• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PUNJAB
    PUNJAB --- ---
    NIKDAS: Díky za odpověď. HDS mám od parkovacího stání asi 4 metry a v ceste je jen zámková dlažba. To vypadá na ideální podmínky, ale představa, že mi tam stojí rozvaděč a potom ještě stojan na dobíjení se mi moc nelíbí. Kdyby to takto řešil každý z domu, tak to tu vypadá příšerně.

    Asi to bude chtít spolupráci se SVJ a dohodnout nějaké společné řešení. Vybudovat jednu větší pojistkovou skříň pro všechny parkovací pozemky.
    Jenže odhlasovat něco takového v SVJ, když elektromobilita tu nikoho nezajímá. To bude asi neprůchodné.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PUNJAB: Postup je stejnej, jako u RD. Tzn, podáš žádost na distributora o připojení, to ti buď schválí, nebo odmítnou. Pokud schválí, zaplatíš polovinu platku za připojení (dle velikosti jističe, jsou na to tabulky). Jakmile je první část zaplacena, začnou s připojováním, dle složitosti to bude trvat měsíc, nebo půl roku (v podstatě závisí, odkud musejí přípojku přivést a v jaké části republiky se nacházíš). Také musí distributor mít kam umístit HDS ("jejich pojistky, tzv. nožové").
    Ty si musíš zařídit elektroměrový sloupek a jistič, nejlevnější stojí okolo 10k, připojení sloupu na HDS a revizi.
    Potom si zajdeš za dodavatelem elektřiny, aby ti domontovali elektroměr.
    PUNJAB
    PUNJAB --- ---
    Ahoj, mám v bytové zástavbě v osobním vlastnictví malý pozemek na parkovací stání a chtěl bych k němu přivést elektřinu. V podstatě vytvořit jakousi přípravu pro budoucí nabíječku. Máte s tím někdo zkušenosti? Co nacházím na internetu za informace, tak je většinou jen elektřina například pro rodinný dům, kdy se vybuduje velký rozvaděč.
    KEB
    KEB --- ---
    ABS: kolega se soudí kvůli kvalitě X...

    A to říkáš jen tak? Povídej přeháněj to zní jako dobrý příběh!
    ABS
    ABS --- ---
    FEDAJKIN: snad i ano, ale tak nějak ta auta na mne udělala dojem. +Kolega se soudí kvůli kvalitě X, to moc nepřidává
    Ostatně psal jsem to sem jenom jako zajímavost. Sám jsem se svým starým Elektro nadmíru spokojen a o to více mne to překvapilo.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    ABS: Twl to zní jak z nějaké Toyota dealerské PR příručky
    ABS
    ABS --- ---
    LELI: bude koupeno. Nějak jsem nenašel pro Y argumenty, normální ježdění je v tom lepší tovární provedení také a kromě dálnice člověk ten motor nepoužije.
    LELI
    LELI --- ---
    ABS: to jsi si jakoze fakt koupil, nebo nejakej operak?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ABS: tak je jistota, že kriplové v Toyotě budou nějaký spalováky/hybridy vyrábět ještě až já budu v důchodu
    Protože maj deset let zpoždění s vývojem, kterej fakt jentak nedoženou
    ABS
    ABS --- ---
    Podělím se o zajímavou zkušenost. Při posledním výběru auta jsem se rozhodl pro Lexus NX plug in na úkor model Y.
    Po projetí obou a zvážení používání mne nakonec jistota japonské kvality přesvědčila.

    Samotného mne to překvapilo, jezdím Elektro už 4 roky a kdysi jsem říkal že už spalovací auto nikdy kupovat nebudu. Úplně vyhráno tedy EV ještě nemají, je dobře, že se ČR nevydala cestou Norska a nechává to uživatelích.
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: To byl jen nepovedeny joke, ze nejlepsi prevence urezani kabelu je zadne tam nemit ;-)

    BOBASH: To jsem taky nikde netvrdil. E.ON v Cestlicich ma 50 kW DC nebo 22 a 43 kW AC.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Hlavně AC není úplně na rychlý nabíjení na cestách...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    GOR: Podle vzhledu, i podle toho co píšou v článku to jsou 50kw DC rychlonabíječky od ABB (stejné má třeba lidl), třetí vodič bude asi zem?
    KEB
    KEB --- ---
    HERR_FLICK: taky fakt, ale zvuk flexy a proud jisker by mohl aspoň trochu odradit a pořád by to trvalo déle. 🤷
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Treba stanice Innogy v Milovicich u Mirakula kabely vubec nemaji, jsou teda ciste AC, podle tri tlustych vodicu jde v Cestlicich taktez o AC?

    Ale jak jsem pochopil, ne kazda automobilka dava kabel do vybavy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    lacnejsie jak citigo :)

    VW cuts ID.3 price in China, starts under $18K to boost EV sales
    https://electrek.co/2023/07/07/vw-cuts-id-3-price-china-starts-under-18k-boost-ev-sales/
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KEB: dneska bateriová flexa stojí míň, jak pořádný pákovky
    KEB
    KEB --- ---
    NIKDAS: btw je takový problém ty kabely oplest nějakým ocelovým něčím, aby to nešlo ucvaknout?
    KEB
    KEB --- ---
    RAGNAROK: prý to byla nějaká sběrna, protože je předtím omlatili kladivem, aby to min vypadalo jako corka
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    KEB:
    ten kdo si ty cerpadla koupil na tom skodnej nebyl
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam