• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí. Už to nedává smysl, říká Hřib - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/parkovani-elektromobilu-zdarma-v-praze-skonci-mozna-uz-v-led/r~d5669ec6055511eebc030cc47ab5f122/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Bylo mi to jasný, ale zkusit jsem musel :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: Promin, nechci :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ROMANET: Jenomže to je právě první pointa, že MG ZS je čínská konkurence Dusteru, ale co o tom zatím vím (ještě jsem se nedokopal si domluvit test, ale kolega to měl), tak je to sice na první pohled víc posh, ale na bližší ohledání VÝRAZNĚ hůř udělaný a přitom to NENÍ levnější než Duster, naopak je to dražší.

    FEDAJKIN: A čtyřka je stejná pohádka. Jo, je to nejlevnější elektromobil s baterkou větší než 50 kWh na trhu. Ale stojí to 780 tisíc, Peugeot srovnatelných parametrů stojí 850.

    Přidej absenci servisní sítě, nevyhnutelně tragickou zůstatkovou hodnotu dokud si na ty značky lidi nezvyknou, a nevypadá to tak růžově.

    Často se to srovnává s korejcema, jenomže tohle je rozdílem kvality proti evropanům někde kde byl Hyundai Accent. Akorátže ten Accent stál třeba o 30-40% míň než srovnatelný evropský auto.

    MG4 v tuhle chvíli stojí o sotva 10% míň než odpovídající Peugeot a o asi 15% míň než odpovídající Jeep, což už je značka s nějakou image.

    Oproti ID.2 a jeho verzím od Škody a Cupry by to teď bylo DRAŽŠÍ a těžko předpokládat, že když to teď přichází jako nový model, bude to za dva roky o tolik levnější.

    A ještě vtipnější jsou ty čínský "prémiovky". Teď hodně kolovalo video s tím jak je plnej vychytávek Voyah Free. Což jako jo, ta věc vypadá na pohled cool, umí cool věci. Akorát naživo bude zase udělaná stejně jako cokoliv jinýho od nich, takže nedotažený zpracování, UX, materiály, jízdní vlastnosti atd.

    Což by nevadilo, kdyby prémiově vypadající Číňan stál třeba stejně jako neprémiovej a o kus menší Enyaq.

    Docela dost problém to je, když to stojí 2.06M a za asi 2.15M je Audi Q8 e-tron.

    Jasně, než to Audi naláduješ výbavou, tak bude stát zase úplně jiný peníze.

    Ale furt jsi v situaci, že máš volbu koupit si auto absolutně neznámý čínský značky "v plný" (dražší verze Voyahu stojí 2.16M), s tím, že nevíš jak bude vypadat zůstatková hodnota, že neexistuje servisní síť a především že prostě budeš týpek co jezdí v čínským autě, a nebo že si koupíš Audi v základu.

    Pro srovnání – Lexus, kterej má taky v základu výrazně víc výbavy než Audi, nedokáže prodávat RX za cenu Audi ani teď, kdy je RX navíc zbrusu novej model a Q7/Q8 proti kterejm stojí jsou poměrně starý. Průměrná cena s výbavou bude rozdíl třeba mega.

    Když Lexus doprodával minulý RX, tak ho prodával za cenu Škody Kodiaq, která je dokonce menší.

    A Lexus je na EU trhu TŘICET LET.

    Aby mohli realisticky nějak "válcovat trh", tak by dneska muselo MG4 stát tak 600-700. A až za dva roky přijde ta stejně velká Škodovka za 600 s malou a 700 velkou baterkou, tak by Číňan musel stát 500.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Přesně tak, když se podívám jaký start má MG4, sic kdysi britská, ale pořád relativně neznámá značka, tak bude veselo. V Číně po tom nikdo ani neštekne a tady se můžou recenzenti přetrhat kdo dá víc superlativů.
    btw necheš nahodit nějaký rychlý sum up toho porovnání, nebo už je to zas nekomfortní? :)
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    JYRKA: souhlas. taky bych si nebyl jistej. už jen viz dacia, když se tomu dá slušnej produkt se slušnou cenu, lidi to kupujou. a kor teď, když ceny aut skokově rostou, tak se vytváří dost poptávky po alternativách.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: s tema cinskejma znackama si tak jistej nejsem. Videl jsem interni porovnani Volkswagenu a byt evropskym vyrobcem, tak jsem dost pesimisticky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Teď jsem byl na prezentaci. Jediná Čína, která má v Evropě reálnou šanci uspět. Za 860 tisíc s 51 kWh baterií to vypadá pro letošek a příští rok jako solidní nabídka, jak se bude popasovávat s tou malou Škodovkou, která bude s podobnou baterií patrně pod 700k, jsem dost zvědavej.

    Výhoda Volva je, že umí okecat šetření jako skandinávskej minimalismus.

    Dostaneš místo plnohodnotnýho sterea soundbar vpředu a asi dva repráky vzadu? Šetříme ti místo na flašky ve dveřích! Jedinej displej uprostřed, bez budíků a HUD? Šetříme přírodu a navíc je to ergonomicky skvělý. Tlačítka ovládání oken na středovým panelu jako v Dacii? Ergonomie, vůbec to neděláme proto, že každý to tlačítko stojí euro padesát.

    Nicméně jako celek to bude umět působit jako prémiovej produkt a díky tomu za to lidi budou ochotný dát tyhle peníze. A to je přesně ten důvod, proč sem číny pod čínskejma značkama pořádně neproniknou, nebo jim to bude trvat dekády.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    To nove Volvo vypada zajimave
    Volvo Cars Introduces EX30 Electric SUV with Competitive Pricing - EVMagz
    https://evmagz.com/volvo-cars-introduces-ex30-electric-suv-with-competitive-pricing/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Nicméně danové zvýhodnění tuším pokračuje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NJAL: clanok som si v hlave precital hlasom Rowana Atkinsona
    NJAL
    NJAL --- ---
    I love electric vehicles – and was an early adopter. But increasingly I feel duped | Rowan Atkinson | The Guardian
    https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/jun/03/electric-vehicles-early-adopter-petrol-car-ev-environment-rowan-atkinson?CMP=share_btn_tw
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JIMIQ: V Číně hraje roli i to, že EV jsou obecně bezúdržbové, což se projevuje na extrémně vyšší spolehlivosti v kultuře, kde velmi omezeně chápou koncept údržby, včetně třeba doplňování oleje do motoru, takže pokud nedojedou včas do autoservisu kvůli něčemu jinému, tak si často velmi rychle ICEV poškodí na absenci relativně banální údržby.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    China NEV wholesale in May at about 670,000 units, CPCA estimates show - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2023/06/05/china-nev-wholesale-may-670000-cpca-estimates/

    From January to May, China's wholesale sales of passenger NEVs are expected to be 2.78 million units, up 46 percent year-on-year, the CPCA said.

    China's wholesale sales of passenger new energy vehicles (NEVs) are expected to be 670,000 units in May, up 11 percent from April and up 59 percent year-on-year, the China Passenger Car Association (CPCA) said in a report today.

    Passenger vehicle sales in China are expected to be 23.5 million units in 2023, including 8.5 million NEVs, and penetration is expected to reach 36 percent, the CPCA said, repeating its previous forecast.

    In 2022, wholesale sales of passenger NEVs in China were 6.5 million units, up 96.3 percent year-on-year.
    ------
    čili po růstu 96% v roce 2022 bude letos další růst 31%
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    v Číně taky už nejsou státní dotace na EV, pouze regionální
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: dolezita informacia pre tych co sa stale ohanaju dotacemi:

    Nyní, když v Norsku elektromobily tvoří úctyhodných 89 % registrací nových vozidel, se státní pobídky postupně ruší.

    je to na rozbehnutie toho odvetvia a ked uz sa uchyti, tak nie je dovod ho dotovat
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ještě k tomu software

    https://twitter.com/jantoms_ml/status/1665924700009123841?s=46
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Smutny cteni: porovnani zemi podle podpory elektromobility
    Jak je Česko připraveno na elektromobilitu? Máme čerstvé výsledky | LeasePlan Česká Republika
    https://bit.ly/3HHw33y
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Historicky okamzik - nejspis posledni mesic kdy se prodalo mene nez milion aut do zasuvky

    World EV Sales Now 14% Of World Auto Sales - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2023/06/05/world-ev-sales-now-14-of-world-auto-sales/

    928 tisic, narust o 70% proti lonskemu dubnu
    14% podil na trhu (z toho ciste BEV 10%)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam