• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: teraz neviem ktore pojisteni myslis, ci nase auto co mam u csob, pojisteni majetku a odpovednosti co mam u uniqa alebo zivotne a urazove pojisteni tamtez? ... no tak ale hlavne ze si si kopol :)))

    pointa bola uplne inde, poziciavat si peniaze na auto je urcitym ukazatelom financnej negramotnosti, ktora je tu bohuzial dost rozsirena, kopu ludi si kupuje to na co nema, aby sa tym chvalili ludom, ktorych to nezaujima (to hovorim ako clovek, ktory si na prve auto pozical peniaze)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GIOMIKY: Hele vážně se tu bavíme o tom, že jsme v kontextu výroby elektromobilů na úrovni Afriky?

    Země, která vyrobí v přepočtu na počet obyvatel téměř nejvíc aut na světě (za Slovenskem), kde se už teď vyrábějí dva poměrně solidně prodávaný elektromobily (Enyaq a Kona, další elektrický škodovky na cestě), vývoj Porsche Engineering, vývoj BMW, atd.


    JYRKA: Jestli ti je 53, tak nejsi boomer, ale Generation X, nejmladším boomerům je 59 :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U tebe mě ani nepřekvapuje, že jsi neslyšel o něčem jako je "pojištění"...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GIOMIKY: pujcene mam na barak, lebo to je investice, brat si pujcku na auto mi pride strasne nerozumne, lebo ked naburas, tak je z auta kopa srotu a tebe ostane na krku pujcka, u baraku je sice tiez riziko nejakeho tornada alebo poziaru ale rozhodne mensie ako na cestach s autami
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: On tam reálnej základ je. Fúze dat z více senzorů neni triviální problém. Dokonce je to docela složitej problém, páč kontradikce v datech senzorů není úplně neběžná.

    Rozdíl je jen, že všichni lidi na světě, kromě Muska, to akceptují, a prioritizují fail-safe bezpečnost nad složitostí/jednoduchostí a ne naopak.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KUTAS: Tak vodík je reálně jen "velmi neefektivní baterie…
    Na druhou stranu k jeho prosazení bude nutné zajistit silné a levné zdroje elektřiny, což mnohem intenzivněji posílí i elektromobily…

    FEDAJKIN Jak správně DZODZO uvádí, radary tam nejsou už teď…
    Dosavadní vývoj situace je zhruba takovýto:
    1) "Radary jsou na nic, potřebujeme radar s vysokým rozlišením"
    2) Tesla zjistila, že radary s vysokým rozlišením jsou jiná technologie, která se prakticky nepoužívá. Zahájen in-house vývoj.
    3) Elon si stěžuje, že radary zhoršují fungování FSD
    4) Nastává nedostatek čipů, Tesla ho obchází odstraněním (nadbytečného) radaru a přechodem na Vision-only. Radar vypíná i v autech, které ho mají. Hi-Res "radar" stále ve vývoji.
    5) Tesla vyrábí auta bez radaru
    6) Tesla ohlásila prototyp Hi-Res "radaru" a jeho nasazení "už brzy"
    …pokračování se zatím utváří…
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    GIOMIKY: 60?
    RSZ
    RSZ --- ---
    GIOMIKY: ty jsi teď ostentativne psychicky labilní v každém auditku?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    BLOWUP: Ja myslel, ze se bavime celou dobu o osobacich.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    GIOMIKY: to ted mas na mysli Teslu, ne? :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: Určitě je, ale to ten poměr tady je enormní.

    GIOMIKY: Od té doby nevznikly žádné nové podniky? Celá odvětví jsou nové
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    KUTAS: Abych rekl pravdu, tak o tom nemam poneti a vicemene me to ani nezajima, ale urcite se to da nekde najit. V mym okoli vidim obcas na busech napisy ze jezdej na vodik, ale vic o tom nevim.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    RSZ: Autoforum miluju. Vzdy najdou nekde nejakej tweet o 10 let starym elektroaute, kterymu je treba vymenit baterku nebo precalounit sedacku a oni z toho udelaj clanek kde se placaj po zadech, ze elektro je mrtvy, protoze to nevydrzi a kvalita je na nic.
    Miluju. Kazdej elektrofanda by to mel cist, at vidi, jak se tonouci stebla chyba.
    Uz sem napsal, ze ten web miluju?.)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: jj, na zapade boomerska mentalita neni, tam jsou vsichni mladi a pokrokovi.

    Akorat teda za vsechno to na cem dnes denne fungujeme vdecime vicemene tem boomerum, tjo ;-)

    Jestli jsem se neco za svuj zivot naucil, tak je to neduverovat nikomu, kdo pouziva slova jako "pokrok" a "zastaraly".
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GIOMIKY: jen to nesváděj na mocné - jsme to my, kteří přizdisráčsky myslíme. Oni jsou jen naše reflexe.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    BLOWUP: No a ted to srovnejme s elektromobilama nebo solarama+baterky, dost zasadni nepomer v produkcnim nasazeni? Ale teda cisla nemam, treba se pletu a vodik v autech zacina vladnout svetu…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GIOMIKY: kdyby neplatí. V této zemi se výhradně vymýšlí, proč něco nejde místo toho hnout prdelí a něco udělat. A jako u všeho to začíná posměškama, co ti blbí lidi na západě a po pár letech skuhráním, že jsme rozprodali vlastní průmysl a že teď to nejde a nemůžeme a tak dál.
    Přitom v mnoha oblastech se znova rozdávají karty - počínaje čistou energií, přes dopravu, umělou inteligenci... Nebo digitalizace státu, taky smutnej příběh.
    Ta boomerská zasraná mentalita je naprosto všude, kam se v Česku podíváš. (je mi 53, tak to říkat můžu) :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    KUTAS: tezko rict. To byl proste pruzkum verejnyho mineni a verejny mineni tenhle nazor ocividne obsahuje. Jinak ale teda aspon u nas jsou v novinach celkem pravidelne clanky o ruznejch projektech s tim vodikem - vetsinou jde o autobusy a nakladaky, ale i o osobaky - takze uplny scifi mimo jakoukoli realitu to ocividne neni.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    BLOWUP: jj to slycham taky casto “elektromobily jsou mrtvy, jedina cesta je vodik.”
    Premyslim jestli to tito jedinci mysli vazne nebo realne vedi o tom, jak je to daleko, ze vodik v osobaku je zatim podobna mission impossible, jako vodik ze solaru v domacnosti - umime to udelat, ale k masivnimu nasazeni to ma jeste hodne daleko.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    R_U_SIRIOUS: Ocividne jsi moji poznamku nepochopil. Zkus si ji precist znova a pomalu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam