• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A to máš jako povinnost ho po konci splácení prodat a vzít si další?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: pokial si beries auto na leasing, tak zrejme si ho neberies do konca jeho zivotnosti, ale max na 5 rokov
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Sry pumu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: I dneska najdeš na auta úvěry třeba za 2%, jen co jsem zběžně kouknul tak má Ford nějakou takovouhle akci na Kugu.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Je to naopak: kdo umí investovat, dokáže zúročit peníze, za které které by cashnul auto, víc, než je úrok leasingu.

    Se současnými úroky je to těžší, ale rozhodně to neni tak, že kdo nekešuje auto, je finančně negramotný.

    Jestli si kupuje někdo auto na machrování před šéfem, je úplně jinej problém a nesouvisí s tím, jak ho platí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Přesně.

    Pointa je, že průzkum mezi "běžným lidem" o tom, jaký auto si budou kupovat, pokud už nejsou aktivně v procesu kupování, je o ničem.

    Jakkoliv tady s oblibou šiju do Tesly, tak pokud by skutečně faceliftovej model Modelu 3 zlevnili na 800 tisíc, tak garantuju, že si tu věc půjde objednat obrovský množství lidí, který by v tuhle chvíli nenapadlo přemýšlet o ničem jiným než o dieselový Octavii.

    Dtto s VW ID.2 / Škodou Kapesnyaq. Člověk, kterej bude za 2-3 roky uvažovat o koupi novýho hatchbacku nižší střední nebo malýho rodinnýho SUV si dneska nedokáže představit, že by šel do elektriky, protože elektrika přece stojí minimálně milion a půl (většina lidí si ještě nevšimla že Model 3 už stojí jako lepší Octavia), spíš víc.

    Až jim prodejce ukáže elektrickou škodovku s vnitřním prostorem menšího rodinnýho auta, která bude stát 600, tak se na to budou dívat ÚPLNĚ jinak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: No podle toho blábolu o "vraku a půjčce na krku" jsi teda asi nezjistil, že kromě povinného ručení existuje i havarijní pojištění.

    Když nabouráš auto, který splácíš, tak ti nezůstane vrak a půjčka na krku. Normálně si dojdeš k dealerovi pro nový auto (protože pokud nejsi vocas, tak máš GAP, tedy dostaneš cenu novýho auta).

    Jinak tvrzení "půjčit si na auto je známkou finanční negramotnosti" je samo o sobě mnohem větší známkou finanční negramotnosti, když to podáš takhle obecně.

    Známkou finanční negramotnosti je půjčit si na auto, na které nemáš/nemůžeš si ho dovolit a které doopravdy nepotřebuješ.

    Nicméně speciálně u nových aut je často výhodný si půjčit i na auto, který si nejen můžeš dovolit, ale dokonce na něj máš cash, protože úvěry na nový auta jsou často extrémně výhodný (naprosto běžně jsou pod inflací).

    V případě elektromobility, o který se bavíme, pak může být známkou finanční negramotnosti si nepůjčit na elektromobil a utrácet peníze za benzín, když bys už dávno mohl jezdit na elektřinu z vlastního soláru na baráku.

    Nemluvě o tom, že u auta jakožto spotřební věci je dost podstatná doba, po kterou ti bude sloužit – koupit si lepší auto až za pět let znamená, že ses připravil o pět let užitku z novýho auta a místo toho jsi měl peníze někde na účtu požíraný inflací (jiná věc je když je máš v nějaký efektivní investici).

    Obecně je ale auto jedna ze dvou věcí (v soukromým životě, podnikání je jiná věc), kde dává půjčovat si dává smysl.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: tomuto průzkumu bych říkal statistiky prodeje a to je to, co má jediné relevanci - hlavně trendy. A ty jsou jasné. https://www.counterpointresearch.com/europe-ev-sales-q1-2023/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Průzkum veřejnýho mínění je v tomhle dost nahovno.

    Zajímavej je jedině průzkum mínění mezi lidma, kteří si aktuálně chtějí koupit auto nějaké kategorie, kde existuje smysluplná elektrická alternativa.

    Člověk, kterej si kupuje VW Golf, ví o elektromobilitě prd, protože ho to nezajímá a tak to neřešil. A proto může blábolit nesmysly o vodíku.

    Až za tři roky půjde koupit u VW smysluplná alternativa ke Golfu za stejný peníze, najednou ten průzkum bude vypadat úplně jinak. Lidi (zejména starší) totiž mívají tendenci přistupovat k věcem metodou "co jsem si nevyzkoušel na vlastní pracky, to neexistuje", zároveň pokud zrovna aktivně nenakupují nové auto, tak nemají kontakt s tím nejnovějším na trhu a tudíž posuzují situaci podle toho, co bylo na trhu když kupovali poslední auto (v lepším případě, v horším podle toho jaké to bylo když to jejich poslední auto vyrobili).

    To, že až budou kupovat další auto, bude to vypadat úplně jinak, si neumí představit. Takže spousta lidí co dnes odpovídá, že by si elektromobil určitě nekoupili, tím myslí, že by si ho nekoupili v roce 2018, kdy se o to naposledy zajímali a Tesla stála jako dva až tři Golfy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: teraz neviem ktore pojisteni myslis, ci nase auto co mam u csob, pojisteni majetku a odpovednosti co mam u uniqa alebo zivotne a urazove pojisteni tamtez? ... no tak ale hlavne ze si si kopol :)))

    pointa bola uplne inde, poziciavat si peniaze na auto je urcitym ukazatelom financnej negramotnosti, ktora je tu bohuzial dost rozsirena, kopu ludi si kupuje to na co nema, aby sa tym chvalili ludom, ktorych to nezaujima (to hovorim ako clovek, ktory si na prve auto pozical peniaze)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GIOMIKY: Hele vážně se tu bavíme o tom, že jsme v kontextu výroby elektromobilů na úrovni Afriky?

    Země, která vyrobí v přepočtu na počet obyvatel téměř nejvíc aut na světě (za Slovenskem), kde se už teď vyrábějí dva poměrně solidně prodávaný elektromobily (Enyaq a Kona, další elektrický škodovky na cestě), vývoj Porsche Engineering, vývoj BMW, atd.


    JYRKA: Jestli ti je 53, tak nejsi boomer, ale Generation X, nejmladším boomerům je 59 :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U tebe mě ani nepřekvapuje, že jsi neslyšel o něčem jako je "pojištění"...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GIOMIKY: pujcene mam na barak, lebo to je investice, brat si pujcku na auto mi pride strasne nerozumne, lebo ked naburas, tak je z auta kopa srotu a tebe ostane na krku pujcka, u baraku je sice tiez riziko nejakeho tornada alebo poziaru ale rozhodne mensie ako na cestach s autami
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---

    Jak budu financovat nový elektromobil

    9 hlasy od 9 respondentů

    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: On tam reálnej základ je. Fúze dat z více senzorů neni triviální problém. Dokonce je to docela složitej problém, páč kontradikce v datech senzorů není úplně neběžná.

    Rozdíl je jen, že všichni lidi na světě, kromě Muska, to akceptují, a prioritizují fail-safe bezpečnost nad složitostí/jednoduchostí a ne naopak.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KUTAS: Tak vodík je reálně jen "velmi neefektivní baterie…
    Na druhou stranu k jeho prosazení bude nutné zajistit silné a levné zdroje elektřiny, což mnohem intenzivněji posílí i elektromobily…

    FEDAJKIN Jak správně DZODZO uvádí, radary tam nejsou už teď…
    Dosavadní vývoj situace je zhruba takovýto:
    1) "Radary jsou na nic, potřebujeme radar s vysokým rozlišením"
    2) Tesla zjistila, že radary s vysokým rozlišením jsou jiná technologie, která se prakticky nepoužívá. Zahájen in-house vývoj.
    3) Elon si stěžuje, že radary zhoršují fungování FSD
    4) Nastává nedostatek čipů, Tesla ho obchází odstraněním (nadbytečného) radaru a přechodem na Vision-only. Radar vypíná i v autech, které ho mají. Hi-Res "radar" stále ve vývoji.
    5) Tesla vyrábí auta bez radaru
    6) Tesla ohlásila prototyp Hi-Res "radaru" a jeho nasazení "už brzy"
    …pokračování se zatím utváří…
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    A tím se dostáváme k elekrromobilům, která má pan babiš určitě také, ale bez švindlu by na něj nedosáhl, akorát máme masu zájemců být jako on a nic, kromě hyperinflace, z toho.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    GIOMIKY: Jedinej rozdíl je, že nemá užitek z kolchozu národ a levný potraviny, ale paní monika taštičku versace.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    GIOMIKY: Proc kolchos? Nasilne sdruzeni podniku do oligopolu. A tim, jak vstupuje do politiky se z toho vlastne stavaj hybridni statem podporovane oligopoly.
    Babiši, vraťte mi firmu, požaduje podnikatel Rada. Vzal mu ji prý násilně a protiprávně | ParlamentniListy.cz – politika ze všech stran
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Babisi-vratte-mi-firmu-pozaduje-podnikatel-Rada-Vzal-mu-ji-pry-nasilne-a-protipravne-407143
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam