tomu, co říká Tesla, už nevěřím ani slovo.

    KVALITNÍ – Tesla někdy vyrobila něco kvalitního? :))))

    Modernizace M3 – vypadá to jako normální facelift. Hustý no.

    6) Ano, Mini a Beetle se dělaly dýl. Taky to byly skoro nejlevnější auta na trhu.

    Ale dobře, Jaguar XJ Series 1 - 3 se taky dělal 25 let a nezměnil se zas tak moc. Ale to byl Jaguar pro dědky a šedesátý až osmdesátý léta.

    Tohle je technologická firma co s tváří jako automobilka, technologická vlajková loď a 20. léta 21. století.

    7) A FSD je stejně pohřbí.

    Ono to bude dlouho vypadat že furt dobrý, dobrý, dobrý, nějaký soudy, to je přece nerozhodí... a potom to začne padat a investoři začnou bejt nervózní. Až přijde pád akcií Tesly (a tím pád celý Tesly, protože se tím rozpadne hype), tak to bude trvat pár dní třeba na 10% původní hodnoty, ne-li míň.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: pozor, ty li-ion už dávno používá místo těžkých olověných i na 12v.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: Dík za info, napíšu tady shrnutí:
    Jedná se o to, že palubní elektronika jede na 12V, ale potřebuje stále více proudu, takže se musí navyšovat ampéry.
    Naposledy se voltáž měnila v roce 1960 ze 6V na 12V, které se drží dodnes (s výjimkou 24V u větších vozů), ampéry ale stále stoupají ze 40A v roce 1960 na dnešních 250A+. Což znamená, že se musejí používat hrubší dráty, které jsou ale těžší a dražší.
    48V je stále považováno za bezpečné, Tesla bude používat li-ion baterie, které si ASI bude vyrábět sama.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: Co myslíš tím 48V místo 12V?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    *měly
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH:
    1) A jak se Tesly prodávaly a jakou měli marži oproti těm levnějším? :) Ukaž mi jiného výrobce, který měl na EV modelech Automotive gross margin 28,5 % za rok 2022. A i tak ve všech testech měla Tesla lepší kwh/km než ostatní (nemluvě o špatných výsledcích VW v zimě).

    2) E-tron GT od 4 012 900,- Kč, takže ho můžeme rovnou vyhodit jako cenovou konkurenci, protože proti tomu je třeba postavit normální Model S (pořád je rychlejší než ten levnější EtronGT) a ten je od 2 877 900 Kč.

    Taycan by proti tomu šel postavit, začíná na 2 410 000 Kč, ALE to je takovej základ, kterej má proti dané Tesle ve všem horší parametry (už jenom wltp 431 km vs 634 km). Nemá v ceně ani výhřívané sedačky. Navíc si v Tesle už můžeš zahrát hry na steamu :))

    3) Kvalitu kvantitou nenahradíš. Nemluvě o tom, že si tim VW zadělává na složitější výrobu a výrobní linky a tedy dražší výrobu na model. Jestli zrovna tohle VW ve svojí situaci potřebuje a myslíš si, že je to ideální přístup, tak ...

    4) Tesla stále prodává dost a pořád má nejvyšší marže v řádu desítek procent. Nicméně i tak je nejprodávanější auto za minulej rok je Toyota Corolla, pak je Toyota RAV4, Ford F a pak Tesla Model Y. Skoro by se dalo říct, že je normálním lidem je to víceméně buřt. Skoro jako by masa dávala přednost jiným vlastnostem než to, že si můžou jedno a té samé auto pořídit s trochu jiným tvarem.

    5) Tesla Cybertruck neprosrala a Cybertruck pořád lidi zajímá. Právě proto, že je naprosto jinej než všechno ostatní.
    Tesla u levnýho auta nezaspala a pracuje na něm, nedávno (investor day video viz níže) ukazovali jak čeho chtějí dosáhnout a načem pracují.
    Jedna z věcí, která ukazuje na vývoj levného modelu je powetrain bez rare earth metals, kterej bude stát 1000 usd. Další je přechod na 1000V a 48V (místo 12V). A další optimalizace výroby. Díky takovým věcem budou opravdu schopný udělat opravdu dostupné A KVALITNÍ auto ve velkých počtech.

    Dokonce už se pracuje na modernizaci M3 (google Project Highland).

    6) A kecy o tom, že 13 let starý auto ... Mini se dělalo 41 let. Beetle 65 let ... Nemluvě o tom, že u Tesly bych za vlajkovou loď brzo pokládal spíš Cybertruck :)

    Na, tady si kdyžtak dej nějaký info o tom, na čem pracujou https://www.youtube.com/watch?v=Hl1zEzVUV7w

    Teslu bych mohl prudit za spoustu věcí, ale rozhodně ne za ty věci, co jsi napsal. To už to nadávání na FSD a na to, že je Musk kokot, dává větší smysl.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: lol
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, a u Audi o něco líp funguje i MIB.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    koncern pouziva v tych premiovych autach ine infotainmenty nez v tych lidovych vozidlach? lebo software dnes v aute tiez uz urobi hodne a ked je pomaly, zalagovany alebo zabugovany, tak to je neprijemne, navyse ked sa neda updatovat cez internet
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Dojezdem na úrovni prvního Modelu S je ID.4/Enyaq/Q4 e-tron a klony, který zároveň donedávna byly levnější než trojka.

    Cenovou konkurencí Modelu S jsou e-tron GT a Taycan, což jsou velmi výrazně lepší auta.

    Kromě toho bude mít v roce 2025 koncern VW nižší desítky elektrických modelů nejrůznějších velikostí a zaměření.

    Tesla má čtyři modely, který ale vypadaj jako jedno auto v kratší, delší, vyšší a nižší verzi. Proto taky naráží na limity toho, kolik dokáže prodat bez velkýho zlevňování, protože lidi ochotný platit "prémiovou" cenu nechtějí mít auto, který na parkovišti nenajdou, protože jich tam bude 36 stejnejch.

    Tesla posrala vývoj Cybertrucku, kterej měl bejt průkopnickej a místo toho přijde do přeplněnýho segmentu v době, kdy už nebude nikoho zajímat, a především zaspala ve vývoji dostupnějšího modelu a ve vývoji nástupců S, 3, X, Y, který už fakt nejsou sexy.

    V roce 2025 bude Tesla patrně pořád prodávat jako svoji vlajkovou loď zhruba 13 let starý auto....
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    COMODOR_FALKON: pokud se budeme bavit přibližně v rámci segmentu Tesly S, tak VAG zvládl vyvinout velmi slušnou platformu J1 s velice dotáhnutými modely - Taycan a EtronGT
    Že aspoň část vývoje týhle platformy zoufale nejsou schopni implementovat do nižších tříd, je věc druhá
    Každopádně můžeme bejt rádi, že se vývoji BEV díky Dieselgate začali věnovat dostatečně včas
    Zaspat ve stylu Toyoty, tak fakt jde evropská produkce aut v další dekádě doprdele úplně
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    COMODOR_FALKON: jo už na to koukám, vzniklo to z nějakého rozhovoru pro Bloomberg (ten je za paywallem) a celé to vlastně vychází z toho kolik chce VW nalít do vývoje nových technologií... takže je to dost na vodě.

    tady je tldr
    Volkswagen focusing on electric vehicles in €180 billion investment plan
    https://www.breakingnews.ie/business/volkswagen-focusing-on-electric-vehicles-in-e180-billion-investment-plan-1447244.html
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KUTAS: Těžko…
    Jediný, kdo má zajištěno relativně dost baterek, je Tesla, zbytek se popere o zbytky a "horší alternativy" (momentálně třeba NFP)
    Navíc VW pořád ještě nezvládl vyrobit funkční ID.x aspoň na levelu první Tesly S
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Myslím, že jsou předpovědi, že snad od 2025 bude VW největším producentem EV na světě... (?)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: No elektrickej Golf ohlášenej na 2028 je právě důkaz toho, že automobilky samy cílí na elektrifikaci mnohem dřív než bylo daný zákazem.

    Jak už jsem psal, elektrický auto vnitřním prostorem ekvivalentní Golfu bude ID.2, která přijde ve 2025 (dost možná jako první smysluplný elektrický auto ve svý třídě, pokud Tesla nevytáhne z klobouku najednou hotovej Model 2, což se nejspíš nestane). Už existuje ID.3, která bude mít další generaci, rozšiřuje se elektrická nabídka směrem nahoru (ID.7 alias "elektrickej Passat") atd.

    Elektrickej Golf v roce 2028, i kdyby ještě chvíli dojížděla výroba normálního, je naopak dost brzo a dost zlom – totální zlom, pokud by tím skončil spalovací Golf. Golf je naprostej základ produkce VW a přejít s ním na elektriku znamená, že tím okamžikem se VW stává primárně výrobcem elektromobilů a až sekundárně nějakejch zbývajících spalováků.


    Jak už tu psal tuším PEPAZZ: , e-fuels jsou na uklidnění petrolheadů a různejch Vondrů a podobně, že nám EU nesebere spalovací auta. Přechod na elektromobilitu bude probíhat úplně stejně, protože prostě elektromobily budou velmi brzo pro naprostou většinu řidičů výhodnější a pro automobilky výdělečnější.

    Jo, možná to umožní třeba Stellanticu (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Lancia, Alfa Romeo atd.) udržet nějaký značky z velký části spalovací (tipuju třeba Peugeot nebo Opel) a následně se stát nerelevantním a zkrachovat, ale, upřímně, Stellantis už měl zkrachovat pětkrát ještě než se stal Stellantisem.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: to by byl ideální model. uvidíme jak to dopadne v reálu.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    COMODOR_FALKON: ja zaslech spíš něco o tom že to rezne, ale že tomu sami nějak často hoří baterie jsem nezaznamenal
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam