• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Kuriozitka...

    Elektromobil a dojezd 2500 km na jediné nabití: Studenti z Mnichova stanovili nový světový rekord | auto.cz
    https://www.auto.cz/novy-svetovy-rekord-pro-maximalni-dojezd-elektromobilu-studenti-zesmesnili-i-automobilky-150007
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: mela radeji vyuzit sluzeb mistnich bezdaku
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    To nevymyslis :)))

    EV driver calls cops on Energy Secretary after her staff blocks charger with ICE car | Electrek
    https://electrek.co/2023/09/11/ev-driver-calls-cops-energy-secretary-after-blocks-charger-ice-car/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ANAXYM: Tak to dost zdrahlo, mě stálo Ionity 8,20 Kč.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    ELIJEN: To je tak vzít si to jen na měsíc, když jedeš někam daleko a budeš nabíjet víc než 50 kWh. Jestli jsem zahlédl ten rozdíl v ceně cca 7 korun na kWh na to nejrychlejší nabíjení.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ANAXYM: Tak to je dost o nicem. Vetsine lidi se nevyplati platit 350,- mesicne.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Neni na to potreba byt majitel toho auta? Bez VIN kodu me to nepusti dal. Kolik jinak stoji Ionity s passem? Bez passu to ukazuje 21Kc/kWh.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Tak to asi neumi stale, protoze znervoznoval pokazde, kdyz jsme jeli do kopce (“kapacita baterie nedostacuje …bla bla…”) a prihazoval do trasy nove nabijeci zastavky. A kdyz jsme jeli z kopce, tak je vyhazoval a vracel tam puvodni.

    Blby je, kdyz te pak svede z dalnice a zazene sice na rychlou nabijecku, ale nekde v malym meste v zhasnutem business parku, kde nic neni. Proc primarne neposila na nabijecky na pumpach na dalnici, a jinam jen kdyz jsou obsazene?

    Nevim, jestli to mam spatne nastavene (tech predvoleb v Enyaqu zas tak moc neni), jel jsem spatnou trasu anebo se tak chova normalne.

    Na tohle jsem ale treba test nikde nevidel, jak se chovaji ty onboard navigace pri vybirani nabijecek, kam te posilaji.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESTREY_: Podle spotřeby a předpokládanýho dojezdu to dělalo i tehdy, ale neumělo to počítat s tím, že bude kopec na základě převýšení v mapě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNIEZ: Jo, Powerpass.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    BOBASH: myslis Powerpass, nebo nejakou jinou kartu?
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Nevim, zda a nakolik to vylepsili ale zdalo se, ze to nejak prubezne menezuje a upravuje podle spotreby a predpokladaneho stavu baterie pri dojezdu k nabijecce (~50 km).

    Dobre bylo, ze tam sazel same vykonne nabijecky. Nedobre bylo, byly na krajich mest bez zazemi a nejde na to navolit filtr.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESTREY_: Ručně, prostě jsem si našel Ionity po cestě a snahy navigace nutit mi 50 kW nabíječky jsem ignoroval. Nutno teda říct, že první software Enyaqu byl poměrně debilní v tom, že neuměl pracovat s kopcema. Takže když byla nabíječka za zlomem stoupání v Alpách, tak mi říkalo auto dojezd třeba 80 km a nabíječka byla 120 km, ale já věděl, že pak pojedeme z kopce a dojedu tam.

    Dneska už se to snad naučil :)
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Ta karta je super, vyzkouseno vcera. Planoval jsi nejak ty nabijecky rucne, nebo to nechal na vestavenou navigaci?
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: no tak, nebuď slusnej, dej odkaz, nenech se prosit. Buď jako Klaus, cituj sebe! 😁
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Dík, potěšilo :) Jinak včera jsem s tímtéž tématem byl i na čt24, ale tam bylo míň času (pět minut) a byl jsem trochu nervóznější. Takže podcast je lepší.
    MINER
    MINER --- ---
    Dobrej rozhovor s místním novinářem o zavalování Evropy čínskými auty ve Vinohradská 12:)

    Tenhle stručnej, faktickej, vyváženej, neideologickej styl mi sedne víc, než, nyx fight, a je za tím vidět příprava:)
    Dobrá práce obou!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To je stejný jako když vyšly po launchi Enyaqu asi čtyři testy na téma "cesta do Chorvatska". Já jsem byl jedinej, kdo tam dojel v klidu a pohodě s dvouhodinovým nabíjením, neb jsem nabíjel na Ionity.

    Ostatní pitomci se ploužili po 50 kW nabíječkách, protože si neuměli zařídit kartu a bez ní jim Ionity přišlo drahý.

    Což je samozřejmě vyloženě věc, kterou by majitel Enyaqu v tý doby za 1,4 milionu udělal.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pekne vozitko, trochu ma zaraza ze to ma taky vysoky rating, ked sa pri tom naraze vysypalo cele zadne sklo a ulomky leteli panakovi do hlavy (?)

    2023 Hyundai Ioniq 6
    https://www.iihs.org/ratings/vehicle/hyundai/ioniq-6-4-door-sedan/2023
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam