ROMANET: Jenomže to je právě první pointa, že MG ZS je čínská konkurence Dusteru, ale co o tom zatím vím (ještě jsem se nedokopal si domluvit test, ale kolega to měl), tak je to sice na první pohled víc posh, ale na bližší ohledání VÝRAZNĚ hůř udělaný a přitom to NENÍ levnější než Duster, naopak je to dražší.
FEDAJKIN: A čtyřka je stejná pohádka. Jo, je to nejlevnější elektromobil s baterkou větší než 50 kWh na trhu. Ale stojí to 780 tisíc, Peugeot srovnatelných parametrů stojí 850.
Přidej absenci servisní sítě, nevyhnutelně tragickou zůstatkovou hodnotu dokud si na ty značky lidi nezvyknou, a nevypadá to tak růžově.
Často se to srovnává s korejcema, jenomže tohle je rozdílem kvality proti evropanům někde kde byl Hyundai Accent. Akorátže ten Accent stál třeba o 30-40% míň než srovnatelný evropský auto.
MG4 v tuhle chvíli stojí o sotva 10% míň než odpovídající Peugeot a o asi 15% míň než odpovídající Jeep, což už je značka s nějakou image.
Oproti ID.2 a jeho verzím od Škody a Cupry by to teď bylo DRAŽŠÍ a těžko předpokládat, že když to teď přichází jako nový model, bude to za dva roky o tolik levnější.
A ještě vtipnější jsou ty čínský "prémiovky". Teď hodně kolovalo video s tím jak je plnej vychytávek Voyah Free. Což jako jo, ta věc vypadá na pohled cool, umí cool věci. Akorát naživo bude zase udělaná stejně jako cokoliv jinýho od nich, takže nedotažený zpracování, UX, materiály, jízdní vlastnosti atd.
Což by nevadilo, kdyby prémiově vypadající Číňan stál třeba stejně jako neprémiovej a o kus menší Enyaq.
Docela dost problém to je, když to stojí 2.06M a za asi 2.15M je Audi Q8 e-tron.
Jasně, než to Audi naláduješ výbavou, tak bude stát zase úplně jiný peníze.
Ale furt jsi v situaci, že máš volbu koupit si auto absolutně neznámý čínský značky "v plný" (dražší verze Voyahu stojí 2.16M), s tím, že nevíš jak bude vypadat zůstatková hodnota, že neexistuje servisní síť a především že prostě budeš týpek co jezdí v čínským autě, a nebo že si koupíš Audi v základu.
Pro srovnání – Lexus, kterej má taky v základu výrazně víc výbavy než Audi, nedokáže prodávat RX za cenu Audi ani teď, kdy je RX navíc zbrusu novej model a Q7/Q8 proti kterejm stojí jsou poměrně starý. Průměrná cena s výbavou bude rozdíl třeba mega.
Když Lexus doprodával minulý RX, tak ho prodával za cenu Škody Kodiaq, která je dokonce menší.
A Lexus je na EU trhu TŘICET LET.
Aby mohli realisticky nějak "válcovat trh", tak by dneska muselo MG4 stát tak 600-700. A až za dva roky přijde ta stejně velká Škodovka za 600 s malou a 700 velkou baterkou, tak by Číňan musel stát 500.