• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    THERIDANE: Aha, takže ta data se sbírají vlastně preventivně proto, aby mě mohl prodejce při reklamaci vyfakovat, že jsem si to zrcátko ulomil sám při klácení spolujezdkyně. Seems legit.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    R_U_SIRIOUS: Tenhle hoax obíhá net pár dní, je to kravina. V podmínkách to mají proto, aby je nemohl žalovat člověk, kterýmu servis provalí nevěru tím, že do faktury napíše, jak došlo k potrhání tapecu a ulomení zrcátka v interiéru :-)
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Zřejmě se to netýká jen elektromobilů... patří to sem?

    Chytrá auta nás ve velkém šmírují a bude hůř. Sbírají i velmi překvapivá data – Živě.cz
    https://m.zive.cz/clanky/chytra-auta-nas-ve-velkem-smiruji-a-bude-hur-sbiraji-i-velmi-prekvapiva-data/sc-3-a-224070/

    Odstrašujícím příkladem je v tomto Nissan, který neznámo proč ve svých podmínkách uvádí, že si vyhrazuje právo shromažďovat informace o sexuálních aktivitách řidiče. Podobně Kia zmiňuje sbírání dat o sexuálním životě. Rovnou šest automobilek pak tvrdí, shromažďuje data o „genetických informacích” či „genetických charakteristikách” řidičů.

    Není navíc příliš velký rozdíl mezi jednotlivými výrobci, všechny automobilky dopadly špatně - z 25 zkoumaných firem všechny v testech ochrany soukromí propadly, přičemž Tesle se podařilo propadnout úplně ve všech testech, které organizace provedla. Celý přehled najdete zde. https://foundation.mozilla.org/en/privacynotincluded/articles/its-official-cars-are-the-worst-product-category-we-have-ever-reviewed-for-privacy/
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JOHNIEZ: Diky za tip, to je ale asi ve vyssi verzi SW, ne? Mam porad 3.0
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESTREY_: Myslím info palubního počítače. Nicméně je pravda, že to si nejsem jistej že jde v Enyaqu měnit. V normálních škodovkách tím jezdíš v menu.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    MESTREY_: stisk rolleru změní info o spotřebě (interval výpočtu).
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Zobrazeni ve virtual cockpitu v Enyaqu ovladaji sipky pod pravym rollerem. Ten samotny nedela nic, lze jej nyni vyuzit leda jako modlitebni valecek v zacpach. A pritom by krasne mohl rolovat po nabidkach na hlavnim displeji a potvrzovat je.

    MIB 4 pry na stavajici auta nepujde, rikaji internety. Auta s MIB 4 maji mit jiny HW. Stejne tak zrejme neprijde do stavajicich aut ani predehrev baterky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Enyaq je MOD4, ma jiny backend a proto to nefunguje.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Enyaq appkou v telefonu zamknout a odemknout pokud vím jde. Nejde odemknout přes NFC čip.

    EDIT: Aha, tak v jinejch škodovkách je a v Enyaqu ne. Divný.

    MESTREY_: Nový MIB bude mít pokud vím úplně jinej ksicht, ale ještě jsem ho neviděl.

    Jinak pravej roller pokud vím ovládá zobrazení ve virtual cockpitu, ne?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: A jmenuje se to po chlapovi, co to navrhl Elonovi na Twitteru :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PEPAZZ: Joe Mode is a feature that ensures passengers in the back seat (especially kids) are not disturbed in their sleep by reducing the volume of sounds by 50%. Joe Mode reduces the sound volume from turn signals, ultra-sonic sensors and Autopilot chimes in order to minimize disruption, while maintaining an effective alert volume for the driver.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DIM_: co je sakra Joe mode?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DIM_: 2027 , mno :)) a ten predni pohon je podle mě taky spatná cesta, holt heritage je nekdy svazující. Jsou posrany udelat zadokolku jak to tak vypadá
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MESTREY_: Neumim odpovedet, delam na backendech. Promin
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Nebude nejaka zmena v te obrazovce s vyberem uzivatelu pri startu, abych furt nemusel klikat na OK pokud uzivatele menit nechci? Proc se to napr. po rozjeti po par metrech nezmizi samo, kdyz uz autu musi byt jasne, ze se uzivatel menit nebude?

    Anebo upozorneni na to, ze se prestal bezdratove nabijet telefon (protoze tam Skoda dala nejaky crap bezdratovy nabijeni, ktere asi funguje jen s cinskymi padly a iPhone permanentne odpojuje) - proc ji za jizdy musim odklikavat = nevenovat se rizeni (jinak bude dal zabirat ctvrtinu okna) a nezmizi se po chvili sama?

    Anebo pravy roller na volantu - dnes nema zadnou funkci - bude k necemu nekdy pouzitelny, napr. k odklikavani tech hlasek, aby zmizely z obrazovky?

    Dela nekdo uzivatelske testy tech softwaru za jizdy? Vzdyt je to ted normalne nebezpecne, jak to porad distraktuje ridice.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: To nevim. Hele, komunikace dealeru a importeru se muze lisit zeme od zeme
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: takze OTA updaty uz funguju nejaky ten patek, len uzivatelia o tom nevedia? https://twitter.com/SeanDominko/status/1699852393549029812
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    JYRKA: ten remote lock mi párkrát chyběl, když jsem se chtěl podívat jak jede nabíjení a appka začla najednou ukazovat že je odemčeno. Já byl zrovna na výletě po okolí a trochu mě to znervóznělo (ale auto bylo ve skutečnosti zamčený). Když jsem na tenhle bug narazil příště, už jsem zůstal v klidu. Ale prvně mě to vylekalo, parkoval jsem ještě před nějakou ubytovnou ze který občas vyšla všelijaká existence :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DIM_: Enyaq se taky průběžně vylepšuje updatama - ten člověk tvrdil, že za rok a půl nedostal žádnej update. To není pravda, vím, jak vypadá release management a fičí to docela často. Postačilo dojet poprvé do servisu a udělat ten iniciační update, který uvolnil OTA.
    Remote lock že v Enyaqu není (zatím) a ve Scale jo, je fakt špatně.
    Shortcuts v nové appce Škodovky jsou, nebo brzy budou taky. Hele, mám Teslu a dělám pro Škodovku - ani jedna značka není dokonalá. Těch fuckupů v Tesle je taky dost - podívej se na plánování cesty, kdy nenaplánuješ cestu, aby ti to nabídlo jinou nabíječku než Teslí. Případně grafiku, kdy polovinu obrazovky zabírá naprosto zbytečná animace okolí auta, která nejde rozumně nahradit něčím užitečným. Nebo notifikace na displeji, které nepřečteš bez lupy. Případně trvale nevypnutelný lane assist, který při přiblížení k čáře řve tak, že leknutím nabouráš.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Btw funny story. Kamos je tezkej milovnik BMW. Furt ma nejaky dela. Kdyz jsme byli parta na horach, tak sem mu pujcil Teslu Y na jeden den (mel nejaky zarizovani v okoli) a po navratu byl uplne nakoupenej.

    Nicmene rikal, ze jako *neni to dokonaly*, protoze tam jsou proste ty maly vychytavky, ktery uz ty nemecky auta maj a tyhle "novy" auta si na to musej prichazet.

    A o co slo? Ze kdyz vypnes hudbu a nejak prenastavis hlasitost smerem nahoru a pak ji zase pustis, tak ti to urve hlavu.
    No ale to nejde, ze jo.. nicmene proc se mu to stalo?
    My mu z prdele z chaty pres telefon vypli hudbu a dali hlasitost nahoru, aby ten sok prave mel. Takze sme z nej meli prdel a uz nic jinyho vytknout neumel.

    A hlavne co on stale nechape, ze tyhle veci jako "kdyz pridavam volume, tak by se mela hudba hned pustit" treba v Tesle neni odjakziva, ale oni to furt vylepsujou pres OTA updaty. Ale Enyaq (presne to tam typek pise) to proste nedela. Ty kupujes u legacy automobilek auto "as-is" a i kdyz tim kamos jezdil celej den, tak to stale jeste nepobral.

    Krasnej priklad je treba Joe mode v Tesle. Clovek ma pocit, ze ma kazdejch par tydnu novy auto, ktery nestarne. Jaky jiny auto tohle cloveku da?

    Pred mesicem treba Tesla iOS app integrovala Shortcuts. Takze sem si udelal na plochu telefonu button na zapnuti/vypnuti sentry, abych nemusel ani do Tesla app. Cmon.. heaven.
    Nebo si najdu doma v pyzamu v mapach (Apple mapy, Google mapy, Tesla app, ...) cil a kliknu share->Tesla a mam to pripraveny v navigaci jak dojdu k autu.. atd. Proste 21. stoleti a Enyaq neumi na dalku ani odemknout auto.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam