Pár slov k autopilotu.
Mám základní M3, r.v.2020 se základním autopilotem - tedy systémem adaptivního tempomatu + vedením v pruzích.
Pro zajímavost jsem se rozhodl je porovnat s podobným řešením v autě, které znám - Škodou Octavií 3, r.v. 2017.
Adaptivní tempomat:
+ Tesly:
umí se rozjet i po delším úplném zastavení
umí se sám nastavit podle povolené rychlosti v dané oblasti
jde nastavit tolerance rychlostí - takže například se automaticky nastaví na o 5 % vyšší rychlost, než je povolená
- Tesly:
Rozjezd z malých rychlostí v koloně je nepříjemně trhaný, rychlé zrychlení a potom brzdění. Nedá se to srovnat s naladěním Škodovky.
Phantom Braking - i za velmi slušného počasí začalo auto nečekaně brzdit - a nestalo se to jen jednou. U Octavie se to stalo také, ale jen když auto za hustého deště projíždělo vodní tříští z náklaďáků.
Celkové zhodnocení: žádný zázrak, ale použít se dá.
Vedení v pruzích:
+ Tesly:
Nekličkuje, vede auto čistě uprostřed pruhu
- Tesly:
Musí se opakovaně zapínat po každém přejetí z pruhu do pruhu. U Škodovky se musí vypínat, pokud chcete jet bez něj, jen na počátku jízdy. Toto řešení mi připadá komfortnější.
Pokud držíte volant příliš jemně, začne prudit, že ho nedržíte. Pokud volant držíte s větší kontrolou, tak se s vámi chvilku pere a pak se vypne.
Celkové zhodnocení: v této konfiguraci je to služba k ničemu, neintuitivní, více obtěžuje než pomáhá.
A když jsem už v procesu psaní:
Automatické stěrače: zatím docela fungují podle představ, ještě se mi nestalo, aby stíraly suché sklo, jak si tady někdo stěžoval.
Automatické přepínání dálkových světel: funguje, ale je hodně pomalé - před autem je tma a Tesla dlouhé sekundy rozvažuje, jestli teda přepne nebo ne.
Kdo jste můj příspěvek dočetli až sem, blahopřeji k trpělivosti. Doufám, že to berete jako pohled uživatele a ne snahu rozpoutat flame.