• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Skoda's New Futuristic Interior Tech
    https://youtu.be/M-g6mDCPY5Y
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tak už i GM přechází na Tesla nabíjecí konektor a jejich Superchargery.

    Už je to jen otázka času, kdy budou následovat další, protože to v US bude norma a každý výrobce, co se tam bude chtít uchytit, nebude chtít být pozadu.


    Komentář Munra k tomu
    The World is Changing: GM Follows Ford to Adopt Tesla's NACS Ports
    https://www.youtube.com/watch?v=-VBCpAHvOpQ
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    RATTKIN: aha tak pardon, vůbec jsem nevěděl že Volvo dělá EV..
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KORKMAZ: končí jen hybridy, pokud vim
    MINER
    MINER --- ---
    Mercedes má povolení jezdit v USA na dálnici hands-off
    Mercedes first to sell vehicles in California with hands-free, eyes-off automated driving | TechCrunch
    https://techcrunch.com/2023/06/08/mercedes-first-to-sell-vehicles-in-california-with-hands-free-eyes-off-automated-driving/

    Zajímalo by mě, čí systém používaj. Předpokládám, že MobilEye, stejně jako Chrysler.

    Připomínám FSD diskuzi, i když myslim, už to nyx nezřídí:): [MINER @ nyx :: zadosti o zalozeni klubu - vsechny pohromade]
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Electric cruise ship to use retractable solar panels to power it at sea
    https://electrek.co/2023/06/07/electric-cruise-retractable-solar-panels-power-at-sea/
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    RATTKIN: To si pleteš s toyotou, i když i a už otáčí
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RATTKIN: Volvo nedělá EV? To je zajímavá novinka.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Škoda že Atkinson skočil na špek Volvu. Nebo je to reklama?
    Volvo nedělá EV, takže jsou agendu asi tlačí...
    KEB
    KEB --- ---
    NIMBUS: protože Norové mají vlastní plyn, takže nemůžou bez toho ruského mrznout, šach mat!
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    JYRKA: Těm Norům žádný dezolátský autoinfostránky asi nevysvětlily, jak budou v prdeli v zimě!
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    O invazi čínských EV, prodejích v Norsku a tak dál

    Spalovací motor? V Norsku už nezájem, Evropa bude následovat, říká šéf tuzemského Hyundai — Forbes
    https://forbes.cz/spalovaci-motor-v-norsku-uz-nezajem-evropa-bude-nasledovat-rika-sef-tuzemskeho-hyundai/
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí. Už to nedává smysl, říká Hřib - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/parkovani-elektromobilu-zdarma-v-praze-skonci-mozna-uz-v-led/r~d5669ec6055511eebc030cc47ab5f122/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Bylo mi to jasný, ale zkusit jsem musel :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: Promin, nechci :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ROMANET: Jenomže to je právě první pointa, že MG ZS je čínská konkurence Dusteru, ale co o tom zatím vím (ještě jsem se nedokopal si domluvit test, ale kolega to měl), tak je to sice na první pohled víc posh, ale na bližší ohledání VÝRAZNĚ hůř udělaný a přitom to NENÍ levnější než Duster, naopak je to dražší.

    FEDAJKIN: A čtyřka je stejná pohádka. Jo, je to nejlevnější elektromobil s baterkou větší než 50 kWh na trhu. Ale stojí to 780 tisíc, Peugeot srovnatelných parametrů stojí 850.

    Přidej absenci servisní sítě, nevyhnutelně tragickou zůstatkovou hodnotu dokud si na ty značky lidi nezvyknou, a nevypadá to tak růžově.

    Často se to srovnává s korejcema, jenomže tohle je rozdílem kvality proti evropanům někde kde byl Hyundai Accent. Akorátže ten Accent stál třeba o 30-40% míň než srovnatelný evropský auto.

    MG4 v tuhle chvíli stojí o sotva 10% míň než odpovídající Peugeot a o asi 15% míň než odpovídající Jeep, což už je značka s nějakou image.

    Oproti ID.2 a jeho verzím od Škody a Cupry by to teď bylo DRAŽŠÍ a těžko předpokládat, že když to teď přichází jako nový model, bude to za dva roky o tolik levnější.

    A ještě vtipnější jsou ty čínský "prémiovky". Teď hodně kolovalo video s tím jak je plnej vychytávek Voyah Free. Což jako jo, ta věc vypadá na pohled cool, umí cool věci. Akorát naživo bude zase udělaná stejně jako cokoliv jinýho od nich, takže nedotažený zpracování, UX, materiály, jízdní vlastnosti atd.

    Což by nevadilo, kdyby prémiově vypadající Číňan stál třeba stejně jako neprémiovej a o kus menší Enyaq.

    Docela dost problém to je, když to stojí 2.06M a za asi 2.15M je Audi Q8 e-tron.

    Jasně, než to Audi naláduješ výbavou, tak bude stát zase úplně jiný peníze.

    Ale furt jsi v situaci, že máš volbu koupit si auto absolutně neznámý čínský značky "v plný" (dražší verze Voyahu stojí 2.16M), s tím, že nevíš jak bude vypadat zůstatková hodnota, že neexistuje servisní síť a především že prostě budeš týpek co jezdí v čínským autě, a nebo že si koupíš Audi v základu.

    Pro srovnání – Lexus, kterej má taky v základu výrazně víc výbavy než Audi, nedokáže prodávat RX za cenu Audi ani teď, kdy je RX navíc zbrusu novej model a Q7/Q8 proti kterejm stojí jsou poměrně starý. Průměrná cena s výbavou bude rozdíl třeba mega.

    Když Lexus doprodával minulý RX, tak ho prodával za cenu Škody Kodiaq, která je dokonce menší.

    A Lexus je na EU trhu TŘICET LET.

    Aby mohli realisticky nějak "válcovat trh", tak by dneska muselo MG4 stát tak 600-700. A až za dva roky přijde ta stejně velká Škodovka za 600 s malou a 700 velkou baterkou, tak by Číňan musel stát 500.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Přesně tak, když se podívám jaký start má MG4, sic kdysi britská, ale pořád relativně neznámá značka, tak bude veselo. V Číně po tom nikdo ani neštekne a tady se můžou recenzenti přetrhat kdo dá víc superlativů.
    btw necheš nahodit nějaký rychlý sum up toho porovnání, nebo už je to zas nekomfortní? :)
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    JYRKA: souhlas. taky bych si nebyl jistej. už jen viz dacia, když se tomu dá slušnej produkt se slušnou cenu, lidi to kupujou. a kor teď, když ceny aut skokově rostou, tak se vytváří dost poptávky po alternativách.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam