• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A Nemci jsou prizdosraci a vymsti se jim to stejne jako plyn s Ruskem, vo tom zadna
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja bych to tak cerne nevidel. Cekal bych ze neco podobneho se rikalo v roce 1987 o japonskych automobilkach a “zapadni” automobilky furt existuji (a ano, GM a Ford absolvovali bailout po krizi 2008, ale to asi s Toyotou primo nesouvisi)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Trochu nad rámec elektromobility, ale ano, přesně takhle to dopadne

    Why Berlin will slam the brakes on France’s car war with China – POLITICO
    https://www.politico.eu/article/volkswagen-mercedes-bmw-berlin-will-slam-the-brakes-on-frances-car-war-with-china/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: nemluvě o výbavě, bezpečnosti a tak dále
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Fabia stojí od začátku doteď taky dost podobně, kdyby jí nezdražil nedostatek čipů a zůstala na "již od" 330 tisíc jako byla na začátku čtvrtý generace někdy předloni, tak by byla furt daleko pod inflací.

    A to se za tu dobu zvětšila na velikost Golfu.
    MINER
    MINER --- ---
    Zajímavý kontext k tomu, jak někteří tvrdí, jak regulace zdražily auta.

    Ředitel České Toyoty uvádí příklad Toyoty Camry, která stojí stejně (950k) od 1997 do 2019.

    Jinak je ten rozhovor o ničem, takže nelinkuji, ta cena je tam jediná zajímavá informace.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JYRKA: základová deska stavbu zpomaluje zní dost děsivě...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Hyperscaling ve výrobě baterií, aneb @tesla není jen o autech, ale hlavně o totálně inovativní výstavbě továren:
    - první továrna $50 mil/GWh
    - druhá 30, třetí asi $20 mil./GWh
    - maximální zmenšení plochy, 60% CAPEXu je na nevýrobní zařízení
    - zaměření na zkrácení výstavby
    - zpochybnit postupy výstavby, ty stávající jsou ze 70. let
    - začínají vnitřní konstrukcí a postupují směrem ven, např. základová deska stavbu zbytečně zpomaluje
    - standardní stavební postupy prý prodlužují stavbu na dvojnásobek
    - jejich excelence je ve snižování nákladů na výrobu baterií prostřednictvím budování gigafactories s nejnižším CAPEXem/GWh
    - nemá smysl snažit se předělávat brownfieldy a stávající výrobní závody

    (Z Twitteru, @M_Pac_ )
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Jaguár začal svolávačku na všechny IPace modelové roky 19-23, jedná se o aktualizaci software BECM (battery energy control module). Je to update asi na 40min, novější vozy (MY21+) to dostanou v rámci OTA aktualizace palubního systému, jenže jelikož jsme region, do kterýho se to dostane kdo ví za jak dlouho, je lepší si k dealerovi skočit rovnou.

    Možná to souvisí s tím, jak v Praze shořel ten jeden Ipace v garážích, protože doporučujou nenabíjet nad 75% dokud se ten update neprovede.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Může, třeba tuším v Norsku a Dánsku mají oboje, proto díky odpuštění purchase tax (nebo jak se to tam jmenuje) mohla být v Norsku už před lety Tesla Model S stejně drahá jako Ford Mondeo.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    začal jsem psát odpověď, ale zasekl jsem se, tak jsem to začal googlit a našel tohle :D
    Understanding the Tax on Car Purchases: What You Need to Know | Capital One Auto Navigator
    https://www.capitalone.com/cars/learn/managing-your-money-wisely/understanding-the-tax-on-car-purchases-what-you-need-to-know/1246

    ale my nic takového nemáme, pouze DPH
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Dík, ale DPH a purchase tax se nevylučují ne, to může být paralerně?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: U nás je DPH. U nich místo toho mají de facto spotřební daň na auta.

    Dotace tímhle stylem by u nás fungovaly jen na DPH.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Hele asi uplně blbej dotaz, ale je v ČR dan na nákup vozu (vehicle purchase tax)? Nepodařilos e mi dohledat, resp našel jsem silniční dan, což je asi něco jinýho. Třeba v Texasu je 6.5%, v Číně 10% z ceny a hodně se díky ní podporují EV (tím, že se jim na to dá výjimka).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIKDAS: Ten port je CCS1, byť v reklamě stojí zjevně u AC nabíječky a používá jen půlku…
    https://thedriven.io/wp-content/uploads/2018/11/ac-dc-charging.jpg
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Jo Bolt to byl. Tyjo, tak já ani nevím co v té reklamě je za port, myslel jsem, že to je chademo, ale když na to tak koukám, tak nedokážu určit https://youtu.be/G9BdttCfBTI?t=49
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: To byl když už spíš Bolt (Volt je relativně starej plug-in hybrid), ale i ten by měl mít CCS.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: No jo, ale do aut ho ještě někteří blázni rvou. cca před rokem jsem viděl reklamu na nějakej chevrolet Volt nebo tak něco a měli tam chademo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: CHAdeMO už je mrtvý, na nových nabíječkách už nebejvá.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NIKDAS: pro Japonce dopri
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam