• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    wow
    Tesla’s Master Class In Modular Assembly - Autoline On The Road
    https://www.youtube.com/watch?v=lawGMl8sHzc&pp=ygUhdGVzbGEgbWFzdGVyY2xhcyBtb2R1bGFyIGFzc2VtYmx5
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    heh, VW jak si do reklamy dava Ionity, som zvedavy ci to uvidim aj v reklamach na bmwcka alebo mergly :)

    Volkswagen ID.7 - 100% electric
    https://www.youtube.com/watch?v=V0sgtolVTxs
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajímavá recenze - nastavil jsem ji na konec, který vysvětluje, proč do té firmy investoval VW a proč jsou tady čínská auta tak drahá: https://youtu.be/niKz4XePRfQ?si=mzM2HxWSbO-3q--q&t=1767
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Vehicle Registrations in 🇩🇪 Germany in August by drive type

    31.7 % BEV
    28 % Gas
    20 % Mild Hybrid
    15 % Diesel
    5.3 % Plug-In Hybrid
    0.0% Hydrogen

    Source: KBA
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    R_U_SIRIOUS: Cíleně se nesbírají protože není jak, leda by mělo to auto v v interiéru kamery (což nemá, resp. ne takový který by uměly něco takovýho). Stejně jako nemá zařízení na DNA testy.

    Ale když budou opravovat zrcátko a čistit zaschlý sperma ze sedaček, může se stát, že tím omylem "nasbírají informace o tvé sexuální aktivitě" a "nasbírají informace o tvém genetickém profilu". A kdyby to neměli v podmínkách, tak bys je na základě toho mohl žalovat a oni by vyplázli miliony dolarů.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    THERIDANE: No dobře, ale pokud je to v privacy podmínkách, tak se ty uvedené údaje sbírají nebo nesbírají?
    Pořád si nemyslím, že by šlo o hoax.
    Kromě toho asi jediný způsob, jak se tomu vyhnout, je nejezdit tím autem, že?
    Čí jsou ta data týkající se mojí osoby? Bez mé aktivity by ta data nevznikla, ne?
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    R_U_SIRIOUS: ne. Když ti tvůj zaměstnanec do servisního protokolu napíše, že opravil škodu po divočině v interiéru, tak je to z hlediska CCPA (obdoba GDPR) shromažďování informace. Když to ty jako korporát nemáš vyjmenovaný v privacy policy, tak máš v kalifornské lidové republice průser. Se zárukama to nijak nesouvisí.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    THERIDANE: Aha, takže ta data se sbírají vlastně preventivně proto, aby mě mohl prodejce při reklamaci vyfakovat, že jsem si to zrcátko ulomil sám při klácení spolujezdkyně. Seems legit.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    R_U_SIRIOUS: Tenhle hoax obíhá net pár dní, je to kravina. V podmínkách to mají proto, aby je nemohl žalovat člověk, kterýmu servis provalí nevěru tím, že do faktury napíše, jak došlo k potrhání tapecu a ulomení zrcátka v interiéru :-)
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Zřejmě se to netýká jen elektromobilů... patří to sem?

    Chytrá auta nás ve velkém šmírují a bude hůř. Sbírají i velmi překvapivá data – Živě.cz
    https://m.zive.cz/clanky/chytra-auta-nas-ve-velkem-smiruji-a-bude-hur-sbiraji-i-velmi-prekvapiva-data/sc-3-a-224070/

    Odstrašujícím příkladem je v tomto Nissan, který neznámo proč ve svých podmínkách uvádí, že si vyhrazuje právo shromažďovat informace o sexuálních aktivitách řidiče. Podobně Kia zmiňuje sbírání dat o sexuálním životě. Rovnou šest automobilek pak tvrdí, shromažďuje data o „genetických informacích” či „genetických charakteristikách” řidičů.

    Není navíc příliš velký rozdíl mezi jednotlivými výrobci, všechny automobilky dopadly špatně - z 25 zkoumaných firem všechny v testech ochrany soukromí propadly, přičemž Tesle se podařilo propadnout úplně ve všech testech, které organizace provedla. Celý přehled najdete zde. https://foundation.mozilla.org/en/privacynotincluded/articles/its-official-cars-are-the-worst-product-category-we-have-ever-reviewed-for-privacy/
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JOHNIEZ: Diky za tip, to je ale asi ve vyssi verzi SW, ne? Mam porad 3.0
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESTREY_: Myslím info palubního počítače. Nicméně je pravda, že to si nejsem jistej že jde v Enyaqu měnit. V normálních škodovkách tím jezdíš v menu.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    MESTREY_: stisk rolleru změní info o spotřebě (interval výpočtu).
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Zobrazeni ve virtual cockpitu v Enyaqu ovladaji sipky pod pravym rollerem. Ten samotny nedela nic, lze jej nyni vyuzit leda jako modlitebni valecek v zacpach. A pritom by krasne mohl rolovat po nabidkach na hlavnim displeji a potvrzovat je.

    MIB 4 pry na stavajici auta nepujde, rikaji internety. Auta s MIB 4 maji mit jiny HW. Stejne tak zrejme neprijde do stavajicich aut ani predehrev baterky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Enyaq je MOD4, ma jiny backend a proto to nefunguje.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Enyaq appkou v telefonu zamknout a odemknout pokud vím jde. Nejde odemknout přes NFC čip.

    EDIT: Aha, tak v jinejch škodovkách je a v Enyaqu ne. Divný.

    MESTREY_: Nový MIB bude mít pokud vím úplně jinej ksicht, ale ještě jsem ho neviděl.

    Jinak pravej roller pokud vím ovládá zobrazení ve virtual cockpitu, ne?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: A jmenuje se to po chlapovi, co to navrhl Elonovi na Twitteru :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam