• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Já neříkám, že e-tron GT a Taycan nejsou samostatný modely, ale že na nich je vidět, co na modelu se mění nejhůř.

    Jinak podle tý Wiki definice je nadcházející Model 3 určitě facelift.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: asi se budu držet téhle definice https://en.wikipedia.org/wiki/Facelift_(automotive)

    A etrona a taycana budu považovat za modely, i když jsou na stejné platformě.
    Stejně jako W223 a W222 99,99999 % lidí nazývá modely a ne facelifty. Už jenom proto, že to jsou jiný platformy (MRA vs MRA2).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    rivian zistuje, ze vyrabat auta vo velkych objemoch je tazke... akurat teda TM3 nestoji a ani nikdy nestal $75k :)

    Rivian Build Quality Is Getting Worse As They Ramp Up Production For R1T/R1S
    https://www.youtube.com/watch?v=7frg47tqhVY
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Facelift vs nová generace je o tom, jestli měníš kastli, protože to znamená úplně nový auto.

    To, co je definující pro danej model, jsou právě proporce a umístění "pevných bodů", což je skelet karoserie, zejména definovanej firewallem, sloupkama, linií střechy, otvorama oken atd. – proto třeba sesterský modely u jinýnch značek můžou vypadat dost zásadně jinak, ale tyhle věci jsou stejný, protože právě ony se mění úplně nejhůř.

    Viz třeba, ať zůstaneme u elektromobilů, e-tron GT a Taycan.





    Tyhle dvě auta jsou v podstatě jeden model, rozdíl mezi nima je ekvivalentní velkýmu faceliftu. Zůstávají totiž proporce a "pevný body".

    Kdybys chtěl třeba posunout patu čelního okna o 5 cm dopředu nebo dozadu, bude to řádově větší zásah do konstrukce než všechno, co odlišuje tyhle dvě auta.

    U tý Tesly je největším argumentem pro "novej model" to, že použili velkej odlitek místo víc malejch. Ale to z toho pořád nedělá jinej model, protože nezměnili nic okolo. V podstatě jen nahradili víc dílem jedním, ale NEZMĚNILI proporce a rozmístění věcí. Protože to je to, co je drahý.

    Zbytek je technika a to nemá s definicí facelift v. nový model vůbec co dělat.

    Můžeš mít jeden model v jedný sub-generaci (dokonce ani ne facelift) jako čtyřválec diesel a osmiválec benzín, jako hybrid, dokonce jako elektro. BMW i4, BMW M440i a BMW 420d je furt jeden model.

    A věci jako interiér a UX už vůbec. V posledním faceliftu Superbu, kterej se ještě bere jako takovej "mini-facelift" přišla kompletně nová elektronická architektura auta. Stejně je to je jen malej facelift.

    Novej model znamená hrábnutí do základní konstrukce karoserie.

    BTW přesně kvůli by se dalo argumentovat, že W223 je facelift W222 a obecně se tak dost často bere.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: No, kdyz si to slovo prelozis… :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jasný, takže když vyměníš prakticky skoro všechno, kromě jednoho tvaru kastle, tak je to facelift. Rozumím, díky za vysvětlení :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ano. Facelift/nový model se týká kastle, ne motoru.

    Furt je to menší rozdíl než už zmiňovaná E200 v. E63.


    DZODZO: změna z benzinu na diesel nebo hybrid je ještě větší a taky nikdo neříká, že hybridni Superb je novej model.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: podla mna zmena z 12V na 48V je docela zasadna a ma vliv na celkove fungovanie vozidla
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: takže když bude mít novej M3 1000V a 48V elektriku, tak je to facelift? A taková změna fakt nebude jenom o výměně motoru. :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ani Golf pětka a šestka nemá stejnej skelet, jen použili stejnou platformu.

    Ta inovovaná trojka má podle všeho jen trochu jinej čumák a zadek a možá pozměněnej tvar vnějších plechů a bocích, ale jak jsi sám komentoval u tý siluety, ta silueta je identická.

    Jinej motor není známka novýho modelu, stejně jako jiná baterka. Normální auta mají výrazně větší odlišnosti i v rámci aktuální generace. E200 CDI a E63 AMG je pořád stejnej model.

    U Tesly je zajímavý to, že změnili technologii výroby skeletu a přitom zachovali auto zvenku stejný, to se moc nestává. Nejvíc by to bylo podobný asi faceliftu Town Caru v roce 2003, kterej byl vizuálně skoro stejněj jako ten před ním, ale podvozkově nový auto.

    Jinak F30 => G20 je blbost, to je fakt dost výrazně nový auto.
    Mustang 2014 => 2015 si není podobnej snad v žádným ohledu.
    Accord nevím, tam jsem línej se dívat na generace.

    Jinak Charger a 300C v roce 2012 nebo kdy to přišla "druhá generace" podle mě skutečně byl takovej velkej FL.

    Obvykle bývá hranice FL/novej model v tom, jestli jsi zachoval stejnej skelet a takový ty věci jako siluetu a tvary oken, protože to je na vývoji to nejdražší. Ta silueta trojky co jsi ukazoval vypadá úplně identicky, takže je to facelift, byť možná s významně modernizovanou technikou.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    STETKINS: a mi právě přijde u ccs dobře, že je to tak bytelné. Ten teslovskej jsem v ruce nedržel, ale ccs mi přijde méně náchylnej k poškození, ať už úmyslnému nebo ne
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: Ford začal chápat co musí udělat aby přežil
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Dají jim dokonce přístup k API, vypadá to na hlubší spolupráci....
    https://twitter.com/petr_ludvik/status/1662026795988795392?s=20
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    hahaha :-)

    Tesla Files: Der Autopilot von Elon Musk soll für zahlreiche Crashs verantwortlich sein | Basler Zeitung
    https://www.bazonline.ch/der-autopilot-von-tesla-soll-fuer-zahlreiche-crashs-verantwortlich-sein-166089029882
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    takhle se šetří měď
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a tady k tomu video
    Ask Munro E1: Tesla Opens the North American Charging Standard
    https://www.youtube.com/watch?v=gmjofPpThWU
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    RSZ:

    RSZ
    RSZ --- ---
    CRAZY_IVAN: v čem je tesla plug lepší?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    TEAPACK: jj, jsem si jist, že i Rivianu by prospělo přejít na Tesla konektor, ta nabíjecí síť je ohromná výhoda.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    CRAZY_IVAN: O důvod víc koupit F-150 Lightning ^.^
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam