• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    BLOWUP: Tak ona se těžba ropy přidala k těžbě uhlí jako zdroj energie (mj. pro výrobu páry) jen tak sama od sebe. A ta těžba trvá dosud. Uhlí už téměř došlo. Totéž čeká ropu.

    To není o ideologiích, ale o potřebách průmyslu.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    R_U_SIRIOUS: nedelam.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    BLOWUP: Imho je problem v tom, ze tezbu ropy nikdy nikdo nezkousel prodat jako clean technologii ktera ma spasit planetu a kterou je ted nutny pomoci danovejch ulev vsude zavest na ukor pary :-)

    Děláš si legraci, že jo?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    RSZ: Imho je problem v tom, ze tezbu ropy nikdy nikdo nezkousel prodat jako clean technologii ktera ma spasit planetu a kterou je ted nutny pomoci danovejch ulev vsude zavest na ukor pary :-)
    Pokud jsi ten clanek cetl, tak jsi se tam mimo jiny dozvedel, ze tihle lidi treba vodik kvuli tomu preferujou i kdyz v konecnym dusledku je min efektivni.
    Tahle hra na ideologie je halt pokazdy trochu dvojsecna zbran, no.
    RSZ
    RSZ --- ---
    BLOWUP: "jako hlavni duvod udavaji ekologickou zatez pri vyrobe baterii a cenu."

    o ekologické zátěži při výrobě baterií slyším většinou překvapivě od boomer kolegů naočkovaných autoforem (web co si na hejtování emobility postavil živnost), ale dosud jsem od nich neslyšel nic o ekologické zátěži při těžbě ropy apod.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GIOMIKY: A import je to proto, ze se vsude buduje a tady jen drzkuje.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    TADEAS: omg, to nejdražší a nejnovější není vždy to nejlepší, hlavně, když je to import, tak kapitál odtéká do dalekých krajin.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Zaostalé špinavé Česko - Slovensko | adopce nízkoemisní mobility | Electro Dad # 533
    https://youtu.be/-cVAUV1dqE0?si=iO588tezZgVXORYa
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Dnes u nas v novinach vysly vysledky pruzkumu, jak obyvatelstvo vidi elektromobilitu. CH bylo zpocatku jednou ze zemi kde se tech elektroaut prodavalo celkem hodne, ted ty prodeje trochu stagnujou. Je to zajimave dany do vztahu napriklad s politickou prislusnosti nebo s faktem, kolik aut ti lidi obecne maji. Zhruba tretina si z ruznejch duvodu nedovede predstavit nekdy elektroauto mit, naopak ta skupina ktera elektroauto ma nebo jej urcite chce jsou lidi kteri tech aut maji nejvic, paradoxne jsou to ti kteri voli zelene. Ten pruzkum nezahrnul lidi ktery obecne zadny auto nemaj a ani nechtej.
    Ti kdo elektroauto nechtej jako hlavni duvod udavaji ekologickou zatez pri vyrobe baterii a cenu.

    Jak vypadaj podobny pruzkumy v cesku?

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Výsledek Muskových inovacích ale je, že na nových Teslách nejsou reálně použitelný parkovací senzory, který na obou mých cca 20 let starých Jaguarech fungujou perfektně a který se dají i jako aftermarket dodělat za jednotky tisíc.

    Dtto radar.

    Musk z aut odstraňuje věci dávno předtím, než má smysluplnou náhradu a ještě se tenhle brutální cost-cutting snaží prodat jako "inovace".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: GR86 a GT86 mi přijde že má znatelně odlišnej skelet, tam bych tomu řekl novej model.

    Zetko je určitě facelift, B7 a T6 taky.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: i když s tebou souhlasím ve věci faceliftu tesly 3
    tak jiný tradiční výrobci klidně i lehký facelifty na prasáka taky označujou jako "novou generaci"
    tradičně VW, dodnes dělá 20+let starou mrdku aka T5, označená jako T6
    B7 byl jen sprostej facelift B6
    toyota gr86 je jen facelift gt86
    nissaz Z je jen 20+let recyklovaná paštika 350Z a tak dál
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: To je sice super, ale maj prodavat auta bez radaru a parkovacich senzoru az kdyz to bude fungovat ve vsech autech :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: tak co sa tam premavali po palo alto tak to bolo vision only s 1 zasahom, ale to je interna beta, ktoru testuje musk a mozno nejaki zamestnanci tesly, podstatne je ze uz tam nemusia nic kodit, iba to nakrmia datami pre tu danu situaciu, takze ten trening bude prebiehat rychlejsie
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Facelift.

    Byť na Teslu skutečně tyhle kategorie fungujou trochu hůř, protože facelift vs. nová generace se tradičně určuje podle karoserie a ne techniky (tedy zůstává platforma, zůstávají základní pevný body a základní tvar, změní se to, co jde bez zásahu hluboko do konstrukce – typicky čumák a zadek), nicméně Tesla dělá často u faceliftů nebo i mezi nima velký technický změny.

    Na druhou stranu, u nikoho jinýho se velká technická změna ve stejný kastli taky nebere jako nová generace. Ostatně někdy dokonce existujou i obří technický rozdíly v rámci stejnýho modelovýho roku (E220 CDI a E63 AMG si jsou technicky podobný míň než TM3 2017 a ta dnešní :)).
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Akorat vision-only poradne nefunguje. Elon rad osekava veci, ktere jeste nemaji funkcni nahradu :X
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: no ze to nebude "osekane" tie radary su z toho proste vyhodene ako redundantne :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Ano osekaný o radary, tzn. že tam nebudou na tom autě - úplně nechápu co rozporujes. Jinak FSD v Číně není.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: osekany o radary? ved fsd v12 uz vyuziva iba kamery, naco by im teda boli vo vozidle radary?

    tuto je taky sumar, ze preco je to lacnejsie https://twitter.com/farzyness/status/1695466366914961749
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Dotaz nejspíš na Bobashe - ten updatovany TM3 je facelift, midterm facelift, nový modelový rok nebo nová generace? Pokud to jde u Tesly vůbec zařadit do těch standartních termínů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam