• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: GR86 a GT86 mi přijde že má znatelně odlišnej skelet, tam bych tomu řekl novej model.

    Zetko je určitě facelift, B7 a T6 taky.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: i když s tebou souhlasím ve věci faceliftu tesly 3
    tak jiný tradiční výrobci klidně i lehký facelifty na prasáka taky označujou jako "novou generaci"
    tradičně VW, dodnes dělá 20+let starou mrdku aka T5, označená jako T6
    B7 byl jen sprostej facelift B6
    toyota gr86 je jen facelift gt86
    nissaz Z je jen 20+let recyklovaná paštika 350Z a tak dál
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: To je sice super, ale maj prodavat auta bez radaru a parkovacich senzoru az kdyz to bude fungovat ve vsech autech :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: tak co sa tam premavali po palo alto tak to bolo vision only s 1 zasahom, ale to je interna beta, ktoru testuje musk a mozno nejaki zamestnanci tesly, podstatne je ze uz tam nemusia nic kodit, iba to nakrmia datami pre tu danu situaciu, takze ten trening bude prebiehat rychlejsie
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Facelift.

    Byť na Teslu skutečně tyhle kategorie fungujou trochu hůř, protože facelift vs. nová generace se tradičně určuje podle karoserie a ne techniky (tedy zůstává platforma, zůstávají základní pevný body a základní tvar, změní se to, co jde bez zásahu hluboko do konstrukce – typicky čumák a zadek), nicméně Tesla dělá často u faceliftů nebo i mezi nima velký technický změny.

    Na druhou stranu, u nikoho jinýho se velká technická změna ve stejný kastli taky nebere jako nová generace. Ostatně někdy dokonce existujou i obří technický rozdíly v rámci stejnýho modelovýho roku (E220 CDI a E63 AMG si jsou technicky podobný míň než TM3 2017 a ta dnešní :)).
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Akorat vision-only poradne nefunguje. Elon rad osekava veci, ktere jeste nemaji funkcni nahradu :X
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: no ze to nebude "osekane" tie radary su z toho proste vyhodene ako redundantne :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Ano osekaný o radary, tzn. že tam nebudou na tom autě - úplně nechápu co rozporujes. Jinak FSD v Číně není.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: osekany o radary? ved fsd v12 uz vyuziva iba kamery, naco by im teda boli vo vozidle radary?

    tuto je taky sumar, ze preco je to lacnejsie https://twitter.com/farzyness/status/1695466366914961749
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Dotaz nejspíš na Bobashe - ten updatovany TM3 je facelift, midterm facelift, nový modelový rok nebo nová generace? Pokud to jde u Tesly vůbec zařadit do těch standartních termínů.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    ROMANET: Je téměř jistý, že nový TM3 bude v Číně levnější než aktuální model. Nejspíš přidají nový base model, který nebude mít žádné radary a možná ještě o něco osekaný.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: V automotive je udělat novej model levnější dost nestandardní, obvykle je minimálně ze začátku dražší, aspoň než se doprodaj zásoby starýho. I když by výroba vyšla levnějc, tak se prostě navýší marže.

    Pokud Tesla udělá facelift výrazně levnější než byl odcházející model, tak je to na jednu stranu dost cool a pokud by Model 3 v základu byl třeba za 800, tak poptávka po něm vyletí jako kráva.

    Na druhou stranu by to znamenalo neprodejnost nebo nutnost ještě víc zlevnit zbytkový zásoby předchozí verze, a asi by to nepotěšilo lidi, co si koupili nedávno starou verzi, protože by najednou měli auta třeba o čtvrtinu levnější než předtím.

    Jako je to dost zajímavej přístup, snad naposledy něco takovýho dělal Ford s průběžným zlevňováním téčka. A může to Teslu posunout dál směrem k mainstreamový značce, což by dost změnilo její pozici... ale jako nevim.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    ELIJEN: šla dolů, i proto, že se čeká vylepšení.

    stát se to může.

    takže nový macbook byl levnější a lepší než ten do té doby?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ROMANET: Novej model je lepsi skoro vzdy (duh!) a obcas i levnejsi. Nedavno u MacBooku napr. Casto se to takhle dela prave kdyz dojde k pokroku ve vyrobe a naklady jdou dolu.

    U Tesla Model 3 se postupne pridavaji featury (napr. lepsi svetla, vyhrivani volantu, zadnich sedacek,...) a cena take nedavno sla dolu.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    ELIJEN: kdy přesně byl novej model lepší a levnější?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Kempování s elektromobilem
    Autostan - spaní na střeše
    https://youtu.be/7_JcD0y01R8
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ROMANET: To se u Apple veci stava hodne casto a zatim jim business celkem funguje.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    PEPAZZ: to by bylo úplně proti logice. tohle může šířit tak leda konkurent tesly. lidé odloží objednávky s čekáním na lepší a pak budou čumět.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ: Spíš bych si tipl, že těch -15% půjde na konto menší baterky se stejným dojezdem + bude nějaký dražší long range model…
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tak se množí rumory ze tesla M3 highland bude v Číně až o 15% levnější než současná verze a predpokladam ze bude s vetším dojezdem. Protože M3P baterie.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam