• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Facelift.

    Byť na Teslu skutečně tyhle kategorie fungujou trochu hůř, protože facelift vs. nová generace se tradičně určuje podle karoserie a ne techniky (tedy zůstává platforma, zůstávají základní pevný body a základní tvar, změní se to, co jde bez zásahu hluboko do konstrukce – typicky čumák a zadek), nicméně Tesla dělá často u faceliftů nebo i mezi nima velký technický změny.

    Na druhou stranu, u nikoho jinýho se velká technická změna ve stejný kastli taky nebere jako nová generace. Ostatně někdy dokonce existujou i obří technický rozdíly v rámci stejnýho modelovýho roku (E220 CDI a E63 AMG si jsou technicky podobný míň než TM3 2017 a ta dnešní :)).
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Dotaz nejspíš na Bobashe - ten updatovany TM3 je facelift, midterm facelift, nový modelový rok nebo nová generace? Pokud to jde u Tesly vůbec zařadit do těch standartních termínů.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    ROMANET: Je téměř jistý, že nový TM3 bude v Číně levnější než aktuální model. Nejspíš přidají nový base model, který nebude mít žádné radary a možná ještě o něco osekaný.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: V automotive je udělat novej model levnější dost nestandardní, obvykle je minimálně ze začátku dražší, aspoň než se doprodaj zásoby starýho. I když by výroba vyšla levnějc, tak se prostě navýší marže.

    Pokud Tesla udělá facelift výrazně levnější než byl odcházející model, tak je to na jednu stranu dost cool a pokud by Model 3 v základu byl třeba za 800, tak poptávka po něm vyletí jako kráva.

    Na druhou stranu by to znamenalo neprodejnost nebo nutnost ještě víc zlevnit zbytkový zásoby předchozí verze, a asi by to nepotěšilo lidi, co si koupili nedávno starou verzi, protože by najednou měli auta třeba o čtvrtinu levnější než předtím.

    Jako je to dost zajímavej přístup, snad naposledy něco takovýho dělal Ford s průběžným zlevňováním téčka. A může to Teslu posunout dál směrem k mainstreamový značce, což by dost změnilo její pozici... ale jako nevim.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    ELIJEN: šla dolů, i proto, že se čeká vylepšení.

    stát se to může.

    takže nový macbook byl levnější a lepší než ten do té doby?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ROMANET: Novej model je lepsi skoro vzdy (duh!) a obcas i levnejsi. Nedavno u MacBooku napr. Casto se to takhle dela prave kdyz dojde k pokroku ve vyrobe a naklady jdou dolu.

    U Tesla Model 3 se postupne pridavaji featury (napr. lepsi svetla, vyhrivani volantu, zadnich sedacek,...) a cena take nedavno sla dolu.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    ELIJEN: kdy přesně byl novej model lepší a levnější?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Kempování s elektromobilem
    Autostan - spaní na střeše
    https://youtu.be/7_JcD0y01R8
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ROMANET: To se u Apple veci stava hodne casto a zatim jim business celkem funguje.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    PEPAZZ: to by bylo úplně proti logice. tohle může šířit tak leda konkurent tesly. lidé odloží objednávky s čekáním na lepší a pak budou čumět.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ: Spíš bych si tipl, že těch -15% půjde na konto menší baterky se stejným dojezdem + bude nějaký dražší long range model…
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tak se množí rumory ze tesla M3 highland bude v Číně až o 15% levnější než současná verze a predpokladam ze bude s vetším dojezdem. Protože M3P baterie.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: tady pokračování, co se dělá s černou masou :)

    Tentokrát munro

    Lithium-Ion Batteries CAN Be Recycled! RecycLiCo Battery Materials & Kemetco Research Tour
    https://www.youtube.com/watch?v=H85oUBsvBN8
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Tady je k tomu odemčenej článek na aktuálně, kdyby si někdo chtěl počíst

    Další „gamechanger“ na obzoru. Praha-Brno a zpět zvládne auto s novou baterií na jedno desetiminutové nabití | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67235090-pi4o9-3376d7164b105fe

    Zdroj: [GAARQ @ Za Paywallem? 🔐🗝️ Odemčeno. 🔑🔓]
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    S opravitelností aut od Tesly po větších bouračkách to nakonec asi nebude tak špatné, jak se zdálo…
    Cybertruck Changes Coming / Wild Megapack Stats / China Fears Growing ⚡️
    https://youtu.be/Syx-V8b_nHE
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    male elektricke auticka za cenu tesly plaid, ale zivotnost 30-50 rokov

    This town banned cars (except tiny electric ones)
    https://www.youtube.com/watch?v=R2oD1ZHNMFE
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ofiko predstavovačka ET5 Touring pro ty co neviděli. Za mě nádherný auto.

    INSPIRED BY LIFE | NIO ET5 Touring Online Product Launch
    https://www.youtube.com/watch?v=0wZYCeQmmD0
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: easy u 800V je to 350A u 1000V jeto 280A :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: a jak by to bylo u 800V architektury? Jinak jsem někde zaslechl, že někdo (myslím tesla?) chystá 1000V architekturu.
    GOR
    GOR --- ---
    PEPAZZ: Jen mi tedy není jasné, jak budou vypadat akolik budou vážit nabíjecí kabely... Napájení na 1; 2; 3 kV a v autě snižující měnič? Víc kabelů?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: pocet cyklu bude vysoký čekal bych stejně jako u LFP tj cca 4000 cyklů nez budeš na 80%
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam