• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Je to naopak: kdo umí investovat, dokáže zúročit peníze, za které které by cashnul auto, víc, než je úrok leasingu.

    Se současnými úroky je to těžší, ale rozhodně to neni tak, že kdo nekešuje auto, je finančně negramotný.

    Jestli si kupuje někdo auto na machrování před šéfem, je úplně jinej problém a nesouvisí s tím, jak ho platí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: No podle toho blábolu o "vraku a půjčce na krku" jsi teda asi nezjistil, že kromě povinného ručení existuje i havarijní pojištění.

    Když nabouráš auto, který splácíš, tak ti nezůstane vrak a půjčka na krku. Normálně si dojdeš k dealerovi pro nový auto (protože pokud nejsi vocas, tak máš GAP, tedy dostaneš cenu novýho auta).

    Jinak tvrzení "půjčit si na auto je známkou finanční negramotnosti" je samo o sobě mnohem větší známkou finanční negramotnosti, když to podáš takhle obecně.

    Známkou finanční negramotnosti je půjčit si na auto, na které nemáš/nemůžeš si ho dovolit a které doopravdy nepotřebuješ.

    Nicméně speciálně u nových aut je často výhodný si půjčit i na auto, který si nejen můžeš dovolit, ale dokonce na něj máš cash, protože úvěry na nový auta jsou často extrémně výhodný (naprosto běžně jsou pod inflací).

    V případě elektromobility, o který se bavíme, pak může být známkou finanční negramotnosti si nepůjčit na elektromobil a utrácet peníze za benzín, když bys už dávno mohl jezdit na elektřinu z vlastního soláru na baráku.

    Nemluvě o tom, že u auta jakožto spotřební věci je dost podstatná doba, po kterou ti bude sloužit – koupit si lepší auto až za pět let znamená, že ses připravil o pět let užitku z novýho auta a místo toho jsi měl peníze někde na účtu požíraný inflací (jiná věc je když je máš v nějaký efektivní investici).

    Obecně je ale auto jedna ze dvou věcí (v soukromým životě, podnikání je jiná věc), kde dává půjčovat si dává smysl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: teraz neviem ktore pojisteni myslis, ci nase auto co mam u csob, pojisteni majetku a odpovednosti co mam u uniqa alebo zivotne a urazove pojisteni tamtez? ... no tak ale hlavne ze si si kopol :)))

    pointa bola uplne inde, poziciavat si peniaze na auto je urcitym ukazatelom financnej negramotnosti, ktora je tu bohuzial dost rozsirena, kopu ludi si kupuje to na co nema, aby sa tym chvalili ludom, ktorych to nezaujima (to hovorim ako clovek, ktory si na prve auto pozical peniaze)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GIOMIKY: Hele vážně se tu bavíme o tom, že jsme v kontextu výroby elektromobilů na úrovni Afriky?

    Země, která vyrobí v přepočtu na počet obyvatel téměř nejvíc aut na světě (za Slovenskem), kde se už teď vyrábějí dva poměrně solidně prodávaný elektromobily (Enyaq a Kona, další elektrický škodovky na cestě), vývoj Porsche Engineering, vývoj BMW, atd.


    JYRKA: Jestli ti je 53, tak nejsi boomer, ale Generation X, nejmladším boomerům je 59 :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U tebe mě ani nepřekvapuje, že jsi neslyšel o něčem jako je "pojištění"...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GIOMIKY: pujcene mam na barak, lebo to je investice, brat si pujcku na auto mi pride strasne nerozumne, lebo ked naburas, tak je z auta kopa srotu a tebe ostane na krku pujcka, u baraku je sice tiez riziko nejakeho tornada alebo poziaru ale rozhodne mensie ako na cestach s autami
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---

    Jak budu financovat nový elektromobil

    9 hlasy od 9 respondentů

    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: On tam reálnej základ je. Fúze dat z více senzorů neni triviální problém. Dokonce je to docela složitej problém, páč kontradikce v datech senzorů není úplně neběžná.

    Rozdíl je jen, že všichni lidi na světě, kromě Muska, to akceptují, a prioritizují fail-safe bezpečnost nad složitostí/jednoduchostí a ne naopak.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KUTAS: Tak vodík je reálně jen "velmi neefektivní baterie…
    Na druhou stranu k jeho prosazení bude nutné zajistit silné a levné zdroje elektřiny, což mnohem intenzivněji posílí i elektromobily…

    FEDAJKIN Jak správně DZODZO uvádí, radary tam nejsou už teď…
    Dosavadní vývoj situace je zhruba takovýto:
    1) "Radary jsou na nic, potřebujeme radar s vysokým rozlišením"
    2) Tesla zjistila, že radary s vysokým rozlišením jsou jiná technologie, která se prakticky nepoužívá. Zahájen in-house vývoj.
    3) Elon si stěžuje, že radary zhoršují fungování FSD
    4) Nastává nedostatek čipů, Tesla ho obchází odstraněním (nadbytečného) radaru a přechodem na Vision-only. Radar vypíná i v autech, které ho mají. Hi-Res "radar" stále ve vývoji.
    5) Tesla vyrábí auta bez radaru
    6) Tesla ohlásila prototyp Hi-Res "radaru" a jeho nasazení "už brzy"
    …pokračování se zatím utváří…
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    A tím se dostáváme k elekrromobilům, která má pan babiš určitě také, ale bez švindlu by na něj nedosáhl, akorát máme masu zájemců být jako on a nic, kromě hyperinflace, z toho.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    GIOMIKY: Jedinej rozdíl je, že nemá užitek z kolchozu národ a levný potraviny, ale paní monika taštičku versace.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    GIOMIKY: Proc kolchos? Nasilne sdruzeni podniku do oligopolu. A tim, jak vstupuje do politiky se z toho vlastne stavaj hybridni statem podporovane oligopoly.
    Babiši, vraťte mi firmu, požaduje podnikatel Rada. Vzal mu ji prý násilně a protiprávně | ParlamentniListy.cz – politika ze všech stran
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Babisi-vratte-mi-firmu-pozaduje-podnikatel-Rada-Vzal-mu-ji-pry-nasilne-a-protipravne-407143
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    CEEFA: No kdyz pocitam babisovi kolchozy po revoluji jako realizaci hlavni myslenky marxismu leninismu, tak s tema 30 let postkomunismu ve vychodni evrope je to mozna vic.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    GIOMIKY: 60?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    RSZ: Nejsem labilni, jsem nasranej, jak je rozkradena a jakym stavu je nase vlast po 20. stoleti a 60 ti letech komunismu. Vetsinu lidi to nesere. Me jo.
    RSZ
    RSZ --- ---
    GIOMIKY: ty jsi teď ostentativne psychicky labilní v každém auditku?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    A nejelepsi jsou cesky zbohatlici, ktery za tri dekady nahrabali nejaky kapital a nosej ghodinky, jak miliardari a tasisticky, jak manzelka Billa Gatese... a proste delaj do luxusu, na kterej jsem si jistej, ze nemaj.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    BLOWUP: Tesla je prima, ale the faster you rise and grow the faster and deeper you fall.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    BLOWUP: Ja myslel, ze se bavime celou dobu o osobacich.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    GIOMIKY: to ted mas na mysli Teslu, ne? :-)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    GIOMIKY: Proste je krasne zacinat na nepopsanem papiru, jak nam radi vnucujou, ale je to proste zasadni chyba, ze to takhle probehlo. Nam, te slavne generaci, po tehle mamlasech zbyly oci pro plac (bez podniku s historii 30+ let), nizka moralka (bez armady) a inflace srovnatelna s weymarskou republikou (kvuli babisove kolchoizacnim dluhum, kvuli kterym ted zdrazuje potraviny o 300%).
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    JYRKA: Je rozil, kdyz mas firmicku, ktera podnika 10, 20, 30 let. A kdyz mas firmu, ktera vyrabi auto od roku 1925. 100 let zkusenosti neni to same jako 30. I kdyby si ta firmicka za tri dekady vyrostla, tak nikdy nebude mit dalsich 70 let zkusenosti a praxe.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam